Bist 100
9716,77
-0,05%
Bist 100
Dolar/TL
32,4911
-0,166%
Dolar/TL
Euro/TL
34,8521
0,1144%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0728
0,2795%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2436,68
0,57%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Dijitalleşme yatırımına daha da hız verecek

22 Nisan 2020 | 09:15
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 14:55
Dijitalleşme yatırımına daha da hız verecek
Domino's, 2020 yılında dijitalleşmeye 20 milyon TL'lik yatırım yapacak. DP Eurasia Group CEO'su Aslan Saranga, kendilerine, evlere pizza servisi hizmeti veren bir şirket yerine pizza satan bir teknoloji şirketi olma hedefi koyduklarını ifade ediyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLIVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Yaklaşık 74 milyar TL'lik büyüklüğe sahip yeme-içme pazarı koronavirüs salgınının en çok etkilediği sektörlerden biri oldu. 22 Mart'tan bu yana koronavirüs önlemleri sebebiyle restoranlar, pastane ve benzeri işyerleri sadece paket servis yapabiliyor. Bu nedenle son dönemde dijital kanallardan sipariş hızlı bir yükseliş sürecinde.

Türkiye genelinde 550 restoranıyla faaliyet gösteren Domino's, başlattığı dijitalleşme atılımını bu süreçte hızlandırmaya hazırlanıyor. Son beş yılda dijital kanallara 12 milyon TL ve operasyon, üretim ve benzeri alanlara 23 milyon TL'lik teknoloji yatırımı yapan Domino's, 2020 yılında dijitalleşmeye 20 milyon TL daha yatırım yapacak.

TEKNOLOJİ FİRMASI

DP Eurasia Group CEO'su Aslan Saranga, teknolojideki yenilikçi yaklaşımlarıyla 30 dakikada evlere pizza servisi hizmeti veren bir şirket yerine pizza satan bir teknoloji şirketi olma hedeflerinin olduğunu söylüyor.

Son yıllarda teknolojiye yönelik yaptıkları yatırımların meyvesini topladıklarını da ifade ediyor. Saranga, "Bu süreçte bu yatırımların büyük avantajını gördük. Dijital ciromuz 2019 yılında yüzde 33,5 artarak 371 milyon TL'ye ulaştı. 2020 yılında bu kanalda büyümenin devam etmesini bekliyoruz" diyor.

Koronavirüs salgınıyla şirketin toplam satışları yüzde 30 geriledi ama eve servis satışlar yüzde 15-20 arttı. Domino's siparişlerinin yüzde 65'i dijital kanallara kaydı.

Özellikle mobil tarafta büyüme hızlandı. 2019 yılı sonundan itibaren uygulanan pazarlama stratejisiyle mobil aplikasyon indirme oranı yüzde 100 arttı. Bugüne kadar 4 milyon aplikasyon indirildi. Şirketin online platform satışlarının yüzde 86'sı mobil kanallardan geliyor.

YENİ UYGULAMALAR YOLDA

Mobil siparişe talep artınca şirket yeni uygulamalar hayata geçirmeye başladı. Bu kapsamda WhatsApp'tan sipariş verilmeye başlandı. Hot-spot uygulamasının da önümüzdeki dönemde hizmete alınması planlanıyor.

Aslan Saranga, sadakat programına bağlı cüzdan projesi üzerinde çalıştıklarını belirtiyor. 2019 yılı içinde AR-GE Merkezi'ni de hayata geçiren Domino's'un merkez ofisinde çalışan 200 kişinin 80'i dijitalleşmeye yönelik işler yapıyor.

HEDEFLER REVİZE EDİLECEK

2018 yılında 736 milyonTL’lik satış gerçekleştiren Domino’s, 2019’da bu rakamı 846 milyon TL’ye çıkardı. Şirket salgın öncesi 2020 yılı için 1 milyar TL’lik ciro hedefi koymuştu. Aslan Saranga, salgın sonrası ise 2020 yılı için hedef vermenin mümkün olmadığını söylüyor.

Saranga, “Fast food sektörü bu süreçten çok kötü etkilendi. Biz şanslı firmalardan biriyiz. Sektör belli bir süre sonra tekrar toparlanacak ama finansal altyapısı iyi olmayan şirketler bu süreci atlamakta zorlanacak” diyor.
Etiketler
Koronavirüs
0

  • ALTIN GRAM - TL 2436,68 0,57%
  • ALTIN ONS 2332,69 0,71%
  • BIST 100 9716,77 -0,05%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,633 0,184%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36637 -0,29044%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,275 -0,0407%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4911 -0,166%
  • EURO/DOLAR 1,0728 0,2795%
  • EURO/TURK LIRASI 34,8521 0,1144%
  • STERLIN/DOLAR 1,25132 0,39353%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL