Uygun giriş bedelli FRANCHISE fırsatları

Uygun giriş bedelli FRANCHISE fırsatları

Franchise giriş bedeli yatırımcı için oldukça büyük bir maliyet kalemi. Bu bedeli düşük tutan markalar, girişimciler için iş fırsatlarının kapılarını açıyor. Franchise giriş bedeli 100 bin TL’nin altında olan 33 marka 2019 sonuna kadar 878 şube açmayı planlıyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Hem yeni kurulan marka sayısındaki artış hem de köklü markaların indirimleri 2019 yılında franchise giriş bedelleri üzerinden bir rekabet ortamı yarattı. Zira birçok marka giriş bedellerini düşük tutmaya başladı.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.

Bazı markalar franchise giriş bedeli talep edip aylık cirodan bir bedel istemezken, bazı markalar kullanım hakkı ve cirodan pay ve reklam bedeli talep edebiliyor.

Tam da bu durumda franchise bedelinin düşük tutulması girişimci üzerindeki motivasyonu arttırıyor.

Özellikle belli dönemlerde markalar, şubeleşme atağında birçok promosyon yapıyor. Bu da yatırımcıya daha uygun bütçelerle franchising sistemi altında bir markanın parçası olma imkanı sağlıyor.

Şirketler, çeşitli dönemlerde bu tür uygulamalarla markalarını daha geniş alanlara yayma ve daha fazla yatırımcıya ulaşma fırsatı yakalayabiliyor. Biz de haberimizde franchise giriş bedeli 100 bin TL’nin altında olan markaların 2019 hedeflerini ve yatırım koşullarını araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre, bu kapsamdaki 33 marka 2019 yılının sonuna kadar 878 şube açacak.

TÜRK LİRASI İLE ÖDEME
Etiler Marmaris’in 19 ilde 59 şubesi bulunuyor. Express model için 40 bin TL + KDV, klasik model için ise 70 bin TL + KDV franchise giriş bedeli alınıyor. Aylık ciro hedefi şube tipine göre değişiklik gösteriyor. Şubelerin aylık ciro hedefleri 100 bin TL’den başlıyor.

Etiler Marmaris Genel Koordinatörü Bahar Taygur, “Şirketimizin franchise ve royalty bedelleri belirlenirken yatırım-gelir dengesi dikkate alınıyor, yatırımcıya kâr getirecek bedeller oluşturuluyor. Etiler Marmaris’te tüm bedeller Türk Lirası ve şubelerin tümü Türk Lirası ile kira ödüyor” diye konuşuyor.

KADIN GİRİŞİMCİLERE ÖZEL
50 ilde 225 şubesi bulunan b-fit, hane gelirlerine göre belirlenen sıralamayla, birinci bölge için 72 bin TL + KDV, ikinci bölge için 62 bin TL + KDV, üçüncü bölge için 52 bin TL + KDV franchise giriş bedeli alıyor. Lokasyon bazında değişiklik göstermekle beraber 15 bin TL ile 75 bin TL aralığında şube cirosu hedefleniyor.

b-fit Kurucusu Bedriye Hülya, kadın girişimciliğini desteklemeyi ve istihdam yaratmak yoluyla kadının ekonomik ve sosyal hayattaki gücünü artırmayı hedefledikleri için sadece kadın girişimcilere franchise verdiklerinin altını çiziyor.

Şirket, bu misyon doğrultusunda, b-fit franchise giriş bedelinin de kadınların kendi birikimleriyle yatırım yapabilecekleri düzeyde olmasına dikkat ediyor. Hülya, bu konuda şunları söylüyor: “Öncelikle sadece 120 m2’lik bir alanda b-fit merkezi açılabiliyor olması hem açılış maliyetlerine hem sonrasında şube giderlerine olumlu yönde yansıyor.

b-fit’de uygulanan istasyon sisteminde kullanılan makinelerin tamamının hidrolik olması, açılış maliyetlerine ve işletme döneminde makinelerin bakım maliyetine önemli ölçüde etki ediyor.”

YERLİ SERMAYE AVANTAJI
Türkiye genelinde 48 ilde 120 franchise şubeyle faaliyet gösteren Pasaport Pizza, 2019 yılının ilk altı ayı için franchise giriş bedelini 60 bin TL olarak belirledi. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti, m2 büyüklüğüne ve bulunduğu lokasyona göre 300 bin ile 350 bin TL arasında değişiyor.

Şubeler için aylık ciro hedefi ise 100 bin TL. Aylık net bütün giderler çıktıktan sonra yüzde 15 ile 20 arasında net kâr elde edilmesi hedefleniyor. Pasaport Pizza Genel Müdür Yardımcısı Vildan Arıkan, “Franchising hizmetimizde kooperatif mantığı ile büyüyoruz. Ciro üzerinden herhangi bir pay almadığımız için bayilerimiz çok daha avantajlı bir konumda bulunuyor” diyor.

50 BİN TL GİRİŞ BEDELİ
97 şubesi bulunan Altın Emlak, 50 bin TL franchise giriş bedeli alıyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti ise 30 bin TL olarak ifade ediliyor. Şubeler için aylık 50 bin TL ciro hedefleniyor.

Uygun franchise giriş bedeli almalarını yerel sermayeli bir marka olmalarına bağlayan Altın Emlak İş Geliştirme ve Proje Sorumlusu Levent Kale, bu noktada önemli bir avantajı yaşadıklarını belirtiyor.

Kale, başka bir markanın imtiyaz hakkını kullanmadıkları için de franchise giriş bedellerini çok düşük tutabildiklerini ifade ediyor. Levent Kale, “Yatırımcı açısından da markanın satılması, başka bir işletmeciye devri, marka imtiyaz haklarının sonlanmasındaki risklerden girişimcileri korumuş oluyoruz” diye konuşuyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap