Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,3444
0,2215%
Dolar/TL
Euro/TL
34,9245
-0,0469%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0798
-0,2619%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2307,84
1,3%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Kadın girişimciler 14'üncü kez sahne alıyor

20 Kasım 2020
Kadın girişimciler 14'üncü kez sahne alıyor
Ekonomist Dergisi, Garanti BBVA ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) iş birliğiyle bu yıl 14'üncü kez düzenlenen "Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması" için başvurular başladı.

Aram Ekin Duran
eduran@ekonomist.com.tr

15 Aralık 2020 tarihine kadar alınacak başvurular sonrasında, ödüle hak kazanan isimler 5 Mart 2020 tarihinde düzenlenecek törenle açıklanacak.

"Türkiye'nin Kadın Girişimcisi" ödülünü alacak girişimcinin 75 bin TL kazanacağı yarışmada, "Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimci", "Yöresinde Fark Yaratan Kadın Girişimci" ve "Türkiye'nin Kadın Sosyal Girişimcisi" kategorilerinin birincileri ise 50 bin TL'lik ödülün sahibi olacak.

KOBİ Girişim Kasım sayısından

Başarı hikayesiyle kadın girişimcilere ilham olacak, iş hayatında ben de varım diyen ve sesini tüm ülkeye duyurmak isteyen adaylar bu yıl 14. Kez düzenlenecek Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'na www.garantibbvakadingirisimci.com adresindeki formu doldurarak 15 Aralık 2020 tarihine kadar başvurabilecek.

"Türkiye'nin Kadın Girişimcisi" ödülünü alacak girişimcinin 75 bin TL kazanacağı yarışmada, "Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimci", "Yöresinde Fark Yaratan Kadın Girişimci" ve "Türkiye'nin Kadın Sosyal Girişimcisi" kategorilerinin birincilerine ise 50.000 TL'lik ödülün sahibi olacak.

“EN BÜYÜK MOTİVASYON”


Garanti BBVA olarak sürdürülebilir bir ekonomik kalkınma için kadının ekonomiye aktif katılımını desteklemenin kendileri için çok önemli olduğunu vurgulayan Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran, “Bu amaçla çıktığımız yolda, kadın girişimcilere yönelik faaliyetlerimizi finansman sağlama, cesaretlendirme, eğitim ve yeni pazarlara açılma olarak 4 temel başlıkta ele alıyoruz” diyor.

Yolculukları boyunca sahada edindikleri deneyim ve gözlemlerin cesaretlenme ve kendi hikayelerini duyurabilmenin kadın girişimcilerin en büyük motivasyon kaynağı olduğunu gösterdiğini kaydeden Onaran, şunları söylüyor: “O nedenle, kadın girişimcilerin motivasyonunu güçlü kılmak, onları cesaretlendirmek adına 14 yıldır paydaşlarımızla birlikte Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nı sürdürmenin haklı mutluluğunu yaşıyoruz.

En önemlisi de rol model ve ilham kaynağı olan binlerce kadın girişimcinin başarı hikayesini tüm Türkiye'ye duyurmamız. Bu yıl da girişimci ruhları hiç sönmeyen, hayal eden, vazgeçmeyen, azim gösteren ve attıkları cesur adımlarla diğer kadın girişimcilere de rol model olmak isteyenleri bu yarışmaya katılmaya, bizlerle başarı hikayelerini paylaşmaya davet ediyoruz.”

“KADINLAR İÇİN 3 KAT DAHA ZOR”


“Türkiye'de girişimci olmanın başlı başına zor bir şey olduğunu dile getiren KAGİDER Yönetim Kurulu Başkanı Emine Erdem ise “Finansman kaynaklarına ve bilgiye erişmek, bağlantılar kurmak, ekonomideki ve kurlardaki dalgalanmalarla baş etmek ve ayakta kalıp yoluna devam etmek hiç kolay değil” diyor.

Bununla birlikte kadın girişimcilerin erkek girişimcilerden 3 kat daha fazla zorluk yaşadığını vurgulayan Erdem, “Çünkü işin içine kültürel ön yargılar, ev işleri ve çocuk bakımı, kadının toplum içinde itildiği ikincil rol geliyor. Bir başka ifadeyle toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin sonuçları işin içine giriyor” diye konuşuyor.

Dünyanın her yerinde ekonomilerin girişimcilerin, girişimci ruhun ve onun getirdiği yenilikçiliğin omuzlarında yükseldiğine işaret eden KAGİDER Başkanı, şunları söylüyor: “Bu girişimcilik dalgası, bu dinamizm ve KOBİ'ler olmazsa, ekonomiler sadece başarıya doymuş büyük kurumsal şirketlerle yoluna devam edemez.

Türkiye ekonomisi de aynı temeller, dinamikler üzerinde yükseliyor. Ve özellikle kadınların bu alandaki potansiyellerini gerçeğe dönüştürmezsek ülkemizin sürdürülebilir kalkınması ve refahı da gerçekleşmez. Kadın girişimcileri desteklemek, burada verilen ödüller, karşımıza çıkan ilham verici başarı öyküleri bu yüzden önemli.”

GEÇEN YILIN KAZANANLARI


Geleceğe güvenle bakan ve hem birbirlerine hem de kendilerinden sonra gelecek girişimcilere ilham olan kadınlardan oluşan güçlü ve büyük bir platforma dönüşen yarışmada, GÜLSHA markasının yaratıcısı Gülşah Gürkan Türkiye'nin Kadın Girişimcisi seçildi.

Eray Plastik girişimiyle Müzeyyen Erakuman Türkiye'nin Yöresinde Fark Yaratan Kadın Girişimcisi olurken; Denebunu kurucusu Duygu Akbudak Türkiye'nin Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi ödülünü aldı. Hayata geçirdiği Es Kariyer ile de Türkiye'nin Kadın Sosyal Girişimcisi ödülünü Esra Odabaşı kazandı. Biz de geçen yıl bu ödülleri kazanan isimleri ve başarı hikayelerini, yeni adaylarwa ilham vermesi dileğiyle sizlere sunuyoruz.

TÜRKİYE’NİN KADIN GİRİŞİMCİ YARIŞMASI 2019


TÜRKİYE’NİN KADIN GİRİŞİMCİSİ

GÜLŞAH GÜRKAN GÜLSHA KURUCUSU
DEV KOZMETİKÇİLERE HAM MADDE TEDARİK EDİYOR

Gülşah Gürkan, 1993 yılında İngiltere'deki Cheltenham Koleji’nden, 1996 yılında da İngiltere'deki Leeds Üniversitesi'nden makine mühendisi olarak mezun olduktan sonra üç yıl danışmanlık ve perakendecilik sektörlerinde çalıştı. 2000 yılında ise aile işletmesinde çalışmaya başladı.

GULSHA, 1965 yılından bu yana İsparta yöresine özel bir gül türü olan “Rosa damascena" gülünün, gül yağı, gül konkreti gibi özlerini çıkarıp, hammadde olarak dünyaca ünlü Fransa'daki parfüm ve kozmetik üreticilerine tedarik ediyor. Dedesinin zamanında yaptığı bağlantılar sayesinde, Fransa'daki dev parfüm ve kozmetik üreticilerinin hammadde tedarikçisi konumunda.

Dünyanın en nadir hammaddesi esansiyel gül yağının, hak ettiği kalite ve saflıkta temel içerik olduğu “gülsha" cilt bakım serisini oluşturdu. Gül yağının saflığını bozmadan ürünlerinde kullanıyor. Mayıs 2019'da Türk Hava Yolları ile bir işbirliğine imza attı. THY, Anneler Günü hediyesi olarak İstanbul çıkışlı tüm uçuşlarında “Gülsha Tam Gül Suyu" ürününü yolcularına dağıttı.

Yurt dışı pazarda ise hammadde tarafında yüzde 100 ihracat yapıyor. Öncelikli hedefi ise gül suyu ve gül yağı denilince akıllarda “gülsha" markasının gelmesi. Avrupa pazarına girmek, ABD ve Çin gibi büyük pazarlardaki etkinliğini artırmak ve bununla birlikte uluslararası arenada daha fazla söz sahibi olmak da gelecek planları arasında.

MÜZEYYEN ERAKUMAN ERAY PLASTİK KURUCUSU
ÖNYARGILARI YIKTI,
TEMİZ ÇEVRE İÇİN İŞ KURDU

Müzeyyen Erakuman'ın eşi bu mesleğe sanayi sitesinde kısıtlı imkanlarla küçük bir dükkan açarak başladı. Ta ki bir gün yanlarında çalışan elemanın elektrik akımına kapılması sebebiyle iş yerinin mühürlemesine kadar. İşte o zaman Erakuman, “burada bu işi tüm prosedürüyle ben yerine getireceğim" dedi. İlkokul mezunu olarak tüm resmi işlemleri ve şirketinin kuruluşunun temellerini tek başına attı ve atıkların ayrıştırılması ve geri dönüşüme kazanılması, plastikte kullanılan ham maddenin çevre ildeki fabrikalara sevkinin yapılması işlemlerini yürüten Eray Plastik firmasını kurdu. Bu işe karar verme sebebi daha temiz bir çevre ve sıfır atık düşüncesiydi. Bunu bir kadının da yapabileceğini ispatlamak istedi. Bu fikirle ilimizde israfı önleyip atıkların ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanması yönünde bir misyona sahip işletme olacağına söz verdi. Bu bölgede bırakın bir kadının sanayi alanında yönetici olması bir markette dahi çalışması çok zordu. Bunu başarmak için elinden gelen mücadeleyi verdi ve yatırım teşvik belgesini aldı. İşletmesinin hedefi daha büyük bir alanda teknolojik ve insan gücüne ihtiyaç duyulmayan makina ve ekipmanlarla şirketimi büyütüp dünya piyasasında farkındalık yaratan bir şirket haline getirmek.

En büyük hayali daha temiz bir çevrede atıkların geri kazanımı konusunda öncül bir firma olmak gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmaktır.

TÜRKİYE'NİN GELECEK VAAT EDEN KADIN GİRİŞİMCİSİ


DUYGU AKBUDAK
DENEBUNU KURUCUSU
ŞİRKETİNİ DÜNYAYA AÇACAK

Denebunu kurucusu Duygu Akbudak Kimberly Clark'da Huggies markasını yönetirken bir fikir aklına geldi. Denebunu, özel bir algoritma ile iş ortağı markalara ileri seviye segmentasyon ile doğru hedef kitle ulaşmalarını sağlarken; üyelere satın alma eğilimleri olabilecek ürünleri denetiyor ve üyelerin denebunu.com üzerinden paylaştığı ürün yorumlarını birçok e-ticaret web sitesine aktararak işletmeler arası teknolojik çözümler sağlıyor. Denebunu 3 yıl içerisinde başta Unilever, P&G, Nestle, L'Oreal, Estee Lauder, Ülker, Eti, Henkel, Johnson&Johnson gibi firmalar olmak üzere toplam 300'den fazla marka ile işbirliği yaptı. İlk yatırımını (Tohum - $80,000) 2017 Mayıs ayında ekip büyümesine destek amacıyla aldı. 2018 Eylül ayında ise 2. büyük yatırımını (B Seri - $500,000) aldı, son turdaki amacı teknolojik yatırımlarını destekleyecek sermayeyi yaratmak ve ekibini büyütmek. Denebunu'yu 2020'de yurtdışına açmayı hedefliyor. Ürün deneme denildiğinde tüketicilerin; ürün denettirmek denildiğinde de markaların ilk ve tek aklına gelen platform olmak istiyor.

TÜRKİYE’NİN KADIN SOSYAL GİRİŞİMCİSİ



ESRA ODABAŞI ES KARİYER KURUCUSU
ENGELLİLERE SÜRDÜRÜLEBİLİR İSTİHDAM SAĞLIYOR

ES Kariyer sadece engellilere sürdürülebilir istihdam sağlamayı hedefleyen bir danışmanlık şirketi. Kurucusu Esra Odabaşı, 10 yıl farklı kurumsal firmalarda İnsan Kaynakları profesyoneli çalışma deneyiminden sonra Türkiye'de engelli istihdamını sürdürülebilir olarak destekleyen bir şirket olmadığını fark ederek, bu boşluğu doldurmak istedi. Amacı, STK'lar ile gönüllü çalışmalar yapıp, iş hayatını tanıtmak, engellileri mülakatlara ve kurumsal şirketlere hazırlamak. Bu sayede engelli kişilerin kendilerine güvenlerinin artması ve çalışabilmeleri için herhangi bir engellerinin olmadığını fark etmelerini sağlıyor. İlk yıl 5 kurumsal firma ile çalışırken, hizmet kalitesi ve git gide artan engelli adayın kendilerine inanmalarını sağlayarak 3 yılın sonunda 75 global şirketle çalışmaya başladı. Hedefi, engelli çalışanları ve tüm şirketleri bir araya getiren, dünyanın hiçbir yerinde olmayan bir inovasyonla, hali hazırda mülakat yapılmış, davranış analizleri ve engel durumu detaylı şekilde sunulan raporları içeren bir platform oluşturarak ön yargılardan kurtulup, engelli adayların sadece teknik tecrübelerine ve yetkinliklerine odaklanılmasını sağlamak.

YARIŞMAYA KATILMA KOŞULLARI NELER?



  • Resmi KOBİ tanımına giren, hakim ortağı ya da sahibi kadın olan ve Türkiye'de faaliyet gösteren tüm işletme sahibi kadın girişimciler yarışmaya başvuruda bulunabiliyor.

  • Daha önceki yıllarda başvuru yapmış kadın girişimciler yarışmaya tekrar başvurabiliyor.

  • Başvurular, risk alma ve cesaretli olma, etkin müşteri ilişkileri yönetimi, pazarlama faaliyetlerindeki farklılaşma, sürdürülebilir finansal yapı, bulunduğu yörenin ekonomisine katkıda bulunarak fark yaratma, çevreye duyarlı, sosyal bir soruna yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler getirmiş olma gibi kriterler kapsamında değerlendiriliyor.

0


  • ALTIN GRAM - TL 2307,84 1,3%
  • ALTIN ONS 2219,27 1,11%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,369 0,027%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35366 -0,22407%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5745 0,2664%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3444 0,2215%
  • EURO/DOLAR 1,0798 -0,2619%
  • EURO/TURK LIRASI 34,9245 -0,0469%
  • STERLIN/DOLAR 1,26264 -0,03681%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL