100 milyon TL’lik yatırım yapacak

100 milyon TL’lik yatırım yapacak

Türkiye’de ev dışı tüketim pazarının büyüklüğünün 2018’de 50 milyar TL’yi aştığı tahmin ediliyor. Bu pazardaki önemli oyunculardan biri olan Nestle daha da büyümek istiyor. Bunun için de önümüzdeki beş yılda 100 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

İnsanların alışkanlıklarının değişmesi ve dışarıda geçirilen zamanın artması, ev dışı tüketim sektörünün dünyada olduğu gibi ülkemizde de gelişmesini sağlıyor. Sektör ülkemizde son 10 yılda gözle görülür bir şekilde gelişirken yılda ortalama yüzde 10 büyüyor.

Tüketicilerin ev dışında yaptığı harcamaların 2018’de 50 milyar TL’yi aştığı tahmin ediliyor. Sektörün en büyük oyuncularından biri olan Nestle Professional, otel, restoran, kafe, eğitim, ofis, pastane, ulaşım, askeri tesisler, hızlı servis restoranları, otomatik içecek ve yiyecek makinesi operatörleri gibi farklı kanallardaki müşterilerin gıda ve içecek kategorilerinde çözüm ortağı konumunda. Şirket bu sektörde daha da büyümeyi hedefliyor.

Bunun için de önümüzdeki beş yılda 100 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor.

CİROYU İKİYE KATLADI
Nestle Professional Türkiye Genel Müdürü Arzu Alibaz, her yıl artan oranda makine yatırımı yaptıklarını belirtiyor. Alibaz, farklı kanallardaki farklı müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda farklı modelde ve özellikte makine yatırımı planladıklarını vurguluyor.

Türkiye’deki büyümenin çok üstünde bir büyüme göstererek son üç yılda cirolarını ikiye katladıklarını söyleyen Alibaz, bu ivmeyi sürdüreceklerine inandıklarını ifade ediyor. Alibaz, 2018 yılında ‘her gün 1 milyon’ mottosuyla yaklaşık 365 milyon TL ciro gerçekleştirdiklerini anlatıyor.

Türkiye’deki faaliyetlerine 1996 yılında Nestle Food Services olarak başlayan şirket, 2018 yılı boyunca 2 bin 260 otel ve konaklama tesisine direkt hizmet verdi. Şirket, ev dışı tüketim endüstrisinde toplam 160 bin noktaya hizmet sunuyor.

Nestle Professional, ev dışı tüketim alanında içecek ve gıda kategorilerinde sadece profesyonellerin hizmetinde olan 65 ürüne sahip. Ev dışı tüketimde de satılan Nescafe 3’ü 1 arada ve çikolata bar grubu ürünler de dahil edildiğinde, şirket 150’den fazla ürünü müşteriyle buluşturuyor.

16 BİN 500 MAKİNE
Şirketin ev dışı tüketim noktalarında 16 bin 500 makinesi bulunuyor. 2018 yılında Nestle Professional makineleriyle toplam 250 milyon bardak kahve içildi ve bu da her saniyede yaklaşık üç bardak kahve servis edildiği anlamına geliyor.

TÜRKİYE’DE İKİ FABRİKASI VAR
Türkiye’de 110 yıldır faaliyet gösteren Nestle, üretimini, yüzde 92 oranında yerel hammadde kullanarak, Bursa Karacabey ve Bursa Kestel’deki iki fabrikasında gerçekleştiriyor.

1927’de Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestle, bugün 12 kategoride 800’ün üzerinde ürünü ve 50’ye yakın markasıyla faaliyet gösteriyor. Halen 3 bin 800 kişiye doğrudan, 7 binin üzerinde kişiye de dolaylı olarak istihdam sağlıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap