Yönetim kurulunu dijital oyuna dahil et

Yönetim kurulunu dijital oyuna dahil et

Dijitalleşme, aynı zamanda maliyetlerin ve israfın ortadan kaldırılması ve organizasyon hızının artırılmasını sağlayarak iş modellerini değiştirmesi de demek…Ucuz, ölçeklendirilebilecek bir otomasyon, yeni ve hafifsiklet IT mimarileri, sanallaşma gibi gelişmeler dijital oyunculara, yönetimsel giderleri azaltma, halihazırdaki şirketlere göre küçük bir maliyetle operasyon yürütme imkanı sunuyor. Yönetim kurulları, geleneksel oyuncuların yüksek maliyetleri, düşük çevikliği nedeniyle yan sektörlerden gelerek online pazaryeri açıp, mevcut dağıtım kanallarını tehdit ederek, müşterilere direkt satışta bulunan oyunculara cevap verilmesi için, şirket yöneticilerini uyarması ve sıkıştırması gerekiyor.

Dijital dönüşüm, inovasyonla son derece ilişkili. Şirketinizle ilgili nasıl inovasyon yaratacağınıza ilişkin net bir fikriniz varsa, uygulamaya konmamış olsa bile, hedefe ulaşmak için bir stratejinin olması ve uygulanması gerekir. Bunu gerçekten sağlayabilmek için yönetim kurulu, bu değişim hareketinin tamamen arkasında olmalıdır. Bu, aynı zamanda yatırım gerekeceğinin de kabul edilmesi demektir. Anahtar performans göstergelerinin(KPIs) tanımlanması ve gözden geçirilmesi, sürecin yönetim kurulu tarafından daha iyi kontrol edilebilmesini sağlayacaktır.

Dijitalleşmenin, organizasyonun tüm katmanları için aşaya doğru iletişimi yapılmalıdır. Bu gerçekten çok zor bir şeydir, çünkü herkesin dijital transformasyondan ne anladığı çok farklıdır. Sadece dijital transformayon gerçekleştireceğiz demek yeterli değildir, bununla neyi kestettiğinizi açıklamanız gerekir. Örnek olarak; Hangi teknolojiler uygulanacak? Çalışanların hayatına somut olarak bu değişim nasıl dokunacak? Müşteri için nasıl bir değişim olacak? Bu tür anahtar performans göstergelerinin tüm paydaşlar için şeffaf olması çok önemli.

Yönetim kurullarına, bir şirketin dijital platform etrafında nasıl tekrar yapılandırılabileceği ve anahtar performans göstergelerinin nasıl geliştirilebileceğinin tespit edilmesi için CEO’ların hangi yetkinliğe ihtiyacı varsa, bunun sağlanmasına destek olmalarını tavsiye ediyoruz. Yeni trend, iş ortakları ekosistemiyle bağlantılı olarak, yapay zeka(AI) ve algoritmaların eklendiği dijital platformların kullanılarak bireysel müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktır.

CEO’ların, platform modelinin nasıl işlediğini, ekosistemin nasıl değişeceğini, dönüşümün yolunda gittiğini anlayabilmek için hangi kilometretaşlarının olacağını kavramsallaştırmaları ve açıklamaları gerekiyor. Bazı yöneticiler, bulundukları pozisyonlara mevcut işi büyüterek ya da maliyetleri azaltarak gelmiş olabilir.

Dijital platformların yarattığı, katlanan büyümeyi hayal etmeleri zor olabilir. Yönetim kurullarının, CEO’ların, bu tür kısıtları farketmesi ve çözüm ürettiğinden emin olması gerekir. Bunun hayal edilmesini sağlamak için üst yönetimde değişik yapmak, daha genç, dijital doğan şirketlerde rol almış kişiler ile çeşitlilik yaratmak faydalı olacaktır.

4. RİSKLERİ ADRESLEMEK
Şiddetli bir siber saldırı, bir şirketin değerinin üçte birini bir gün içinde yok edebilir. Dijital bir hacker, 6 ay içinde şirketin başarılı bir ürün grubunu yerle bir edebilir.

Bu ortamda, yılda bir ya da iki kez stratejinin üzerinden geçmek yetersiz olacaktır. Düzenli gözden geçirmek, şirketin tepe yönetimini, finansal piyasaların kısa süreli baskılarıyla, maliyetli ve uzun soluklu dijital insiyatif gereksinimleri arasında bir orta yol bulmalarını sağlayacaktır. Bugün, dijital tehditin hızının arttığı bir dönemde, stratejik kararların yöneticiler arasında tartışılması farklı bir ritim gerektiriyor. Özellikle risklerin tartışılması açısından.

Rahatsız edici derecede, siber saldırıların arttığı bir dönemde, az sayıda yönetici, hacker akınını engellemek için gerekli kontrollerin, metrik ve raporlamaların var olduğunu düşünerek kendini güvende hissediyor. Kuvvetli teknoloji araçları, öte yandan, dijital oyunculardan gelen pazar yerlerinde büyüyen risklerin karşılanması konusunda yardımcı olabilir.

Bununla birlikte diğer bir risk alanı, kritik hale gelmiş durumda; dijital dünyadaki iletişimin gücü ve sosyal medya. Yönetim kurulları, iletişim stratejisi, dijital müşteri ile şirketin nasıl etkileşimde olduğu, kötü iletişim ile ortaya çıkabilecek krizlerden kaçınma ve basında şirketin kötü algılanması ile ilgili riskin ölçülmesine ihtiyaç duyuyor.

Diğer yandan, en göz önündeki dijitalleşme riski, değişimin sonuç almaması ve şirket ihtiyaçlarına cevap vermemesi olabilir. Ancak, gerçekten inovatif olmak için hem başarıyı, hem de başarısızlığı kucaklamak gerekiyor. Bu da, kültürel bir değişim ve dijital dönüşümün hepsi, sonuç getirmeyen yeni şeyleri denemek olduğunu kabul etmeyi gerektiriyor. Az sayıda şirket, gerçekten deneyselleşmeye yatırım yapma konusunda hazırlıklı, ancak bu şirketler başarılı olacak.

Yazının devamı için diğer sayfaya geçiniz

Sayfa: 1 2 3 4 5 6



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap