Sanal gerçeklikle ürün geliştirecek

Sanal gerçeklikle ürün geliştirecek

Yıllık 450 bin adet araç üretim kapasitesine sahip olan Tofaş, yeni dönemde AR-GE ihracatında da iddialı olacak. İç pazar için otomobil üretmek üzere yola çıkan Tofaş bugün teknoloji satıyor. Şirket, sanal gerçeklik teknolojisiyle üretim de yapacak.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Geçen yıl 50’nci yaşını kutlayan Türkiye otomotiv sektörünün lider markalarından Tofaş, 700 kişilik AR-GE Merkezi ile geleceğin teknolojilerini ihraç etmeye başladı. Başlangıçta iç pazar için otomobil üretmek üzere yola çıkan Tofaş, bugün dünya pazarlarına ürün geliştirip ihraç eden bir şirket haline dönüştü. Şirket geçen yıl 10 milyon Euro’luk AR-GE ihracatına da imza attı. Yeni dönemde ise sanal gerçeklik teknolojisiyle üretim yapmayı hedefliyor.

AR-GEİHRACATI YAPTI
Koç Holding ile Fiat Chrysler Auto-mobiles’ın (FCA) eşit hissedar olduğu ve yüzde 24’ü halka açık olan Tofaş, Bur-sa’da 1 milyon metrekarelik alan üzerinde gerçekleştirdiği otomotiv üretimine teknoloji üretimini de ekledi.

Yılda 450 bin araçlık üretim kapasitesine sahip Tofaş’ın AR-GE Merkezi, FCA’nın dünya genelindeki en büyük AR-GE merkezlerinden biri ve küresel ürün geliştirme ortağı olarak faaliyet gösteriyor. AR-GE Merkezi’nde, 550’si mühendis ve 150’si saha çalışanı olmak üzere 700 kişi görev yapıyor.

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, yıllık cironun yüzde 3’ünü AR-GE çalışmalarına ayırdıklarını ifade ediyor. Eroldu, “Bugün geldiğimiz noktada artık AR-GE de ihraç eder durumdayız. 2018 yılında 10 milyon Euro tutarında AR-GE ihracatı gerçekleştirdik” diyor.

SANAL GERÇEKLİĞE GEÇİŞ
Tofaş, özellikle sanal gerçeklik teknolojisini kendi ürün geliştirme süreçlerine entegre etmek üzere çalışmalar yürütüyor. Şirket, kapladığı alan ihtiyacı, kolay güncellenebilmesi ve farklı yeni teknolojilerin adapte edilebilirliği ile taşınabilir olması nedeniyle HMD teknolojisini kullanmayı tercih ediyor.

Sanal gerçeklik gözlüğü desteğiyle fiziksel prototipler olmadan, birebir boyutlarda testler yapabilen Tofaş, böylelikle projelerde algılanan kalite ve ergonomi alanlarında performans artışı ve zaman kazancı sağlamayı hedefliyor.

Cengiz Eroldu, önümüzdeki dönemde bu teknoloji yatırımı kapsamında, kızıl ötesi kameralarla çalışan insan ve rijit obje hareket yakalama sisteminin de entegre edildiği bir sanal gerçeklik laboratuvarı kurulmasını planladıklarını dile getiriyor.

Eroldu, “Bu sayede, sanal ortam mümkün olan fiziksel objeler ile desteklenerek sanal gerçeklik seviyesinin arttırılması ve daha gerçekçi sonuçlar elde edilmesi planlanıyor” diyor.

“DARALMA İKİ YIL SÜRER”
ÖTV ve KDV teşviklerinin uzatılmasıyla birlikte 2019 yılında 400 bin adet ve üzeri bir pazar beklentileri olduğunu kaydeden Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Tofaş olarak ise bu yıl iç pazarda toplam 40 bin civarında satış öngörüyoruz” diyor.

Otomotiv pazarında yaşanan daralmanın 2001 ve 2009 krizi dönemlerinde iki yıl sürdüğünü hatırlatan Eroldu, bu dönemki daralmanın da iki yıl sürmesinin beklenebileceğini söylüyor.

Eroldu, şöyle konuşuyor: “ÖTV ve KDV indirimlerinin bu yılın tamamını kapsaması sektörün istediği bir durum. İhracatta bu yıl geçen yıla paralel bir yıl bekliyoruz. İç pazardaki koşullar dikkate alındığında toplam üretimimiz 300 bin adede yakın bir seviyede olacaktır. Ciro öngörümüz ise 20 milyar TL civarında.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap