Bist 100
9557,94
-1,26%
Bist 100
Dolar/TL
32,4501
0,0729%
Dolar/TL
Euro/TL
34,457
-0,0786%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0619
-0,0508%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2470,69
-0,56%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

‘Kadınlar ne ister?’ sorusundan yola çıktı

24 Nisan 2019
‘Kadınlar ne ister?’ sorusundan yola çıktı





Ev bakım kategorisinin Türkiye'deki büyüklüğü 1,2 milyon ton ve 4,4 milyar TL'lik bir pazar hacmi söz konusu. Ülke olarak hijyene olan düşkünlüğümüz bu kategoriyi büyütüyor. Hayat Kimya'nın ilk markası olan Bingo bu alanın iddialı markalarından biri.





ÖZLEM BAY YILMAZ 
obay@ekonomist.com.tr





1987 yılında kurulan şirket, İzmit ve Cezayir'deki fabrikalarında ürettiği ürünleri, başta Irak, Azerbaycan, Bulgaristan olmak üzere 63 ülkeye de ihraç ediyor.





Hayat Kimya Ev Bakım Kategorisi Global Pazarlama Direktörü Gülhan Eğilmez, toz ve sıvı çamaşır deterjan pazarında yüzde 15,2'lik payla lider marka olduklarını belirtiyor.





Eğilmez, liderliklerini parfümlü yüzey temizleyicileri kategorisinde de devam ettirdiklerini söylüyor.





2018 yılında markalı ürünler arasında yüzde 14,6 pazar payı ile lider marka olduklarını da ifade ediyor. Eğilmez, "Türkiye'deki liderliğimizin sevincini, Cezayir'de yaptığımız lansmanımızın başarısı ikiye katlıyor.





2015 yılının sonunda girdiğimiz Cezayir pazarında Bingo markasıyla iki yıliçerisinde ikinci marka olmayı başardık" diye anlatıyor.





Yaptığı araştırmalarla "Kadınlar ne ister?" sorusuna yanıt arayan Bingo, başlattığı 'nefes aldıran hijyen dönemi' ile klor içermeyen oksijenli ürünleri tüketicileriyle buluşturdu.





Yeni nesil temizlik ürünleri geliştirmeye odaklandıklarını söyleyen Gülhan Eğilmez, sözlerine şöyle devam ediyor: "Türkiye'de 140 bin tonluk bir çamaşır suyu pazarı var.





Ülkemizde çamaşır suyu pazarı yüzde 83 hane penetrasyonuna sahip ve yaptığımız araştırmalarda kadınların yüzde 90'ı evde hijyen sağlamanın tek yolunun çamaşır suyu kullanmak olduğunu söylüyordu.





Çünkü klorlu çamaşır suyu markalarının yaptığı iletişimler tüketicinin zihninde 'hijyen=klorlu çamaşır suyu' algısını oluşturmuştu.





Çamaşır suyu ve sprey temizleyicilerimizden klor hammaddesini çıkardık ve Bingo Oksijen Seri-si'ni tasarladık. Hatta 'dermatest' logosu kullanım iznini alabilen tek çamaşır suyu markası olduk."


0


  • ALTIN GRAM - TL 2468,82 -0,63%
  • ALTIN ONS 2366,37 -0,71%
  • BIST 100 9565,82 -1,18%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,408 0,087%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37971 0,07253%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 94,0875 0,4031%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4501 0,0729%
  • EURO/DOLAR 1,0619 -0,0438%
  • EURO/TURK LIRASI 34,4581 -0,0753%
  • STERLIN/DOLAR 1,24357 -0,07874%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL