Erken rezervasyonda yerli turiste sarıldık

Erken rezervasyonda yerli turiste sarıldık

ALTERNATİF TURLAR
Dengelerin sarsıldığı pazarda özellikle Kemer-Alanya bölgesinde geçtiğimiz yıl Rus turist sayısının azalmasını telafi etmek üzere son dakika indirimleri yapılması erken rezervasyonun cazibesini ortadan kaldırmıştı. Bu yıl fiyatların oldukça düşük olması nedeniyle bu tür sıkıntıların yaşanmayacağı söyleniyor.

Figen Erkan, erken rezervasyonda bu yıl kültür turlarında yaklaşık yüzde 60’lık ciddi bir artış yaşandığını vurguluyor. Erkan, “Kültür turlarında farklı alternatif programlar çıkardığımız için geçen yılın üzerinde seyrediyoruz. Bir gece konaklamalı Gaziantep Yöresel Tatlar Turu ya da hafta sonu konaklamalı Şanlıurfa-Göbeklitepe Turu, Karadeniz Bölgesi’nde yeni bölgeleri içeren Yaylalar Turu gibi pek çok program geliştirdik” diyor.

YURTDIŞINA İLGİ ARTTI
Bu arada yurtdışı erken rezervasyon kampanyalarına da ilgi artmış durumda. Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, bu yıl geçen yılın aynı dönemine göre yurtdışı turlarında yüzde 40’lık bir artış olduğunu belirtiyor. Onaran, şunları söylüyor: “En çok Orta Avrupa, İtalya, İspanya, Çek Cumhuriyeti ülkelerine talep alıyoruz.~
Ocak ayında erken rezervasyon satışımız 14 bin oldu. Gemi seyahatlerini tercih eden kitlede her geçen yıl artış söz konusu. Erken rezervasyon olarak da gemi seyahatleri için talep yoğun. Gemi turlarında yüzde 20 büyüme öngörüyoruz.”

Tatilbudur Genel Müdürü Bülent Kuş, oda fiyatlarında kimi bölgelerde geçen yıla oranla yüzde 7’ler seviyesinde düşüş olduğuna dikkat çekiyor. Kuş, “Erken rezervasyon fırsatları da eklenince bu yıl tüm göstergeler tüketici lehine. Bu yılın öne çıkan ürün kalemi yurtdışı turları olurken, şu an için talep geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 oranında arttı” diyor.

Erken rezervasyon kampanyalarının etkin şirketlerinden ETS Tur’un da gelişmelere ilişkin bilgisine başvurduk. ETS Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, kampanya sonuçlarını 28-31 Ocak tarihleri arasında düzenlenecek EMITT 2016 20. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm Fuarı’nda açıklamayı planladıklarını dile getirdi. Halihazırda kampanya sonuçları hakkında bilgi veremeyeceklerini söyledi.

2016’DA ÖNE ÇIKAN 7 TREND
1- Turizmde bu yıl durgunluk beklentisi nedeniyle fırsatlar ve fiyatlar bakımından tüm göstergeler tüketici lehine.
2- En çok talep alan destinasyonlar sırasıyla Bodrum, Alanya, Marmaris, Side ve Kuşadası.
3- İç pazarda erken rezervasyona talep, tanıtım kampanyalarının da etkisiyle daha da arttı.
4- Yurtdışı turlara ilgi yüzde 50 artarken, en çok Yunanistan ve gemi turları tercih ediliyor.
5- Otel fiyatları geçen yıla oranla kimi bölgelerde aynı kalırken Alanya, Kemer gibi bölgelerde yüzde 10’lara varan düşüşler söz konusu.
6- Yurtdışı kültür turlarına, hafta sonu şehir kaçamaklarına ilgi her geçen gün artıyor. Fotoğraf, macera gibi tematik turlara talep büyüyor.
7- Türkiye’den Rusya’ya giden turlar adeta bıçak gibi kesildi. Bu durum özellikle yılbaşında ve iş turlarında hissedildi.

Sayfa: 1 2



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap