Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Sağlıklı ürün pazarına 16 milyon dolar yatırdı

29 Mayıs 2016
Sağlıklı ürün pazarına 16 milyon dolar yatırdı
Simit Sarayı’nın kurucularından Haluk Okutur, sağlıklı atıştırmalık pazarına girdi. Bunun için HSG Tarım adında bir şirket kurdu. Appy ve AppleChef markalarıyla kurutulmuş meyve ve sebze üretimine başlayan Okutur, AR-GE’ye ve üretime yaklaşık 16 milyon dolar yatırdı. HSG Tarım, şu anda yıllık 6 bin ton olan üretim kapasitesini, haziranda açılacak ek tesisle 15 bin tona çıkaracak.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

hb144
Sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla birlikte son yıllarda hızlı bir büyüme trendine giren sağlıklı atıştırmalık pazarı, yatırımcıların ilgi odağı olmaya devam ediyor. Pazardaki potansiyele kayıtsız kalamayarak yatırım kararı alan isimlerden biri de Simit Sarayı’nın kurucularından Haluk Okutur oldu.

Simidi markalaştıran ve 17 ülkede 300 mağazası bulunan bir zincir haline gelmesini sağlayan isimlerden biri olan Haluk Okutur, şimdi de sağlıklı atıştırmalık pazarına yatırım yapmak için harekete geçti. Appy ve AppleChef markalarıyla kurutulmuş meyve ve sebze üretimine başlayan Okutur, sağlıklı atıştırmalık sektöründe üretim ve AR-GE’ye 16 milyon dolarlık yatırım yaptı.

İKİ MARKASI VAR
Simit Sarayı Kurucu Başkanı ve HSG Tarım Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, sağlıklı atıştırmalık pazarına 2014 yılında Appy markasıyla dilimlenmiş taze elma üreterek adım attı. Ardından kurutulmuş meyve ve sebze kategorilerini de ekleyerek ürün portföyünü genişletti.

Haluk Okutur, 2015 yılının sonundan itibaren elma, portakal, çilek, ananas, domates, brokoli gibi birçok meyve ve sebzeyi kurutarak önemli üreticilere ürünlerinde kullanmak üzere ara mamul olarak vermeye başladıklarını söylüyor. Okutur, “Yine aynı yıl içerisinde pazara sunduğumuz Applechef markası ile atıştırmalık kurutulmuş meyve formatında perakende kanallarında tüketicilerle buluşuyoruz. Bu alanda daha büyük potansiyel gördüğümüz için bu aşamada atıştırmalık taze meyve üretimi kapasitemizi korumakla beraber kuru-tulmuş meyve ve sebze kategorilerine öncelik veriyoruz” diyor.

YURTDIŞINA AÇILACAK
Haluk Okutur, önümüzdeki dönemde yurtiçinin yanı sıra yurtdışı pazarlara da odaklanarak büyümeyi hedefliyor. Bu doğrultuda üretim kapasitesini artırmayı planlıyor. HSG Tarım’ın kurutulmuş meyve ve sebze kategorilerindeki üretim kapasitesi şu anda yıllık 6 bin tonun üzerinde. Şirket, yapımı devam eden yeni ek tesisin haziran ayı içinde faaliyete başlamasıyla yıllık üretim kapasitesini 15 bin tona çıkaracak.

Haluk Okutur, mevcut üretim kapasitesini endüstriyel boyuta taşıyacak düzeyde bir yatırım sürecini başlattıklarını söylüyor. Okutur, “Bu yıl üretim kapasitemizi artırıyoruz. Fakat nihai hedefimiz bunun çok ötesinde. Zaman içinde tarımsal üretimin kontrol süreçlerini de entegre ederek verimli ve sağlıklı bir hammadde tedarik yönetimiyle bu hedefe ulaşacağımıza inanıyoruz” diye konuşuyor.

KAHVE VE DÖNER İŞİ DE VAR
Haluk Okutur, uzun yıllar başında olduğu Simit Sarayı'nın yönetimini kayın biraderi olan Abdullah Kavukcu'ya devrettikten sonra yeni yatırım alanlarına yöneldi. 2013 yılında Doca ismiyle kahve, Tadı ismiyle de döner zinciri kuran Okutur, bu iki markayı da büyütmeye devam ediyor. Yurtdışında büyümeye odaklanan Tadı Döner ile beş yılda 100 mağaza açılması hedefleniyor. Kahve markası Doca ile de Türkiye'de ve yurtdışında büyüme planlanıyor.
0

Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL