Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

EMEA Bölgesi’nde liderlik hedefliyoruz

07 Mayıs 2020 | 09:15
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 15:09
EMEA Bölgesi’nde liderlik hedefliyoruz
Ekonomist Dergisi tarafından düzenlenen 'Yılın İş İnsanları' ödüllerinde 'Yılın Kadın Girişimcisi' kategorisinin birincisi Armut.com Kurucu Ortağı Başak Taşpınar Değim oldu.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

2019 yılında 2,4 milyon talebe ve 472 bin 646 hizmet veren sayısına ulaşan Armut, tadilat, temizlik, nakliye gibi büyük servislerin yanı sıra özel ders ve kişisel hizmetlerde de Türkiye'nin en çok tercih edilen hizmet platformu konumuna ulaştı.

Yurtdışındaki markası HomeRun ile Romanya'da pazar lideri olan Armut, EMEA Bölgesi'nde liderliğe yerleşmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda 2020 yılında üç ülkede daha hizmet vermeye başlayacak.

Değim, "Armut. com olarak hızlı büyüme trendimizi sürdürerek EMEA bölgesi liderliğine yerleşmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda 2020 yılında mevcut pazarlarımız olan Türkiye, Romanya, İngiltere, Mısır ve Suudi Arabistan'a, Polonya başta olmak üzere üç yeni ülke daha ekleyeceğiz" diyor.

Armut, Türkiye'de online hizmet alanında öncü bir girişim. Armut olarak ne kadarlık bir büyüklüğe ulaştınız?

2019 yılında 2,4 milyon talebe ve 472 bin 646 hizmet veren sayısına ulaştık. Yüzde 65'lik gelir büyümesiyle hizmet pazarındaki liderliğimizi sağlamlaştırdık. Tadilat, temizlik, nakliye gibi büyük servislerin yanı sıra özel ders ve kişisel hizmetlerde de Türkiye'nin en çok tercih edilen hizmet platformuyuz.

Şu ana kadar 4 milyondan fazla kişi Armut'u hizmet ihtiyaçları için kullandı. 470 bini aşan hizmet veren sayımız ve geniş hizmet yelpazemizle Türkiye genelinde birçok farklı hizmet ihtiyacının karşılanmasına yardımcı oluyoruz. Şu anda Armut. com bünyesinde beş farklı milletten 84 kişi çalışıyor. Armut'u teknolojiye yatırım yaparak büyütüyoruz. Ürün, pazarlama ve kategori ekiplerimiz son yıllarda hızlı bir şekilde büyüyor.

Yurtdışında da bir marka yarattınız. Orada işler nasıl gidiyor?

Yurtdışındaki markamız HomeRun ile Romanya'da pazar lideri olduk. Geçen yıl HomeRun talepleri yüzde 253 büyürken, hizmet sayısı 13 kat arttı ve toplamda 669 farklı serviste hizmet verebilir duruma geldik.

Hizmet veren sayısı da 2019 yılında yüzde 389 arttı. Bu hızlı büyüme trendini sürdürerek Avrupa'da liderliğe yerleşmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda 2020 yılında Polonya başta olmak üzere üç yeni ülkede daha hizmet vermeye başlayacağız.

Şu anda kaç şehirde faaliyettesiniz?

Armut.com olarak Türkiye genelinde 81 ilde farklı kategorilerdeki hizmet verenleri kullanıcılarla buluşturuyoruz.
"TÜKETİCİLERİN ALIŞKANLIKLARINI DEĞİŞTİRDİK"
"Teknolojiyi kullanarak tüketicilerin hizmet alma alışkanlıklarını değiştirdik. Armut, hizmet verenler için ciddi bir ekmek kapısı. KOBİ, esnaf ve freelance çalışanlar için online bir kariyer yaratma imkanı sağlıyoruz.

Hiçbir ekstra reklam harcaması yapmadan, alanlarındaki potansiyel müşterilere kolayca ulaşabiliyor, müşteri memnuniyeti ve aldıkları yorumlar sayesinde kendilerine kalıcı online bir portföy oluşturuyorlar. Bu sayede işlerini kolayca büyütebiliyorlar. Ayrıca sunduğumuz dijital kanallar ve teknoloji ile yeni müşterilere ulaşmalarını kolaylaştırıyoruz.

Bu yıla ilişkin büyüme planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Armut.com olarak hızlı büyüme trendimizi sürdürerek EMEA bölgesi liderliğine yerleşmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda 2020 yılında mevcut pazarlarımız olan Türkiye, Romanya, İngiltere, Mısır ve Suudi Arabistan'a, Polonya başta olmak üzere üç yeni ülke daha ekleyeceğiz.

Koronavirüs salgını nedeniyle insanların evlere kapanmasıyla birlikte internet üzerinden yapılan alışverişlerde ciddi bir artış var. Armut olarak, bu dönem ne gibi hizmetler sağlıyorsunuz?

Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de Covid-19 salgınına karşı yoğun tedbirler alınıyor. Uzmanlar ve yetkililer evde kalma çağrısında bulunurken, kullanıcıların ihtiyaçlarını online platformlar üzerinden karşıladıklarını görüyoruz. Bu elbette kullanıcılar açısından hızlı, pratik ve tedbirli bir çözüm.

Armut'ta tamamen online ortama geçiş yapabilen okula yardımcı özel dersler, diyetisyen, yoga, pilates gibi hizmetler olduğunu gözlemlerken bazı hizmetlerde ise online keşif gibi etkileşimi minimuma indiren çözümler sunmak mümkün.

Koronovirüs iş hacminizi ne şekilde etkiledi? Bu anlamda ne gibi tedbirler aldınız? Nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Koronavirüs sebebiyle iş hacmimizin önemli bir kısmını oluşturan, ev temizliği, nakliye ve özel ders gibi kategorilerde düşüşler oldu. Diğer yandan online hizmetlere yönelme söz konusu. Örneğin örgün eğitime destek olan özel ders hizmetleri, hepimizin kullanmaya başladığı online iletişim araçları üzerinden yapılmaya başlandı.

Diyetisyen, kişisel antrenör, psikolog ve yaşam koçluğu hizmetleri de online iletişim araçları kullanılarak yapılmaya başladı. Biz de bu hizmetlerin online iletişim araçları üzerinden alınması konusunda hem kullanıcılarımızı hem de hizmet verenleri teşvik ediyoruz.
TAMİRAT TALEPLERİNDE ARTIŞ VAR"
"Dezenfeksiyon hizmeti son beş yılın toplam rakamının kat kat üzerine çıktı. İnsanlar evde oturdukça cam balkon taleplerinde yoğun bir artış olduğunu görüyoruz. Tamirat taleplerinde de bir artış yaşanıyor. Evde kalma süremiz arttıkça bozulan aletler için online olarak tamirci arıyoruz."
0
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL