Yönetim kurulunu dijital oyuna dahil et

Yönetim kurulunu dijital oyuna dahil et

Daha nokta atışı olarak, e-ticaret, mobil, güvenlik, şeylerin interneti(IoT), big data, siber güvenlik, yapay zeka (AI), quantum bilgisayarları gibi kavramları düşündüğümüzde, bu konular teknoloji meraklısı bir ya da iki kişinin deneyim ve bilgisini aşacaktır. Bu zorluğu çözmek için, müşteri, pazar ve dijital beceriler konusunda daha kapsamlı çözümler getirecek ve işi yönlendirecek kişiler ekibe katılabilir.Bizce dijital transformasyon akımı 5 ya da 10 yıllık bir çerçevede tamamlanak.Bu süreci maksimum fayda ile geçirmek için , yapıcı bir profil liderliğinde matriks bir komite de kurulabilir. Özel alt komiteler ve danışmanlık grupları, bilgi ve deneyim eksikliğini giderebilir.

Dijital müşteri tercihleri ve çalışan davranışları konusunda çok deneyimli tepe yöneticilerini eğitecek bir mentor sistemi yaratmak da, renkli ve faydalı bir deneyim olabilir. Şirketin genç çalışanları ile planlı etkileşimler de, yönetim kurulu ve şirketi yöneten yöneticiler arasında kuvvetli bir bağ yaratan egzersizler olabilir, aynı zamanda bu, son 10 yılda gerçekleşen hızlı değişimi görmekten kaçınan yönetim kurulu üyeleri için de zihin açıcı bir fırsat olabilir.

2.DOĞRU CEO VE DİJİTAL YÖNETİCİLERE SAHİP OLDUĞUNDAN EMİN OLMAK
Bir CEO, dijtal transformasyonu yönetmek için en önemli koltukta oturan kişidir. Bu, yeni fırsatlara yönelmek ve yeni pazar alanlarına açılmak için yolların kesiştiği önemli bir andır; CEO’nun şirket stratejisinin oturduğu yapıyı daha geniş bir yelpazede düşünmeye ve dünyada olup biten yeni gelişmeleri resmin içine almaya ihtiyacı olmakla birlikte, bir dijital transformasyona yönelmenin pek çok zorluğu vardır. Bir yönetim kurulunun yapabileceği en önemli ayrımlardan birisi, CEO’nun oturduğu koltukta dijital bir hikayeyi yönetecek güçte olup olmadığıdır.

Bir CEO’nun geçmişte kendisini başarılı bir lider yapan özellikleri ile, dijital bir dönüşüm liderliği için gerekenler nitelikleri çoğunlukla aynı değildir. CEO’nun dijital dönüşüm için en önemli strateji sorularını yönetim kurulu gündemine getirmesi gerekir, örnek olarak; Nasıl dijital okuryazar bir organizasyon yaratabiliriz? Nasıl sürekli inovasyon yaratırız? Dijital bir transformasyon geçmiş iş yapış şekline nasıl bir fırsat ve tehdit yaratıyor? Şirket içindeki dijital insiyatiflere yönetim kurulu nasıl destek olabilir? Yatırımlarımızdan hedeflenen değeri üretebiliyor muyuz ve teknolojiye yeterince yatırım yapıyor muyuz?

CEO’lar dijital transformasyon gündemini aksiyona dönüştürmek konusunda ana rolde olmasına rağmen, yönetim kurulu ya da üst seviye yürütme rollerine dijital transformasyon yöneticilerinin atandığını görüyor, bunu da destekliyoruz. Şirketler erken dijital yatırımlarını daha sistematik, veri odaklı, uçtan uca bir strateji ile harmanlamanın yollarını arıyor. Tehdit yaratan güçlere odaklanmak yerine, yönetim kurulları, operasyonel yetkinlik getirebilecek, organizasyonun tamamını yeniden tasarlanmasına rehberlik edecek yöneticileri arıyor. Şirket faaliyetlerinin yürütülmesinde, CEO’nun bir orkestra şefine, muhtemelen bir CDO’ya (Chief Digital Officer) işleri delege etmesi mantıklı olacaktır. CDO’nun, CEO adına organizasyonda gerekli değişiklikleri yaratmak için tümüyle yetkili olması gerekir.

Şirket üst yönetimine ya da yönetim kuruluna bir dijital direktör işe alırken, karar vericilerin bir kaç önemli soruyu kendilerine sormaları önemli olacaktır;

  • Dijital Direktörün odağı ne olmalıdır? Bir kişi dijitalin tüm taraflarını kapsayamayacağı için öncelikler için bir netlik var mıdır?
  • Kültürel etkiler nelerdir?
    o Bu kişiler, tipik bir direktörden farklı olarak daha genç, informal ve girişim ortamlarından gelen girişimciler olmalıdır.
    o Aynı anda, en azından iki tane dijital direktörü şirkete kazandırmak, şirket içinde mutabakat ve kültürel destek sağlayacak ve yeni nesil bir liderin yanlız kalmasını engelleyecektir.
  • Derinlik ve genişlik arasında nasıl bir fırsat maliyeti vardır? Odak önceliği operasyon deneyimi mi, yoksa derinlemesine yeni bakış açıları mı olmalıdır?
  • Entegrasyon süreci nasıl oluşturulmalıdır? Burada pek çok aday ilk defa bir direktör rolüne geçeceği için resmi bir işe alım ve oryantasyon süreci çok önemli olacaktır.

Yönetim kurulları, kaçınılmaz olarak pek çok direktör adayının daha genç olduğunu, farklı organizasyonel kültürlerden yetiştiğini ve daha önce herhangi bir yönetim kurulu etkileşim deneyimi olmadığını görecektir. İşe alım ve oryantasyon sürecinin, dijitalle ve geleneksel arasındaki bu farkı kapatması gerekir.

Yazının devamı için diğer sayfaya geçiniz

Sayfa: 1 2 3 4 5 6



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap