Bist 100
9079,97
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,3699
0,103%
Dolar/TL
Euro/TL
34,9595
-0,3979%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0775
-0,145%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2323,96
0,09%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Toplumsal cinsiyet eşitliğini Awen for Us’la yaygınlaştırılacak

09 Ocak 2020 | 16:21
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 13:30
Toplumsal cinsiyet eşitliğini Awen for Us’la yaygınlaştırılacak

Toplumsal cinsiyet eşitliğini yaygınlaştırmak için kurulan sosyal girişim Awen for Us çatısı altında şirketlere temel toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimleri verilirken, tasarım ürünleri ile de verilen mesajların günlük hayatta görünür olması hedefleniyor.





Awen for Us, kurumsal sosyal sorumluluk danışmanı ve öğretim görevlisi Dr. Aylin Löle tarafından hayata geçirildi. Türkiye’nin toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda karnesinin zayıf olduğunu belirten Dr. Löle, “Türkiye, kadınların ekonomiye katılımı, fırsat eşitliği, eğitim olanakları, sağlık ve kadınların siyasal açıdan güçlendirilmesi kriterlerine göre hazırlanan 2020 Küresel Cinsiyet Eşitsizliği Endeksi’nde 153 ülke arasında 130’uncu oldu. Bu tablodan hareketle Awen for Us, toplumsal cinsiyet eşitliği bilincinin yaygınlaşması ve bu bilincin kalıcı bir kültüre dönüşmesi için çalışıyor" dedi.





KELT SEMBOLÜ





Löle, “Awen, bir Kelt sembolü. Kadın ve erkek enerjisi arasındaki dengeyi sembolize ediyor. Keltçe ve Bretonca da ilhamın uyanışı anlamına geliyor. O yüzden Awen hepimiz için, toplumsal cinsiyet eşitliği için, uyanış ve hayatın her alanında denge için yola çıktı” diye konuştu.





Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi başta olmak üzere Türkiye’de bu alanda çalışan akademisyen ve uzmanlardan oluşan bir eğitim havuzu oluşturduklarını belirten Dr. Löle, şöyle konuştu:





“Bu alanda hem çalışanlarını hem paydaşlarını hem de kamuoyunda fark yaratmak isteyen başta kurumsal şirketleri, konunun uzmanı eğitimcilerle buluşturuyoruz. Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Hakkında Temel Bilgilerin yanı sıra Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğini Anlamak, Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Normatif Çerçeveler, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Kadın Emeği ve İstihdamı, Sektörel Cinsiyet Eşitliği ve Kadınların Güçlenmesi, Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Duyarlı İşyeri Oluşturmak başlıkları altında şirketleri ve çalışanları bilgilendiriyor, bu anlamda kalıcı bir kültür inşa etmeye katkıda bulunmaya çalışıyoruz.”





MOTTOSU "SADECE EŞİTLİK"





“Sadece eşitlik” mottosuyla yola çıkan Awen for Us’ın cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarının arasındaki farkı da öğretmek ve bu alanda doğru bilinen yanlışların düzeltilmesi misyonunda olduğunu anlatan Löle, “Cinsiyet, doğuştan gelen biyolojik özellikleri içeren bir terim olarak tanımlanıyor. Toplumsal cinsiyet ise sonradan öğrenilen ve cinsiyete toplum tarafından biçilen rol, sorumluluk ve davranış beklentilerini kapsayan bir terim olarak kabul ediliyor. Kadınların ev işleriyle ilgilenmesi ya da çocuk bakımını üstlenmesi gibi beklentiler, cinsiyet değil, toplumsal cinsiyetle bağdaştırılan kavramlar olarak gösteriliyor. Bu alanda yapılan çalışmalara göre, eşitliğin sağlanabilmesi, cinsiyetlere biçilen toplumsal rollerin değiştirilmesi ve eşitlenmesini de içeriyor” diye konuştu.





HEDEF MESAJLARI KALICI KILMAK





Sadece günlük hayatta değil iş hayatında da cinsiyetçi dil kullanımından cinsiyete dayalı eşit işe eşit ücret verilmeme gibi pek çok alanı masaya yatırdıklarını ve eğitim ve danışmanlık ile yapısal çözümler geliştirmeye katkıda bulunduklarını belirten Löle, Awen for Us’ın tasarım ürünleriyle de mesajlarını kalıcı hale getirmeyi hedeflediklerini söyledi.





Löle, sözlerini şöyle sürdürdü: “Awen for Us’ın arkasında toplumsal cinsiyet eşitliği konusuna kafa yoran, çözüm üreten, farkındalık yaratmak isteyen bir ekip var. Bu yüzden Awen for Us mesajlarını bir tişört, bir telefon şarjı ya da evde bir makarna kutusunda görünür kılarak insanlara ulaştırıyor, farkındalık yaratıyor. İsteyenleri bu alanda akademisyenlerle ve uzmanlarla buluşturarak, temel toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimleri veriyor. Dil, zihin ve davranışlarımızdaki kalıpları, neşeli, hazırcevap ve ilham verici tarzıyla değiştiriyor. Her şirkete özel ürünler tasarlayarak da eğitimlerle yarattığımız farkındalığı, gündelik hayatta kullandığımız objelerle kalıcı hale getirmeyi hedefliyor.”


0

  • ALTIN GRAM - TL 2323,96 0,09%
  • ALTIN ONS 2233,04 1,74%
  • BIST 100 9079,97 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,366 -0,007%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35522 0,08752%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,6075 -0,1313%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3699 0,103%
  • EURO/DOLAR 1,0775 -0,145%
  • EURO/TURK LIRASI 34,9595 -0,3979%
  • STERLIN/DOLAR 1,2619 -0,03486%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL