Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,338
0,2017%
Dolar/TL
Euro/TL
35,0966
0,4455%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0788
-0,3515%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2321,57
1,91%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Deichmann, yerelleşme adına neler yapıyor?

10 Mayıs 2017 | 13:30
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 09:50
Deichmann, yerelleşme adına neler yapıyor?
23 ülkede faaliyet gösteren ve Türkiye pazarına 2006 yılında giren Alman ayakkabı zinciri Deichmann, bugün 65 ilde bulunan 125 mağazasında bine yakın çalışanıyla hizmet veriyor. Şirket, geçen yıla kadar Türkiye pazarı için ayrı bir iletişim kampanyası yapmaktansa global kampanyaları kullanıyordu.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Ancak yerelleşme stratejisi doğrultusunda Türkiye'den bir ünlü kullanılarak yerel bir iletişim kampanyasına imza atıldı. Yabancı markaların en çok yaşadığı sorun markanın okunuşu. Deichmann da bunu en çok yaşayan markalardan biri.

Bu sorunu çözmek için dillere pelesenk olmuş bir şarkının cıngıl olarak kullanıldığı reklamda, markanın okunuşunun özellikle altı çiziliyor. Peki şu anda ikinci reklam filmiyle mecralara çıkan bu iletişim stratejisinin markaya geri dönüşü nasıl oldu? Bu soruyu markanın Türkiye pazarlama müdürü Özenç Doğan'a sordum.

2015'ten bu yana yerelleşmenin yanı sıra tüketiciye birebir dokundukları işler yaptıklarını söyleyen Doğan, hedeflerinin ulaşılabilir fiyatlı, hızlı moda markası algısı yaratmak olduğunu söylüyor.

Yapılan ilk reklam bir imaj kampanyası olsa da satışa da yansımaları olmuş durumda. Türk tüketicisinin alışveriş listesine girmek amacında olduklarını ifade eden Doğan, iletişime devam edeceklerini söylüyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş
0

  • ALTIN GRAM - TL 2323,92 0,09%
  • ALTIN ONS 2233,04 1,74%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,388 0,007%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35391 -0,00886%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5745 0,2664%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3694 0,1014%
  • EURO/DOLAR 1,079 -0,0125%
  • EURO/TURK LIRASI 34,9235 -0,5006%
  • STERLIN/DOLAR 1,26246 0,00911%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL