Covid-19 nedeniyle büyük darbe alan dünya ticaretinde, akaryakıt şirketleri de pandeminin etkilerini sert şekilde hissettiler. Ancak bir şirket var ki, pandemiye rağmen marka değerini büyütmeyi başardı. Peki bu marka kim ve bu başarıya nasıl ulaştı?

1. Marka değeri 

Bağımsız marka değerleme ve danışmanlık şirketi Brand Finance bu yıl 10 farklı sektör için 29 ülkede 18 yaş üzeri internetten erişilebilen 50 bin kişiyi kapsayan özgün bir pazar araştırması gerçekleştirdi. Bu araştırmaya göre şirketlerin marka değerini ölçen Brand Finance, akaryakıt sektörüne dair de ilginç sonuçlar elde etti. Araştırmaya göre, Türkiye’nin en güçlü ve sevilen akaryakıt şirketi aynı zamanda Covid-19 pandemisine rağmen 570 milyon dolarlık marka değerini geçtiğimiz yıla oranla %57 oranında yükseltmeyi de başarmış görünüyor. 

Advertisement

2. Pandemi paniğine değil müşteri memnuniyetine odaklandılar

Araştırmaya göre, Türkiye’nin en güçlü akaryakıt markası, aynı zamanda tüm sektörler içinde de Türkiye’nin en güçlü 4. markası oldu. Şirket bu başarısını ise Covid-19 krizini panikle değil, akılcı ve müşterisinin ihtiyaçlarını anlayan, müşteriye saygıyı ön plana çıkaran şirket kültürü ile sağladı. Pandemi sırasında en büyük endişe konusu olan hijyen ve temizlik kuralları aynı zamanda markanın 20 yıldır çok büyük kampanyalarla duyurduğu ve üzerine basa basa uyguladığı kurallardı. Öyle ki, Türkiye’de artık kader gibi kabul edilen “akaryakıt istasyonu tuvaleti” sorununu çok keskin şekilde çözen ve Temiz Tuvalet Kampanyası ile 20 senedir tüm akaryakıt sektörüne örnek olan marka, Covid-19 pandemisi sırasında da bu temizlik bilinciyle müşterisinden bir kez daha takdir topladı.


3. Benzin istasyonlarında kadınlar da çalışır

Benzin istasyonlarının sadece erkeklere yönelik bir iş alanı olduğu ön yargısını kıran şirketin, bu cinsiyetçi yaklaşıma karşı durarak “Kadın Gücü” girişimiyle istasyonlarında kadın çalışanlar istihdam etmesi de markaya duyulan saygıyı ve güveni sürekli arttırdı.


4. Akaryakıt istasyonları insanlara da hizmet etmeli

Türkiye’nin en güçlü akaryakıt markası, akaryakıt istasyonlarının sadece araçlara yakıt sağlayan duraklar olduğu algısını da önemli yatırımlarla yıktı. İstasyonları, müşteriler için keyifli vakit geçirilebilecek mola ve yaşam alanlarına çeviren marka, istasyonlarda kurdukları Ultramarketlerde pandemi sırasında da insanların alışveriş ihtiyaçlarına cevap verdiler. Bu istasyonlar aynı zamanda, yoğun trafikte ya da yolculuk sırasında; tazelenme, yenilenme ve her türlü ihtiyacın karşılanacağı uğrak noktalarına dönüştü. Marketlerde, “In bakery by Divan”, “Koçtaş”, “Starbucks on the go”, “Lipton”, “Dardanel Mister No”, “Rossmann”, “Automix”, “TTec” ve “Toyzz Shop” gibi alanlarının en iyi markalarının ürünleri de bulunuyor. Peki, bir yılda marka değerini %57 büyüten bu başaralı akaryakıt markası sizce hangisi?


5. Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET

Brand Finance’ın, Türkiye’nin en değerli ve en güçlü markaları 2020 raporuna göre akaryakıt sektöründe, Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET oldu. Üstelik de 570 milyon dolarlık bir marka değerine ulaşarak markasını bir yıl önceye göre %57 oranında değerlendiren OPET, Covid-19 salgınına rağmen, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet kalitesi, esnek karar alma kabiliyeti ve yapılmayanı yaparak fark yaratan yaklaşımlarıyla, sektörün en hızlı ve istikrarlı büyüyen şirketine dönüştü.

OPET’in ürünleri ve hizmetleri hakkında daha detaylı bilgi almak için Web Sitesini ziyaret edebilirsiniz.



Covid-19 nedeniyle büyük darbe alan dünya ticaretinde, akaryakıt şirketleri de pandeminin etkilerini sert şekilde hissettiler. Ancak bir şirket var ki, pandemiye rağmen marka değerini büyütmeyi başardı. Peki bu marka kim ve bu başarıya nasıl ulaştı?

1. Marka değeri 

Bağımsız marka değerleme ve danışmanlık şirketi Brand Finance bu yıl 10 farklı sektör için 29 ülkede 18 yaş üzeri internetten erişilebilen 50 bin kişiyi kapsayan özgün bir pazar araştırması gerçekleştirdi. Bu araştırmaya göre şirketlerin marka değerini ölçen Brand Finance, akaryakıt sektörüne dair de ilginç sonuçlar elde etti. Araştırmaya göre, Türkiye’nin en güçlü ve sevilen akaryakıt şirketi aynı zamanda Covid-19 pandemisine rağmen 570 milyon dolarlık marka değerini geçtiğimiz yıla oranla %57 oranında yükseltmeyi de başarmış görünüyor. 


2. Pandemi paniğine değil müşteri memnuniyetine odaklandılar

Araştırmaya göre, Türkiye’nin en güçlü akaryakıt markası, aynı zamanda tüm sektörler içinde de Türkiye’nin en güçlü 4. markası oldu. Şirket bu başarısını ise Covid-19 krizini panikle değil, akılcı ve müşterisinin ihtiyaçlarını anlayan, müşteriye saygıyı ön plana çıkaran şirket kültürü ile sağladı. Pandemi sırasında en büyük endişe konusu olan hijyen ve temizlik kuralları aynı zamanda markanın 20 yıldır çok büyük kampanyalarla duyurduğu ve üzerine basa basa uyguladığı kurallardı. Öyle ki, Türkiye’de artık kader gibi kabul edilen “akaryakıt istasyonu tuvaleti” sorununu çok keskin şekilde çözen ve Temiz Tuvalet Kampanyası ile 20 senedir tüm akaryakıt sektörüne örnek olan marka, Covid-19 pandemisi sırasında da bu temizlik bilinciyle müşterisinden bir kez daha takdir topladı.


3. Benzin istasyonlarında kadınlar da çalışır

Benzin istasyonlarının sadece erkeklere yönelik bir iş alanı olduğu ön yargısını kıran şirketin, bu cinsiyetçi yaklaşıma karşı durarak “Kadın Gücü” girişimiyle istasyonlarında kadın çalışanlar istihdam etmesi de markaya duyulan saygıyı ve güveni sürekli arttırdı.


4. Akaryakıt istasyonları insanlara da hizmet etmeli

Türkiye’nin en güçlü akaryakıt markası, akaryakıt istasyonlarının sadece araçlara yakıt sağlayan duraklar olduğu algısını da önemli yatırımlarla yıktı. İstasyonları, müşteriler için keyifli vakit geçirilebilecek mola ve yaşam alanlarına çeviren marka, istasyonlarda kurdukları Ultramarketlerde pandemi sırasında da insanların alışveriş ihtiyaçlarına cevap verdiler. Bu istasyonlar aynı zamanda, yoğun trafikte ya da yolculuk sırasında; tazelenme, yenilenme ve her türlü ihtiyacın karşılanacağı uğrak noktalarına dönüştü. Marketlerde, “In bakery by Divan”, “Koçtaş”, “Starbucks on the go”, “Lipton”, “Dardanel Mister No”, “Rossmann”, “Automix”, “TTec” ve “Toyzz Shop” gibi alanlarının en iyi markalarının ürünleri de bulunuyor. Peki, bir yılda marka değerini %57 büyüten bu başaralı akaryakıt markası sizce hangisi?


5. Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET

Brand Finance’ın, Türkiye’nin en değerli ve en güçlü markaları 2020 raporuna göre akaryakıt sektöründe, Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET oldu. Üstelik de 570 milyon dolarlık bir marka değerine ulaşarak markasını bir yıl önceye göre %57 oranında değerlendiren OPET, Covid-19 salgınına rağmen, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet kalitesi, esnek karar alma kabiliyeti ve yapılmayanı yaparak fark yaratan yaklaşımlarıyla, sektörün en hızlı ve istikrarlı büyüyen şirketine dönüştü.

OPET’in ürünleri ve hizmetleri hakkında daha detaylı bilgi almak için Web Sitesini ziyaret edebilirsiniz.