Ekonomist
  • BIST 100
    1345,15
    %1,10
    En Düşük
    1309,23
    En Yüksek
    1345,50
  • DOLAR
    8,32
    %0,00
    Alış
    8,3222
    Satış
    8,3262
    EN YÜKSEK
    8,3300
  • EURO
    10,0
    %0,05
    Alış
    10,0071
    Satış
    10,0101
    EN YÜKSEK
    10,0217
  • EURO/USD
    1,20
    %0,05
    Alış
    1,2022
    Satış
    1,2023
    EN YÜKSEK
    1,2028
  • ALTIN
    478,384
    %0,16
    Alış
    478,1544
    Satış
    478,3842
    EN YÜKSEK
    479,0745
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1345,15
    %1,10
    En Düşük
    1309,23
    En Yüksek
    1345,50
  • DOLAR
    8,32
    %0,00
    Alış
    8,3222
    Satış
    8,3262
    EN YÜKSEK
    8,3300
  • EURO
    10,0
    %0,05
    Alış
    10,0071
    Satış
    10,0101
    EN YÜKSEK
    10,0217
  • ALTIN
    478,384
    %0,16
    Alış
    478,1544
    Satış
    478,3842
    EN YÜKSEK
    479,0745
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • BIST 100
    1345,15
    %1,10
    En Düşük
    1309,23
    En Yüksek
    1345,50
  • DOLAR
    8,32
    %0,00
    Alış
    8,3222
    Satış
    8,3262
    EN YÜKSEK
    8,3300
  • EURO
    10,0
    %0,05
    Alış
    10,0071
    Satış
    10,0101
    EN YÜKSEK
    10,0217
  • EURO/USD
    1,20
    %0,05
    Alış
    1,2022
    Satış
    1,2023
    EN YÜKSEK
    1,2028
  • ALTIN
    478,384
    %0,16
    Alış
    478,1544
    Satış
    478,3842
    EN YÜKSEK
    479,0745
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1345,15
    %1,10
    En Düşük
    1309,23
    En Yüksek
    1345,50
  • DOLAR
    8,32
    %0,00
    Alış
    8,3222
    Satış
    8,3262
    EN YÜKSEK
    8,3300
  • EURO
    10,0
    %0,05
    Alış
    10,0071
    Satış
    10,0101
    EN YÜKSEK
    10,0217
  • ALTIN
    478,384
    %0,16
    Alış
    478,1544
    Satış
    478,3842
    EN YÜKSEK
    479,0745
Anasayfa Haberler

‘Artırılmış gerçeklik’ pazarlama aracı oldu

'Artırılmış ve sanal gerçeklik' uygulamaları eğlence olmaktan çıkıp markalar için itibar ve satış artırma formülüne dönüştü. Bu uygulamanın örneklerine otomobilden gıdaya, perakendeden turizme birçok sektörde faaliyet gösteren markalarda rastlamak mümkün.

14 Ağustos 2020 | 20:44:10
Haberler, Özel Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 15 Ağustos 2020 | 19:11:38
‘Artırılmış gerçeklik’ pazarlama aracı oldu
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. PAZARLAMADA YENİ TREND
  2. MÜŞTERİ DENEYİMİ

‘Artırılmış ve sanal gerçeklik’ uygulamaları eğlence olmaktan çıkıp markalar için itibar ve satış artırma formülüne dönüştü. Bu uygulamanın örneklerine otomobilden gıdaya, perakendeden turizme birçok sektörde faaliyet gösteren markalarda rastlamak mümkün.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Katılım sağla; deneyim yaşat; ilham ver… Bu, son günlerde birçok markanın mottosu olmuş durumda. Mesela tüm yıl boyunca beklediğiniz tatilde, konaklayacağınız otelde nasıl bir deneyim yaşayacağınızı merak ediyorsunuz.

Ya da bin bir zahmet satın aldığınız otomobil için ‘Keşke bir fırsat olsa da kısıtlı test sürüşlerinden daha çok yaşama fırsatım olsa’ diye geçiriyorsunuz içinizden.

Başka bir şehirden ev satın alacaksınız ama her seferinde uçağa binip evleri tek tek inceleme şansınız yok! Yüzünüze en çok yakışacak saç modelini saçınızı kestirmeden önce görebilmeyi diliyorsunuz.

İşte pazarlamanın yeni çocukları ‘artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik’, nam-ı diğer AR ve VR uygulamaları, tam da tüketicilerin bu ihtiyaçları sonucunda adeta yükselişe geçti.

PAZARLAMADA YENİ TREND

Markaların globalleştiği ve dijital pazarlamanın geleneksel reklamlarla yarıştığı yeni dünya düzeninde, sanal gerçeklik uygulamaları birbirinden farklı yüzlerce sektörde yeni trend olarak kaşımıza çıkıyor.

Başlarda oyun ve eğlence sektöründe sıkça rastladığımız bu uygulamalar artık gayrimenkulden turizme, otomobilden perakendeye, gıdadan teknolojiye, farklı sektörlerden markaların yeni gözdesi. Bu uygulamalarla tüketicilere gerçeğe yakın dijital bir deneyim sunan markalar, bir taraftan prestijlerini artırırken diğer taraftan da satışlarını katlıyor.

Ortaya çıkan pazar ise göz kamaştırıcı. IDC’nin açıkladığı verilere göre, AR ve VR pazarının toplam büyüklüğü 2022 yılına kadar yaklaşık 33 milyar dolara ulaşacak.

Asıl patlamanın ise 2025 yılında yaşanması bekleniyor. Farklı sektörlerin de kullanmaya başlayacağı bu uygulamaların oluşturacağı pazar büyüklüğünün 2025 yılında 80 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor.

MÜŞTERİ DENEYİMİ

Yıldız Entegre, Türkiye’de bu alana yatırım yapan markalardan biri. Dekorasyonda artırılmış gerçeklik dönemini başlatan şirket, ülkemizde parke seçiminde müşterilerine ‘Çek, Seç, Uygula!’ teknolojisini sunuyor.

Uygulama, zemin üzerindeki mobilya ve halı gibi nesneleri ve kot farklarını da algılayarak tüketicilere hayallerindeki tasarımı mekanlarına hatasız uygulama fırsatı sağlarken, parke değişim sürecindeki tüm belirsizlikler ortadan kalkıyor.

Yıldız Entegre Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Ercan Şahin, son dönemde dijital dönüşüm süreçlerine çok büyük yatırım yaptıklarının altını çiziyor.

Şahin, “İnovasyonu temel alan yaklaşımımızla bir yandan üretim süreçlerimizi geliştirirken bir yandan da pazarlama alanında müşteri deneyimini güçlendirecek adımlar atıyoruz” diyor.

Daha önce Ikea gibi global firmalarda görmeye alışkın olduğumuz dekorasyonda AR ve VR uygulamalarına önümüzdeki dönemde daha çok rastlayacağımıza ise şüphe yok gibi görünüyor.

Etiketler: Artırılmış gerçeklikdijital pazarlamaercan şahinÖzlem Bay YılmazpazarlamaYıldız Entegre
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Bazı beyannamelerin verilme ve ödenme süreleri uzatıldı
Haberler

Bazı beyannamelerin verilme ve ödenme süreleri uzatıldı

22 Nisan 2021
Piyasalarda gün sonu (12 Mart)
Haberler

Borsa, altın, döviz… Bu hafta kazandıranlar, kaybettirenler

22 Nisan 2021
Borsada açığa satışta yukarı adım kuralı bugün de uygulanacak
Borsa

BIST 100’de bugün en çok artan, azalan 20 hisse (22 Nisan)

22 Nisan 2021
Bakan Koca’dan ‘ücretsiz aşı’ iddialarına yanıt
Haberler

Bakan Koca açıkladı: Sputnik V aşısı da yakında devreye giriyor

22 Nisan 2021
Biotrend’in hakla arzına bireysel yatırımcıdan 20 kat talep
Borsa

Biotrend’in hakla arzına bireysel yatırımcıdan 20 kat talep

22 Nisan 2021
Honda’nın ilk hibrit SUV’u: HR-V e: HEV Avrupa yollarına çıkıyor
Haberler

Honda’nın ilk hibrit SUV’u: HR-V e: HEV Avrupa yollarına çıkıyor

22 Nisan 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

ECB Başkanı: Ekonomik faaliyeti ‘benzersiz biçimde’ daralttı
Piyasalar

“Veriler ilk çeyrekte daralmaya, ikinci çeyrek için büyümeye işaret ediyor”

22 Nisan 2021

Avrupa Merkez Bankası (ECB) Başkanı Christine Lagarde, Avro Bölgesi'nde daha geniş finansman koşullarına ilişkin risklerin devam ettiğini belirterek, Avrupa Kurtarma...

Daha fazla oku

Bakan Koca açıkladı: Sputnik V aşısı da yakında devreye giriyor

“MASAK Thodex’in hesaplarına dün itibariyle bloke koydu”

Kripto para yatırımcısı nelere dikkat etmeli? Mağdur olan ne yapmalı?

Biotrend’in hakla arzına bireysel yatırımcıdan 20 kat talep

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Bazı beyannamelerin verilme ve ödenme süreleri uzatıldı

Bazı beyannamelerin verilme ve ödenme süreleri uzatıldı

22 Nisan 2021
Piyasalarda gün sonu (12 Mart)

Borsa, altın, döviz… Bu hafta kazandıranlar, kaybettirenler

22 Nisan 2021
Borsada açığa satışta yukarı adım kuralı bugün de uygulanacak

BIST 100’de bugün en çok artan, azalan 20 hisse (22 Nisan)

22 Nisan 2021
Borsa şirketlerinin piyasa değeri

Borsa şirketlerinin piyasa değeri

22 Nisan 2021

Dünya Haberleri

ECB faiz kararını açıkladı
Dünya

ECB faiz kararını açıkladı

ECB faiz oranları ve Pandemi Acil Varlık Alım Programı'nda değişikliğe gitmedi. ECB, piyasa beklentileri doğrultusunda, faiz oranları ve Pandemi Acil...

22 Nisan 2021
Rusya Başkanı Putin’den rest: Hiç olmadıkları kadar pişman olacaklar
Dünya

Rusya Başkanı Putin’den rest: Hiç olmadıkları kadar pişman olacaklar

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, "Rusya'ya karşı herhangi bir kışkırtıcı eylem düzenleyenler, uzun süredir hiçbir şeyden pişman olmadıkları kadar pişman...

21 Nisan 2021
ECB tahvil programında değişiklik için haziranı işaret edebilir
Dünya

ECB tahvil programında değişiklik için haziranı işaret edebilir

Avrupa Merkez Bankası'nın yarınki toplantısında değişiklik beklenmezken, olası değişikler için haziran ayını işaret etmesi bekleniyor. ECB, para politikasına ilişkin nisan...

21 Nisan 2021
Rusya 2025’te kendi uzay istasyonunu kurmayı hedefliyor
Dünya

Rusya 2025’te kendi uzay istasyonunu kurmayı hedefliyor

Rusya, Ay'da ortak bir uzay istasyonu inşa etmeyi planladıklarını açıkladı. 2025'te hazır olmasının hedeflenen uzay istasyonunun en az 5 milyar...

21 Nisan 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

Ertuğrul Gazi,Türkiye’ye ulaştı: 28 milyon metreküp kapasiteye sahip

Ertuğrul Gazi,Türkiye’ye ulaştı: 28 milyon metreküp kapasiteye sahip

22 Nisan 2021

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Dönmez, Türk Denizcilik Sicili'ne kayıtlı ilk yüzer LNG depolama ve gazlaştırma gemisi Ertuğrul Gazi'nin Türkiye'ye...

Galata Wind global oyuncu olma yolunda

Galata Wind global oyuncu olma yolunda

22 Nisan 2021

Galata Wind Enerji, Türkiye’nin ilk yeşil halka arzı olarak 22 Nisan’da (bugün) borsaya geliyor. Galata Wind Genel Müdürü Burak Kuyan,...

Emlak

‘Küçük mobil ev’e talep hızla artıyor

‘Küçük mobil ev’e talep hızla artıyor

22 Nisan 2021

Dünyada moda olan ‘tiny house’ adıyla bilinen ‘küçük mobil ev’ konsepti, ülkemizde de yayılıyor. Bu evlere ve prefabrik yapılara olan...

Hava Kent’i farklı illere de taşıyacak

Hava Kent’i farklı illere de taşıyacak

21 Nisan 2021

İstanbul Havalimanı çalışanının konut ihtiyacı için kurulan CVS Hava Kont Konut Yapı, ülke geneline yayılıyor. CVS Hava Kent Başkanı Çavuş,...

Girişim / Kobi

Yemeksepeti örnek olmuştu… Yükselen trend: Hisse opsiyonu

Yemeksepeti örnek olmuştu… Yükselen trend: Hisse opsiyonu

17 Nisan 2021

Startup Dergisi, özellikle startup'ların başvurduğu 'hisse opsiyonu' konusunu ele aldı. Haberin bir bölümü şöyle: Yemeksepeti güzel bir örnek oldu. Satış...

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

13 Nisan 2021

Edremit'te yaşayan Hatice Esra Yıldız, 10 kişiden oluşan personeliyle zeytin ağaçlarının budanan dallarından yaptığı ev ve mutfak gereçlerini yurt içi...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.