Toparlanma var,sıkıntı kârlılıkta

Toparlanma var,sıkıntı kârlılıkta

2017’de turizmde toparlanma gözlendi ama düşen fiyatlar nedeniyle kârlılık azaldı. Kongrelerin geri dönmesinin 2019’u bulması beklense de kıyı bölgeleri için iyi sinyaller geliyor. En önemli pazarlar olan İngiltere, Almanya ve Rusya’da yükseliş görülüyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

Dünyada ve Türkiye’de son yıllarda yaşanan terör olayları en çok turizm sektö rünü vurdu. Ortadoğu’daki savaş ortamı ve terör olaylarından en derin etkilenen ülkelerden biri olan Türkiye’nin 2018 yılında çıkış sürecine girmesi bekleniyor.

Çünkü gerilimlere rağmen insanların tatil ihtiyacı bitmiyor, sadece tatil alışkanlıkları şekil değiştiriyor. Dünya genelinde ulaşımın kolaylaşması insanların tatillerinde kalış sürelerinin azalmasına neden olurken, yıl içinde yapılan tatil sayısı ise 2-3’e çıkmış bulunuyor.

PAZARLAR YÜKSELİŞTE
2018 yılı için Türkiye’nin ana pazarı olan Avrupa’dan gelen ilk veriler olumlu. TUI Group CEO’su Friedrich Joussen, “Türkiye’de çok güçlü bir iyileşme gözlemliyoruz. Gelecek yaz için Türkiye’ye yönelik talepte yüzde 70 artış var.

Yerel otellerle sözleşmeleri uzatma kararı aldık” açıklamasını yaptı. Bunun ardından Thomas Cookda Türkiye’ye talebin yüzde 80 arttığını ve kapasitelerini artıracaklarını açıkladı.

Bu süreçte Almanya, İngiltere ve Rusya pazarlarında çift haneli büyüme bekleniyor. Ana pazarlardaki büyüme beklentisinin yanı sıra Türk Cumhuriyetleri, İran ve Yunanistan gibi pazarlara da odaklanılması planlanıyor.

Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, 2017 yılını 31,4 milyon turist ve 26 milyar dolar civarı turizm geliriyle tamamlamayı öngördüklerini, 2018 hedeflerinin ise 35 milyon turist olduğunu açıklamıştı.

Kıyı bölgeleri, organize turlarla pazarlandığı için, bu süreçte en hızlı toparlanmanın yaşanacağı bölgeler olacak. İstanbul’da da yukarı doğru bir ivme bekleniyor ama esas toparlamanın kaybedilen toplantı ve kongrelerin geri gelmesi beklenen yıl olan 2019’a kalabileceğine dikkat çekiliyor.

FİYATLARA DİKKAT!
Türkiye Otelciler Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, 2018 yılından daha umutlu olduklarını söylüyor. Ancak Bayındır fiyatlardaki düşüşe de dikkat çekiyor. Bayındır, “2018 yılında fiyatları bir miktar yukarı alabiliriz diye düşünüyoruz ama zirve yılı olan 2014 rakamlarına ge-tiremeyiz. Fiyat artışını dört yıla kademeli yaymak lazım” diye konuşuyor.

OSMAN AYIK
TÜRKİYE OTELCİLER FEDERASYONU (TÜROFED) BAŞKANI
“ANA PAZARLARDA İYİLEŞME VAR”
“Peş peşe gelen kayıp yıllarının ardından 2017’nin çıkış yılı olmasını bekliyorduk ve öyle de oldu. 2018 yılı da artık yavaş yavaş geçmiş¬teki kayıpların yaralarının sarıldığı yıl olacak.

Ana pazarlardan gelen ilk veriler olumlu. 2018 yılı hem turist sayısı hem de turizm geliri anlamında iyileşmenin olduğu bir yıl olacak. Ancak talep canlan¬madan fiyatlarda iyileşmenin mümkün olmadığını biliyoruz.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap