Üretim kapasitesini yüzde 50 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 50 artıracak

Türkiye’nin önemli ıslak mendil üreticilerinden Sapro, bu yıl Bulgaristan’da bir tesis açmaya hazırlanıyor. Şirket, 2020 yılında ise ıslak mendil kumaşı üretimi için 10 milyon Euro’luk yatirım yapacak. Böylece şirketin üretim kapasitesi yüzde 50 artacak.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

1 997 yılında Ceyhun Zincirkıran ve Mehmet Gündoğdu tarafından kurulan Sapro, bugün ıslak mendil üretiminde Türkiye’nin sayılı şirketlerinden biri. Kağıdından kolisine kadar ıslak mendil için gereken hammaddeleri kendi bünyesinde üretebilen grup, büyüme hedefleri doğrultusunda yeni yatırıma hazırlanıyor.

Bu yıl yaklaşık 3 milyon Euro yatırımla Bulgaristan’da tesis açmayı planlayan şirket, 2020 yılında ise Türkiye’de yatırım yapacak. Islak mendil kumaşı üretimi için 10 milyon Euro’luk yatırım yapmaya hazırlanan şirket, 150 kişiye ek istihdam sağlayacak.

Bu yatırımla üretim kapasitesi yüzde 50 civarında artacak. Şirketin iki ortağından biri olan Mehmet Gündoğdu, ıslak mendilin ana hammaddelerinden kumaş yatırımının ardından ıslak mendil üretimi için de yatırım yapmayı planladıklarını söylüyor.

Gündoğdu, “Entegre bir tesise sahip olduğumuz için yaptığımız yatırımlar birbirini destekliyor. Islak mendil üretimi için yapacağımız yatırımı talebe göre aşama aşama yapacağız. Islak mendil üretimi için de orta vadede 10 milyon Euro’luk yatırım planımız var” diyor.

CİRODA HEDEF 130 MİLYON EURO
Sapro’nun grup şirketleri içerisinde, koli ve ambalaj üretimini Tetra, plastik üretimini Multipak ve nonwoven (ıslak mendil kumaşı) üretimini Lotus Teknik yapıyor. Grubun toplam cirosu 120 milyon Euro’ya ulaşmış durumda.

Bu cironun 85 milyon Euro’luk kısmı Sapro’dan geliyor. 2019’da hızlı bir büyüme planlayan şirketin hedefi Sapro’nun cirosunu 95 milyon Euro’ya,
grup cirosunu 130 milyon Euro’ya çıkarmak.

Üretimini Silivri’deki 45 bin metrekarelik tesisinde gerçekleştiren marka, private label üretimi alanında Avrupa’nın en büyük şirketlerinden biri. Kişisel bakım, ev temizliği, araç bakım, hasta bakım, endüstriyel kullanım için ıslak mendil üreten şirket, üretiminin yüzde 75’ini, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere altı kıtaya ihraç ediyor.

İHRACAT ODAKLI
Şirketin cirosunun yüzde 70’i ihracattan geliyor. Önümüzdeki dönemde Amerika pazarına girmeyi planladıklarını söyleyen şirket ortaklarından Ceyhun Zincirkıran, “Şu an Amerikalı perakende zincirleriyle görüşüyoruz. Kanada ve Avustralya da hedeflerimiz arasında” diyor.

2000 yılına kadar yalnızca yurtdışı pazarlara yönelik olarak çalışan Sapro, bu tarihten itibaren Türkiye pazarına da ürünlerini sunmaya başladı.

Türkiye’nin dev perakende şirketleri için üretim gerçekleştiren Sapro, kendi markası Hops’un yanı sıra private label ürünleriyle Türkiye pazarının yüzde 60’ını kontrol ediyor.

Şirketin müşterileri arasında A101, BİM, Migros, Dalin, E-Bebek, Carrefour, Can Bebe, Evy Baby gibi şirketler bulunuyor.

AR-GE’YE YATIRIM YAPIYOR
20 kişilik bir AR-GE ekibi olan grup, ıslak mendil üretiminin tüm aşamalarında AR-GE çalışmaları yapıyor.

Şirket daha çevreci ürünler üzerinde çalışıyor. Ceyhun Zincirkıran, tuvalete atıldığında çözülerek kaybolan bir ürün geliştirdiklerini ve Almanya’ya sattıklarını söylüyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap