Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Stratejik pazarda büyüme atağı

21 Mart 2017 | 11:00
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 09:38
Stratejik pazarda büyüme atağı
Yıldız Holding’in global marka yolculuğunun ilk durağı Suudi Arabistan, şirket için yüzde 20’yi aşan büyüme hızıyla öne çıkıyor. Ülker, Godiva ve McVities markalarının çatı şirketi pladis, bu pazarda vitesi yükseltiyor. pladis CEO Yardımcısı Mehmet Tütüncü, “Suudi Arabistan önemli bir pazarımız.

TALAT YEŞİLOĞLU
tyesil@ekonomist.com.tr

İçinde bulunduğu MENA Bölgesi, İngiltere ve Türkiye’den sonra üçüncü büyük pazar olacak” diyor. Yıldız Holding’in global markası pladis, bisküvideki üçüncü büyük pazarı Suudi Arabistan’daki büyüme temposunu hızlandırmayı hedefliyor.

MENA Bölgesi’nin en büyük pazarı olan Suudi Arabistan’da, ülkenin en kalabalık iki kenti Riyad ve Cidde’de iki fabrikası olan pladis, tesislerini gezdirmek ve bölgeye ilişkin hedeflerini paylaşmak için aralarında Ekonomist’in de olduğu basın mensuplarını davet etti.

Ülker, Godiva ve McVities markalarının çatı organizasyonu pladis’in CEO Yardımcısı görevini üstlenen Mehmet Tütüncü, “Suudi Arabistan’ın en büyük pazar olduğu MENA Bölgesi’nin toplam satışları 320 milyon dolar ve payı da yüzde 7.

Bu yıl sonunda ise oran yüzde 9’a yükselecek. 2019’da bu oranın yüzde 12 olmasını hedefliyoruz. Böylece MENA, Ingiltere ve Türkiye’den sonra pladis’in üçüncü büyük pazarı olacak” diyor.

İDDİALI HEDEFLER
Bölgede 1 milyar dolara yakın atıştırmalık pazarına hitap ettiklerini anlatan pladis MENA Bölge Direktörü Mert Altınkılınç da Suudi Arabistan’da yıllık yüzde 20’yi aşan büyüme hedeflerini gerçekleştirmek için okul, hastane, üniversite kantinleri ve e-ticaret kanallarına da yöneldiklerini söylüyor.

Altınkılınç, “E-ticaretten yılda 2 milyon dolarlık satışımız var, bu rakamı yükseltmek için farklı e-ticaret kanallarına gireceğiz. Ayrıca bu yıl okul kantinle-nni hedef olarak seçtik. 2017 için hedefimiz yüzde 23 büyümek” diyor.

MISIR, UMUT VERİCİ
pladis’in Suudi Arabistan’dan yönetilen MENA Bölgesi’ndeki üçüncü üretim tesisi Mısır’da bulunuyor. Daha kalabalık olmasına rağmen ekonomik sıkıntılar nedeniyle Mısır’daki büyümenin sınırlı olduğunu söyleyen Mehmet Tütüncü, gelecek için ise ümitli konuşuyor. Tütüncü, “Mısır’da modern bir fabrikamız var. Çok ciddi bir nüfus ve potansiyel söz konusu” değerlendirmesini yapıyor.
0

  • ALTIN GRAM - TL 2489,45 1,07%
  • ALTIN ONS 2380,44 0,81%
  • BIST 100 9530,47 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,276 -0,066%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37513 -0,14958%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 94,26 0,1011%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,5259 0,4394%
  • EURO/DOLAR 1,0683 0,0932%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7507 0,5416%
  • STERLIN/DOLAR 1,24671 0,108%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL