Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,3431
0,2175%
Dolar/TL
Euro/TL
34,9248
-0,0462%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0798
-0,2559%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2306,64
1,25%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Sponsorlar sahalardan bilgisayarlara taşınıyor

16 Şubat 2017 | 09:30
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 09:29
Sponsorlar sahalardan bilgisayarlara taşınıyor
E-spor son yıllarda dünyada olduğu gibi Türkiye’de de popülerliğini artırıyor. Öyle ki en çok taraftarı olan üç büyük kulüp Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray bile ilgiyi görerek kendi e-spor takımlarını kurdu.

İzleyici sayısının artması ise bu takımlara marka desteğini beraberinde getirdi. Ülker’den Asus’a, Intel’den BKM Express’e kadar pek çok marka, e-spor takımlarının sponsoru oldu.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Dünyada 110 milyar dolara ulaşan oyun pazarı Türkiye’de de her geçen gün büyüyor. Bugün 30 milyondan fazla oyuncunun olduğu tahmin edilen Türkiye’de elde edilen toplam oyun hasılatı ise 600 milyon doları buluyor.

Özellikle online oyun pazarı, toplam oyun pazarı içinde büyümesiyle en çok dikkati çeken alan. Oyun severler internet aracılığıyla dünyanın farklı yerlerindeki oyuncularla oyun oynamayı tercih ediyor.

Bu ilgi uluslararası büyük elektronik spor organizasyonlarının oluşmasını da beraberinde getirdi. Oyuncular kendi aralarında oluşturdukları takımlarla farklı oyunların lig ve kupa maçlarında rekabet ediyor.

Hatta League of Legends Dünya Şampiyonası, The International, The Evolution Championship Series ve Intel Extreme Masters gibi turnuvalar canlı yayınlanır ve oyunculara önemli para ödülleri sağlar hale geldi. E-spor’un da kendine özgü yıldızları ve süper starları oluştu.

İzleyiciler profesyonel oyuncuların kişisel yayınlarını, müsabakalarını ve yaşam tarzlarını takip ederek, bu kişileri kendilerine örnek alarak taraftar kitleleri oluşturuyor. Dünyaca ünlü spor kanalları da buna karşın e-spora özel dijital içerikler üretmeye başladı.


SPONSORLUK GENİŞLİYOR
Bu ilgiyi gören markalar ise e-spor takımlarına sponsor oluyor. Öyle ki Audi’nin Danimarkalı bir e-spor takımına 750 bin dolarlık yatırım yapacağını açıklaması artık kimseyi şaşırtmıyor. Türkiye’de rakamlar henüz bu düzeyde olmasa da son 2-3 yıldır ülkemizde de markaların e-spor takımlarına ilgisi artmaya başladı.

Bir şirket e-spora yatırım yaptığında genç kitle içinde sempati yaratıyor ve ciddi bir reklam yapmış oluyor. Dünyaya baktığımızda çok büyük markaların bu işe yatırım yaptığını görüyoruz. Türkiye’deki genç nüfus da her geçen gün e-spora bağlanıyor. Onun için bu kitleye ulaşmak için e-spor çok uygun bir yatırım mecrası olarak görülüyor.

GENÇLERE ULAŞMAK İÇİN
Dark Passage, Türkiye’nin en eski e-spor kulüplerinden biri. Geçtiğimiz yıl Dark Passage’ın sadece League of Legends takımına sezon ortasında sponsor olan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), takıma olan desteği artırmak adına tüm branşlara destek vermeye karar verdi. BKM, takım isminin de Dark Passage. BKM Express olarak değiştirildiği bir yıllık bir sponsorluğa imza attı.

BKM Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, farklı alanlarda sponsorluklarının olduğunu söylüyor. Yazıcıoğlu, neden bu alana yatırım yaptıklarını ise şu sözlerle anlatıyor: “Bizi yönlendiren itici gücün genç hedef kitle olduğunu kesinlikle söyleyebiliriz.

Değişen dünyada artık gençlere ulaşmak için tüm stratejilerin değiştirilmesi gerekiyor. Onlar gibi düşünmek, onların algıladığı gibi algılamak çok önemli. Onların dilinden konuşarak, BKM Express’i ve getirdiği kolaylıkları anlatmaya çalışıyoruz.”

YOUTUBE KANALI AÇTI
Ülker de oyuncu hedef kitleye doğru kişiler aracılığıyla ulaşarak etkileşim sağlamak için Supper Massive e-spor takımına sponsor oldu. Şirketin bu işbirliği kapsamında forma üzerinde logo bulunmasının yanı sıra etkileşim sağlamak üzere kurgulanmış hakları da var.

Takım oyuncularının reklam filmlerinde rol alması, ‘Mutluluk Oynanır’ kanalı için içerik üretmesi, etkinliklere katılması, oyuncu ve takımın sosyal medya hesapları üzerinden marka ile ortak içerik paylaşması gibi haklar da şirketin yıl boyunca etkin olmasını sağlıyor.

TV’de e-spor özelinde reklam veren ilk marka olan şirket, Türkiye’de farklı ‘gaming’ içeriklerini ve oyuncularını tek bir platformda toplayan ilk Youtube kanalı ‘Mutluluk Oynanır’ı da açtı. Kanal altı ay içerisinde 100 bin takipçiye ulaştı. Youtube üzerinde konuşulma ise 14 bine ulaştı.

HP, 1907 Fenerbahçe Espor’un teknoloji sponsorluğu kapsamında, ilk etapta League of Legends Şampiyonlar Ligi’nde takıma HP - Omen serisi bilgisayarlarıyla destek verdi. HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Tüketici Ürünleri Kategori Yöneticisi Fatih Atlıbatur, öncelikle sosyal medya alanında, daha sonra ise çeşitli etkinliklerde Fenerbahçe takımı ile birlikte Türkiye’de e-sporun önünü açacak çalışmalar yapmayı planladıklarını söylüyor.

ÜRÜN GELİŞTİRMEYE YARDIMCI
Logitech de e-spor sponsorluğu olan markalardan biri. Logitech Ülke Müdürü Mustafa Uyar, globalde ‘Cloud 9’ ve ‘Team SoloMid’ takımlarının sponsorluğunu üstlendiklerini söylüyor. Türkiye’de ise üç e-spor takımına sponsorluk desteği verdiklerini belirtiyor.

Uyar, “Yaklaşık beş yıldır Hardware Arena Gaming takımıyla sponsorluk anlaşmamız devam ediyor. Ayrıca iki yıldır Team Aurora’ya destek veriyoruz. Son olarak Space Soldiers takımıyla da uzun soluklu bir ilişki geliştirmek istiyoruz” diye konuşuyor.

Mustafa Uyar, bu tür sponsorlukların kendileri için çok değerli olduğunun altını çiziyor. Uyar, ürünlerini oyunculardan aldıkları yorumlar doğrultusunda geliştirme şansı elde ettiklerine de vurgu yapıyor. Örneğin G900 Chaos Spectrum ürününü profesyonel e-spor oyuncularının fikirlerini alarak geliştirdiklerini belirtiyor.
0

  • ALTIN GRAM - TL 2306,64 1,25%
  • ALTIN ONS 2218,23 1,06%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,358 0,02%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35367 -0,22334%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5745 0,2664%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3431 0,2175%
  • EURO/DOLAR 1,0798 -0,2559%
  • EURO/TURK LIRASI 34,9248 -0,0462%
  • STERLIN/DOLAR 1,26276 -0,02731%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL