Yönetim kurulunu dijital oyuna dahil et

Yönetim kurulunu dijital oyuna dahil et

Bir çok örnekte, şirketlerin yönetim kurulu üyeleri ya da CEO’ları, kaos ve dijitalden doğan şirketlerden, bir provakatör olarak seçtiğini görebiliyoruz. Ancak, bir yönetim kurulu toplantısında, 10 tane üst seviye yönetici ile birlikte, farklı bir dijital yönetici çoğu zaman üretken olamayabilir. Yeni dijital direktörlerin yönetim kurulu içinde değişimi etkilemesi ve diğer üyelerle iyi bir etkileşime girmesi de gerekir. Yine de farklı alternatifler vardır, eğer iyi bir aday, direktör olmayı taahüt edemiyorsa ya da yönetim kurulunun gereksinimlerini karşılayamıyorsa, bir danışman rolü, özel bir uzmanlığa değerli bir ulaşım yolu olabilir.

Konu “Dijital” direktörleri değerlendirmek ve atamaya geldiğinde, her bir iş gereksinimi için dijitalin gerçekten ne anlama geldiğini cevaplamak gerekir. Tüm dijital dönüşüm örneklerinde, bir genel yaklaşımın çok önemli olduğunu görüyoruz; prototip üretmek, risk almak ve müşteriye dokunan ön tarafı mobilize ederek sağlam insiyatifler yaratmak. Egon Zehnder’in bakış açısına göre, Şekil 2, kariyer deneyimlerindeki alternatiflere göre “Dijital” olarak değerlendirilebilecek bir kişi için 4 farklı yol öngörüyoruz.

Dijital direktörlerin yapay zeka ya da big data gibi konulardaki gelişmelerle ilgili iletişim kurabiliyor olması, bütün şirketi etkilerken, yönetim kurulunun, tek bir konuya odaklanmış üyelere dikkat etmesini ve toplantılarında tüm yönetsel konulara katkıda bulunmalarını öneriyoruz. Dönüşüm sonsuza kadar sürmeyecek, 5-10 sene içinde, dünya artık tamamen djital olacaktır. Biz de şirketlere sadece dijital odaklı yöneticiler yerine, bu yeni teknoloji odaklı dünyada, ticari ve yatırım becerisi yüksek yöneticiler aramalarını öneriyoruz. (Şekil 2’deki 2 ya da 4 nolu yönetici – Dijital ve Transformasyon Lideri)


Şekil 2: Yönetim kurulu ya da üst yönetimde dijital bir yöneticinin olası özellikleri

Son ama yine önemli olarak, heterojen bir yönetim kurulunun önemini, yönetişimi etkileyecek bağımsız düşünebilmenin ve çeşitliliğin yaratıcılığı artırdığını hatırlatmak isteriz. Yeni tip yönetim kurulları kadın ve çeşitlilik açısından daha zengin profillerle oluşturulmalıdır.


Şekil 3 : Dijital Direktör Örnekleri

3.BAŞARILI BİR DİJİTALLEŞME İÇİN KRİTİK FAKTÖRLERİ ANALİZ ETMEK
Djital teknolojiler, her şirketi farklı biçimde etkiliyor ancak müşteri etkileşimi, dijital ürün ve hizmetler, operasyonel performans ve tehdit eden iş modellerine hazırlık gibi organizasyonlardaki 4 kritik konuda değer yaratabiliyor ya da yok edebiliyor. Fırsatlar ve tehditler konusunda net bir resim geliştirmek, yatırımların nereye odaklanması ya da hangi yetkinlilere öncelik verilmesi konusunda fikir veriyor.

Pek çok yönetim kurulu, mevcut iş modellerine baskı yapan kaynakları anlama konusunda pek yetkin bir durumda değil. Örnek olarak, insan odaklı, müşteriyi tatmin eden tasarımlar dijital rekabet için çok önemli. Az sayıda yönetim kurulu üyesi, şirketlerinin bu deneyimleri, nasıl şekillendirdiğini ve izlediğini takip edecek ve yönetim planlarının iyileştirilmesi için gözden geçierecek zamanı ayırıyor.

Yollardan bir tanesi de lastiklerin havasını bizzat kontrol etmek. Örnek olarak, yönetim kurulu üyeleri direkt fikir almak ister ve üst yönetim bunun için dijital ürünlerin beta versiyonları ve uygulamalarını kullanıma açarsa, geliştirilen fonksiyonların ve kullanıcı arayüzlerinin ne kadar iyi olduğunu gözlemlemelerine fırsat tanınır. Çok operasyonel gözükse de, bilgiyi ve deneyimi kısa sürede kavramak için iyi bir yöntem olabilir.

Yönetim kurulu üyeleri, yöneticilerini şirketin dijital varlıklarını, iş birimleri arasındaki veriyi, veri analitik yetkinliklerini ve bu ikisini yöneticilerin nasıl kullandığını keşfetmek ve tanımlamak üzere yönlendirmelidir. Bir çok şirket, doku (pattern) analizi, makine öğrenmesi, terabaytlarca metin, ses ve görüntü ve diğer verileri kullanarak, örneğin kuraklık süresinin yatırım portföyünü nasıl etkileyebileceğinden, hastalık teşhisine kadar anlamlı ve karmaşık analiz yapmanın nasıl bir potansiyeli olduğunu pek idrak edemiyor. Yeni bakış açılarını bu şekilde yakalayıp, işleyen ve uygulayan şirketler üstünlüğü kazanıyor ve daha büyük bir ivme ile kazanacak.

Yazının devamı için diğer sayfaya geçiniz

Sayfa: 1 2 3 4 5 6



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap