Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

İki yeni markayla atağa hazırlanıyor

10 Aralık 2019
İki yeni markayla atağa hazırlanıyor

Türkiye'de ilk aerosol dolum makinesi üretimini yapan Sora Kozmetik Grup, son dönemde satın aldığı iki yeni markayla atağa hazırlanıyor. 2016'da Morfose'yi ve bu yıl da Alix Avien'i satın alan şirket, bu iki marka için 13 milyon dolarlık yatırım yapacak.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr





Sora Kozmetik'in serüveni 1981 yılında Türkiye'de ilk aerosol dolum makinesini üretmesiyle başladı. 2000 yılından itibaren kozmetik ürünlerinin üretimine başlayan şirket, bugün beş kıtada 70'in üzerinde ülkeye ihracat yapıyor.





Bünyesinde Eci, Bek, Secret of Lady gibi markaları bulunduran grup, son yıllarda kendi markalarının yanı sıra satın almalarla büyüyor.





Grup, 2011'de 1933 yılında kurulmuş bir firma olan Bebak'ı, 2016'da kuaförlere yönelik ürünler üreten Morfose markasını bünyesine kattı. 2019 yılında da Alix Avien'i satın alarak renkli kozmetik sektörüne adım attı





13 MİLYON DOLAR YATIRIM
Yıllık 100 milyon TL'nin üzerinde ciroya ulaşan Sora Kozmetik, Morfose ve Alix Avien markalarıyla atağa kalkmaya hazırlanıyor.





Her iki marka için 13 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlayan grup, iç pazarın yanı sıra ihracatta da büyümeyi hedefliyor.





Grubun kuaförlere yönelik markası Morfose, yabancı markaların ağırlıkta olduğu bir sektörde rekabet ediyor. Türkiye'de 155 bin kuaförün yüzde 80'ine hizmet veren Morfose, İngiltere'de 60, ABD'de 50 kuaför ile çalışıyor.





55 ülkeye ihracat yapan marka, Güney Amerika ve Uzak Asya ülkelerine de satış yaparak ihracat kapasitesini artırmayı hedefliyor. Sora Kozmetik Grup CEOsu Salih Çıta, 2020 yılında ihracatta yüzde 30 büyüme hedeflediklerini söylüyor.





Çıta, "2016 yılında Morfose'yi satın aldığımızda her aşamasını yeniledik. 2019'da iç pazarda yeni ürün gruplarının da etkisiyle büyüme hedefimiz var. Ancak asıl büyüme ihracattan gelecek" diyor.





Morfose'nin hedef pazarları arasında Etiyopya ve Nijerya yer alıyor. ABD'de 5-6 ay önce depo açan şirket, bu pazarda da yayılmayı hedefliyor.





OTOMASYON YATIRIMI YAPACAK
Morfose markasının üretiminde otomasyona geçmeye hazırlanan Sora, bunun için 2020 yılında 5 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. 2020 yılında yeni ürün grubunu lanse edecek olan şirket, böylece iç pazarda da ivme yakalayacak.





2019 yılında Alix Avien markasını alarak ilk kez renkli kozmetik işine giren Sora Kozmetik, 2020 yılında markayı yeni yüzüyle piyasaya sürecek. Alix Avien için 8 milyon dolarlık üretim yatırımı yapılacak. Yıllık 100 milyon adedin üzerinde üretimi olan Sora Kozmetik Grup, 2020 yılında yüzde 10-15'lik büyüme hedefliyor.





TÜBİTAK İLE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRİYOR
Sora Kozmetik Grup, AR-GE’ye de yatırım yapıyor. Şirket, kozmetik sektöründe ilk AR-GE merkezlerinden birini açtı. Merkezde 25 kişi çalışıyor.





TÜBİTAK ile yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını söyleyen Salih Çıta, “TÜBİTAK’ın desteğiyle dünyada pek örneği olmayan bir makyaj ürünü üzerinde çalışıyoruz. Ürünü, 2020’de piyasaya süreceğiz” diyor.


0

Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

  • ALTIN GRAM - TL 2489,45 1,07%
  • ALTIN ONS 2380,44 0,81%
  • BIST 100 9530,47 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,276 -0,066%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37513 -0,14958%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 94,26 0,1011%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,5259 0,4394%
  • EURO/DOLAR 1,0683 0,0932%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7507 0,5416%
  • STERLIN/DOLAR 1,24671 0,108%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL