Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Sosyal medyanın gücünü daha fazla kullanıyoruz

10 Temmuz 2020 | 09:45
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 15:58
Sosyal medyanın gücünü daha fazla kullanıyoruz
Salgın süreci ile birlikte tüketici alışkanlıklarında kalıcı değişiklikler olacağını dile getiren Lezita Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Mesut Ergül, "Biz de bu dönemde hayata geçirdiğimiz projelerle sosyal medyanın gücünü daha fazla kullanıyoruz" diyor. Pandemi döneminde yatırımlara ara vermeyen marka, 100 milyon TL'lik yatırımla kurduğu yeni üretim hatlarını Temmuz ayında devreye alacak.

Aram Ekin Duran
eduran@ekonomist.com.tr

Anadolu'nun önde gelen sanayicilerinden Abalıoğlu Holding'ın İzmir'de 2006 yılında faaliyete geçen markası Lezita, aradan geçen 14 yılda Türkiye'nin önde gelen entegre et üreticilerinden biri haline geldi. Pandemi döneminde yatırımlara ara vermeyen Lezita, 100 milyon TL'lik yatırımla kurduğu yeni üretim hatlarını Temmuz ayında devreye alacak.

Salgın süreci ile birlikte tüketici alışkanlıklarında kalıcı değişiklikler olacağını dile getiren Lezita Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Mesut Ergül, "Bu dönemde hayata geçirdiğimiz projelerle sosyal medyanın gücünü daha fazla kullanıyoruz" diyor.

Ergül ile Lezita markasının doğuşunu ve gelişimini, gelecek planlarını konuştuk. Sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:

Kısaca Lezita'nın kuruluş sürecinden bahseder misiniz?

Lezita markasının doğuşu geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz rahmetli Orhan Abalıoğlu'nun 1969 yılında ülkemizin ilk özel yem sanayi kuruluşunu Denizli'de kurmasıyla başlayan bir süreç. Orhan Abalıoğlu'nun sanayicilik ruhu ve ilerleme azmi, yem sektörünün ardından gıda sektöründe de kendini gösterdi.

Sofralık yumurta üretimiyle başlayan Abalıoğlu'nun gıda faaliyetleri, 2006 yılına gelindiğinde Türkiye'nin en modern et entegre tesisinin İzmir'de kurulmasıyla bambaşka bir boyut kazandı. Lezita markası da böylece doğmuş oldu ve piliç eti ve ileri işlenmiş et üretimiyle faaliyetlerine başladı.

Lezita olarak, sürekli gelişim ve değişim ilkesini benimsiyoruz. Herkesin iyi beslenebilmesi için Ar-Ge ve inovasyona büyük önem veriyoruz. Bu doğrultuda piliç ürünleri kategorisinde daha pratik, daha lezzetli, daha besleyici ve daha sağlıklı ürünleri geliştirme ve ulaşılabilir kılma misyonuyla faaliyetlerimize devam ediyoruz. İnsanların protein ihtiyacını en ulaşılabilir şekilde karşılayabilmesi için çalışıyoruz.

Misyonumuz doğrultusunda müşterilerimize istedikleri ürünü, istedikleri miktarda ve zamanda, en uygun fiyata sunabilmek için sürekli gelişimi hedefleyerek 14 yılı geride bıraktık ve bu süreçte pek çok ilke imza attık. Bugün işlenmiş piliç eti sektörünün lideri olma yolunda emin adımlarla ilerleyerek, yenilikçi bakış açımızla vizyoner çalışmalarımıza devam ediyoruz.



Pandemi iş yapış biçiminizi nasıl etkiledi?

Koronavirüs ile ilgili ilk günden itibaren Sağlık Bakanlığı'nın tüm önerilerini, uluslararası sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını yakından takip ettik. İlk günden itibaren başlatılan farkındalık eğitimlerinin yanı sıra sağlık otoritelerinin uyarıları doğrultusunda tüm yurtiçi ve yurtdışı seyahatlerini durdurduk.

Şirket içi toplantıları dijitale taşırken, kalabalık etkinlikleri de erteledik. İşi gereği tüm işyeri çalışanları ile teması olan servis şoförleri, yemekhane çalışanları, güvenlik çalışanları, idari işler temizlik ekibi çalışanları ile üretimde çalışan tüm ekiplerin günlük olarak doktor kontrolleri ve rutin ateş ölçümleri yapılıyor.

Üretimin yanı sıra gıdaların tüketicilere en sağlıklı şekilde ulaştırılması konusunda ve tedarik zincirinde aksaklık yaşanmaması için tüm önlemleri aldık. Lojistik ağlarımızı güçlendirerek servis sıklığını artırdık, işleri gereği dışarıda görev yapan çalışanlarımızın tamamı yüz koruyucu siperlikli maske ile sahadaki görevlerini sürdürüyorlar. Çalışanlarımızın sağlık kontrolleri de her gün düzenli olarak yapılmaya devam ediyor.

Bu süreçte hangi ürünleriniz öne çıktı?

Bu süreçte pratik ve inovatif ürünlerimiz büyük ilgi görüyor, trendin bu yönde devam edeceğini söylemek mümkün. Son dönemde yaptığımız reklam ve pazarlama faaliyetlerinin de etkisiyle Çıtır Kova ürünümüze tüketiciler tarafından gösterilen ilgide bizi çok mutlu eden, ciddi oranda artış oldu.

Yeni dönemde Çıtır Kova ailesine katılacak yeni ürünlerimizle birlikte bu ilginin artarak devam etmesini bekliyoruz. Ayrıca Izgara Dilimli Piliç Fileto gibi pratik ve inovatif ürünlere de büyük ilgi gösteriliyor. Aldığımız önlemlerle birlikte sağlıklarını korumak için evde kalmaları büyük önem taşıyan, başta 65 yaş üzeri olmak üzere yardıma ihtiyacı olan on bine yakın hanedeki vatandaşlarımıza on tonun üstünde ürün desteğinde bulunduk.

Ayrıca sağlık çalışanlarına da düzenli olarak ürün desteği sağladık. Yeni dönemde müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarını doğru analiz ederek geliştirdiğimiz ürünlerimizi ulaşılabilir fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz.

2020 yılı sizin için nasıl geçiyor?

2020'nin ilk yarısında global pandemi krizi tüm insanlığı etkiledi. Gerçekten çok istisnai bir süreç yaşadık ve yaşamaya da devam ediyoruz. Pandemi sürecinde kanal bazlı satış planımızda değişikliğe gitmek zorunda kaldık.

Okulların kapanması, restoranların kapanması ve pek çok şirketin evde çalışma modeline geçmesiyle işyeri yemekhanelerin kapanması Ev Dışı Tüketim kanalının neredeyse tamamen durmasına neden oldu. Bunun yanında nihai tüketicinin market alışverişini artırdığı bir döneme girdik.

Özellikle zincir marketler kanalında sene başındaki hedefimizin de çok üzerinde bir satış başarısı yakaladık. 2020'nin ilk yarısında tüm önlemleri alarak planlı yatırımlarımıza devam ettik. Bunun sonucunda da Temmuz ayında yeni kaplamalı ve dilimli ürün hatlarımızı devreye alacağız.

Yılsonu hedeflerinizden bahseder misiniz?

2020 yılı sonunda pandeminin etkilerinin hem ülkemizde hem de dünya üzerinde azalmış olacağını umuyoruz. Yılın başında koyduğumuz yüksek satış hedeflerine araya giren olağanüstü pandemi sürecine rağmen ulaşmayı hedefliyoruz.

Yeni hatlarımızın da yaratacağı ivmeyle kaplamalı ürünlerde üretim kapasitemizi neredeyse 2 katına çıkarmış olacağız, böylece yıl sonunda bu ürün grubu özelinde sektör lideri olarak yerimizi almak istiyoruz. Önümüzdeki dönemde çıkacak dilimli şarküteri ürünlerimizle de bu alanda güçlü rakiplerimize "biz de varız” mesajı vereceğiz.

Pandemi sonrasında büyüme stratejiniz değişti mi?

Lezita olarak inovasyon odaklı çalışmalarımızla sağlıklı, besleyici ve pratik ürünlerimizi en ulaşılabilir fiyatlarla kesintisiz olarak müşterimize sunmaya devam ediyoruz. Özellikle olağanüstü dönemlerde sürdürülebilir şekilde üretim yapma sorumluluğumuz var.

Dengeli beslenmek bu dönemde daha büyük önem kazandı. Yeni dönemde iyi beslenmek için protein ihtiyacına olan gereksinim daha da artacak. En uygun fiyatlı protein kaynağını üreten piliç eti sektöründe yenilikçi ürünler sunmak için çalışmaya ve büyümeye devam edeceğiz.

Marka başarınızla aldığınız ödüller neler?

Ekonomist Dergisi'nin Anadolu 500 organizasyonu kapsamında Anadolu'nun Kadın Çalışanı En Yüksek Şirketleri kategorisinde Abalıoğlu Yem-Soya ve Tekstil Sanayi A.Ş., olarak ödüle layık görüldük. Capital Dergisi tarafından 19.su düzenlenen Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması'nın Paketlenmiş Et Ürünleri Kategorisinde en beğenilen ilk 3 şirket arasında yer aldık.

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) tarafından geleneksel olarak düzenlenen ve bu yıl İzmir Ticaret Odası (İTO) ile İzmir Ticaret Borsası (İTB) işbirliğinde gerçekleştirilen Başarılı Sanayi Kuruluşları Ödül Töreni'nde Et ve Balık Ürünleri Sanayii'nde Üretim ve Yatırım Birincilik Ödülü ile İzmir Ticaret Borsası tarafından verilen Borsa Üyeleri Arasında Kendi Meslek Grubunda Borsa Tescil İşlemleri Birincilik Ödülü'nü kazandık. Son olarak ABD merkezli reklamcılık yarışması Horizon Interactive Awards'da Acaba Ne Pişirsek Projesi' ile 'Altın' ödül kazandık.

Markanızı iyi konumlandırmak, büyütmek için ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz?

Biz iletişimin gücüne inanan bir markayız. Dolayısıyla paydaşlarımızı, iş ortaklarımızı ve tüketicilerimizi can kulağıyla dinliyor, planlamalarımızı bu yönde yapıyoruz. Bununla birlikte hem iç iletişim hem de dış iletişimde sürekli etkileşim halinde kalmaya büyük önem veriyoruz.

Bu yıl pazarlama iletişimi projelerimize hız verdik. TV, radyo, dijital ve basın mecralarında yaptığımız nokta atışı iletişim çalışmaları bizi gittikçe daha dikkat çekici bir marka haline getiriyor. Son dönemde TV'de Survivor programında Acun Ilıcalı ile, şef Arda Türkmen ile, radyo kanalında Kadir Çöpdemir ile güzel projeler yaptık. Bunun yanında dijital mecraları da hiç boş bırakmıyoruz.

Yaratıcı dijital projeler ve sosyal medya uygulamalarıyla markamızın bilinirliğini ve imajını artırıyoruz. Örneğin 23 Nisan'da çocuk oyuncu Ebrar Demirbilek'le bir proje gerçekleştirdik. Pandemi nedeniyle evde kaldıkları dönemde çocuklarımızı 23 Nisan şarkısı söyledikleri bir videoda bir araya getirdik. Bu tür etkileşim yaratan projeler ile sosyal medyanın gücünden faydalanmaya devam edeceğiz.

Markanızı geleceğe güçlü taşımak adına bundan sonra yapmayı planladığınız çalışma ve yatırımlar neler?

İnsanların daha kolay hazırlanabilen gıdalara yöneldiği günümüzde modern şehir hayatının problemi olan iyi beslenme ihtiyacının önündeki bariyerleri, geliştirdiğimiz pratik ürünlerle tüketicilerin aşmasını sağlıyoruz. Tüketicilerin talepleri de her geçen gün bu yönde artıyor ve biz de Lezita olarak kendimizi bu alanda geliştirmeye çalışıyor, yatırımlarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz.

Bu nedenle tek bir kategorideki büyüme potansiyelinin yanında yeniliklere açık olup, bu yeniliklere kısa sürede adapte olmanın ve üretebilir hale gelmenin sektörümüzün gelişimi için en önemli faktör olduğu görüşündeyiz. Tüketici beklentilerini doğru anlayarak yenilikçi ürün geliştirmede daha üst seviyelere çıkacağız. Bu alanda pazar lideri olmak hedefiyle yatırımlarımıza devam edeceğiz.

“TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KALICI OLARAK DEĞİŞECEK"

“Bu dönemde ev dışı tüketim kanalları olan otel, restoran, cafe ve okul kantinlerindeki tüketim market kanalına kaydı. Normalleşme süreci ve sonrasında da tüketici davranışlarındaki kalıcı değişikliklere hazırlıklı olmalıyız. Yeni dönemde yeni tüketim trendleri oluşacak.

Pandemi sürecinde olduğu gibi önümüzdeki süreçte de yeni yaşam tarzlarına ve beslenme şekillerine uyum sağlayabilen, ürün portföylerini tüketicilerin alışkanlıklarındaki değişime adapte edebilen firmaların öne çıkacağına inanıyoruz."

“100 MİLYON TL'LİK YENİ HATLARI DEVREYE ALIYORUZ"

“Temmuz ayında yaklaşık 100 milyon TL'lik bir yatırım yaptığımız yeni hatlarımızı devreye alıyoruz. Son teknolojiye sahip yeni üretim hatlarımız sayesinde kaplamalı ürünlerdeki üretim kapasitemizi neredeyse 2 katını çıkarmış olacağız ve bu alanda sektörün liderliğine oynayacağız.

Bir diğer yatırımımız da dilimleme hattı. Bu hat sayesinde tüketicilerin son dönemde oldukça rağbet gösterdiği hazır dilimlenmiş jambon, füme, salam gibi şarküteri ürünlerini yüksek kapasite ve kaliteyle üretebileceğiz."
Etiketler
inovasyon
0

  • ALTIN GRAM - TL 2489,45 1,07%
  • ALTIN ONS 2380,44 0,81%
  • BIST 100 9530,47 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,276 -0,066%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37513 -0,14958%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 94,26 0,1011%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,5259 0,4394%
  • EURO/DOLAR 1,0683 0,0932%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7507 0,5416%
  • STERLIN/DOLAR 1,24671 0,108%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL