Getir, 2016’da yurtdışına açılacak

Getir, 2016’da yurtdışına açılacak

Fatoş Bozkuş

Temmuz ayında hayatımıza giren ve istediğimiz ürünü ayağımıza getiren mobil uygulama Getir, aralık  ayında iletişim kampanyasına başladı.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Bu sayede siparişlerini iki kat artıran şirket 2016’da iletişime yatırım yapmaya devam edecek. Şirketin 2016’daki hedefi ise Getir’i İstanbul’dan sonra Amerika’ya taşımak.
Satın al138dığınız ürünü ayağınıza kadar getiren ücretsiz bir uygulama olan Getir, geçen temmuz ayından bu yana hayatımızda. İlk aşamada ağızdan ağıza yayılan uygulama, geçen ay iletişim kampanyasına başladı.

2016’da iletişime hız vermeyi planlayan Getir’in kurucu ortağı ve genel müdürü Tuncay Tütek ile önceki hafta bir araya geldik. Tütek ile hem bu iletişim çalışmalarını hem de şirketin gelecek hedeflerini konuştuk.
2014 yılının aralık ayında Getir için kod yazmaya başladıklarını ve geçen yıl 6 Nisan’da şirketi kurduklarını anlatarak söze başlıyor. Tütek, temmuz ayında servis vermeye başladıklarını belirtiyor.

Şirket bugün 400’e yakın çalışan, 50 ticari araç, 25 depo ve 100 motosiklet ile hizmet veriyor. Tütek, 175 ürünle işe başladıklarından bahsediyor. Bugün ise şemsiyeden sandviçe, yapıştırıcıdan çocuk bezine kadar 350’nin üzerinde ürünü servis ettiklerine vurgu yapıyor.

Bugüne kadar 400 bin kişi uygulamayı indirmiş durumda ve şirket günde 2 bine yakın sipariş götürüyor.

REKLAMLA SİPARİŞLER KATLANDI
Aralık ayına kadar Getir’in ağızdan ağıza pazarlamayla yayıldığını söyleyen Tuncay Tütek, bu ayda ise bir iletişim kampanyasıyla mecraya çıktıklarını hatırlatıyor.

Titrifikir ile çalışan şirket kampanyanın startını açıkhavada verdi. Getir’in renkleri olan mor ve sarı logoyu gösterdikleri ilanlarla tüketiciye ‘merhaba’ dediklerini anlatan Tütek, sonra radyo mecrasında yer
aldıklarını belirtiyor.

Tütek, metro ve metrobüs gibi toplu taşıma araçlarının ve duraklarının yanı sıra yaşam sitelerindeki reklam alanlarını da etkili kullandıklarına değiniyor. Ardından TV reklamlarına başlayan şirket bunun için 10 farklı spot çektirdi.

Tuncay Tütek, daha bunların ilk dördü yayındayken sipariş adetlerinin ikiye katlandığını dile getiriyor. Tütek, “Reklam spotunda hangi ürünü yayınlıyorsak o ürüne talep artıyor. 2016’da da televizyon reklamlarına devam edeceğiz. Bunun yanında dijitale yaptığımız iletişim yatırımı da devam edecek” diye konuşuyor.

Getir, şu anda sadece İstanbul’da faaliyet gösteriyor. Hedef bu uygulamayı başka şehirlere de taşımak. Üstelik ilk taşınacak şehir Türkiye’de değil. Tuncay Tütek, İstanbul’dan sonra Amerika’da bir kente bu işi taşımak istediklerini anlatıyor.

Tütek, ABD’nin batı tarafındaki şehirlere baktıklarını ve 2016 sonuna kadar bu şehirlerden birinde Getir’in yapılanmasını tamamlayıp hizmet vermeye başlayacaklarını belirtiyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap