Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,4118
0,2326%
Dolar/TL
Euro/TL
35,1573
0,1656%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0789
-0,019%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2326,96
0,22%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Yeni dönemde hedefimiz Uzakdoğu pazarı olacak

11 Temmuz 2018
Yeni dönemde hedefimiz Uzakdoğu pazarı olacak
2012'de üretim tesislerini yangında kaybeden Kayalar Kimya, küllerinden doğarak Avrupa'nın en büyük 25 boya ve yüzey kaplama şirketi arasına girdi. Kayalar Kimya CEO'su Ersin Kenan Kayalar, "Yeni dönemde Çin, Hindistan ve Vietnam'da büyüyeceğiz" diyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Tuzla Kimyacılar Sanayi Sitesi'nde 2012'de çıkan yangın sırasında İstanbul'da bulunan tüm üretim tesislerini kaybeden Kayalar Kimya, aradan geçen altı yılda küllerinden doğdu ve yurtdışında üretim yapan, 60 ülkeye ihracat gerçekleştiren dev bir sanayi şirketine dönüştü. Bu yıl European Coatings listesine göre Avrupa'nın en büyük 25 boya ve yüzey kaplama firması arasında gösterilen Kayalar Kimya'nın CEO'su Ersin Kenan Kayalar, şirketin yeni dönem hedeflerini Ekonomist'e anlattı.

İhracatta Avrupa ülkelerinde yakaladıkları başarının ardından yeni dönemde Doğu'ya yöneleceklerini anlatan Kayalar, "Avrupa'dan sonra Çin, Hindistan, Malezya, Singapur, Tayland ve Vietnam'da büyüyeceğiz" diyor.

Kayalar'a sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:

Bize biraz Kayalar Kimya'nın tarihçesinden bahsedebilir misiniz?
42 yıllık bir firma olan Kayalar Kimya'nın temelleri, 1976 yılında babam Yılmaz Kayalar'ın Maltepe'de 200 metrekarelik bir alanda dört kişiyle tiner üretimi yapmaya başlamasıyla atıldı. Aynı yıl Gebze'de 400 metrekarelik kapalı alana geçildiğinde ekip sekiz kişiydi, ilk markamız olan Genç Boya Vernik 1979 yılında doğdu. 1980 yılında Kartal fabrikamıza geçtik. 3 bin 700 metrekare alanımız ve 25 kişilik bir kadromuz olmuştu. 1995 yılında ikinci markamız Kayalar Hammad-de'yi kurduk. İtalya ile 2002 yılında know-how teknoloji anlaşması yaptık. Tuzla'da 2003 yılında 35 bin ton kapasiteyle ve 195 kişilik ekibimizle üretime başladık. 2011 yılında AR-GE Merkezi olduk. 2012 yılında geçirdiğimiz talihsiz bir kaza sonucunda bütün üretim tesisimizi yangında kaybettik.

Geçirdiğiniz yangın faciasına rağmen ayakta kalmayı ve büyümeyi nasıl başardınız?
Çok kısa bir sürede toparlanıp yeniden işe başladık. İspanya'da 2007 yılında açtığımız ofisin ardından 2012 yılında bu ülkede Gralsa markasını ve üretim tesislerini satın aldık. Aynı zamanda uzun süredir üzerinde çalıştığımız sanayi boyaları yatırımını Güney Kore'nin en büyük markalarından biri olan Noroo Paint ile yaptığımız stratejik ortaklıkla gerçekleştirdik. 2012 yılında Genç Noroo markası ile sanayi boyaları üretimine başladık. Bugün baktığımızda 2006'dan bu yana her yıl 'İhracatın Yıldızı' ödülünü alan, ilk 500 sanayi kuruluşu arasına girebilmiş bir firmayız. 60 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ayrıca European Coatings listesine göre Avrupa'nın en büyük 25 boya/kaplama firması arasın-dayız. 2016 yılında İtalya'da ilk ofis ve depomuzu açtık. Yine 2016'da Antalya'da Boya Teknolojileri Merkezi'ni kurduk. Ek olarak 2016 yılı sonunda Turquality programına dahil edildik.

Bugün itibariyle toplam üretim ve istihdamınız ne kadar? Mevcut fabrikalarınızın kapasitesi ne büyüklükte?
Türkiye ve ispanya'da toplam 59 bin metrekare alana kurulu, son teknolojiyle donatılmış, en ileri otomasyon sistemlerine sahip tesislerimizde yaklaşık 400 kişiye istihdam sağlıyoruz. 60 bin tonluk üretim kapasitemiz ile Avrupa'nın en büyük mobilya boya ve vernik üreticilerinden biriyiz.

Avrupa gibi dünyanın en nitelikli pazarlarından birinde bu konuma nasıl ulaştınız?
Kayalar Kimya'nın Avrupa'nın sayılı üreticilerinden biri haline gelmesinin önemli nedenlerinden biri, bin 700 metrekarelik laboratuvar alanına ve 70 kişilik profesyonel kadroya sahip AR-GE Merkezî'dir. Firmamızın adeta DNA'sına işlemiş olan inovasyon anlayışı, ürünlerimizi ve stratejimizi sürekli geliştirmemize yardımcıoluyor. Başta TÜBİTAK olmak üzere çok sayıda ulusal, uluslararası üniversite, araştırma enstitüsü ve bilimsel kuruluş ile ortak projelere imza attık. Kendimize ait 100'ün üzerinde reçine üretebilmemiz ve bu sayede müşterilerin ihtiyaçlarını birebir karşılıyor olmamızla sektörde farklılaşıyoruz. İnovasyona çok inanıyoruz. Bize göre gerçek inovasyon, uzun süre yeni kalabilmektir.

İhracatta nasıl bir performans sergiliyorsunuz?
Son teknolojiyle donatılmış tesislerimizde ürettiğimiz ürünleri 60 ülkeye ihraç ediyoruz. İhracat yaptığımız Cezayir, Azerbaycan, Özbekistan, İran ve Gürcistan'da pazar lideri konumundayız. Var olduğumuz diğer ülkelerin birçoğunda ise ilk üç marka arasında yer almaktayız. Polonya pazarında ve mobilya sanayiinde dünyanın en gelişmiş teknolojiye sahip ülkelerinden biri olan İtalya pazarında aktif durumdayız. Yıllık ciromuzun yaklaşık yüzde 30'unu ihracat oluşturuyor. Mobilya boya ve verniği sektöründe Turquality kapsamına alınan ilk ve tek markanın 'Genç' markası olmasının da verdiği sorumlulukla ihracat yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda Çin, Hindistan, Malezya, Singapur, Tayland, Vietnam başta olmak üzere Uzakdoğu'daki tüm ülkelerde ürün tanıtımlarına hız verdik. Katıldığımız fuar ve etkinliklerle sektör profesyonelleri ile ilişkilerimizi güçlendiriyoruz.

Kayalar Kimya'nın iç pazardan aldığı pay ne kadar?
Türkiye'nin dört bir yanına dağılmış 3 binden fazla satış noktamızla yurtiçinde yüzde 23'lük pazar payına sahibiz. 2018 yılında sadece yurtiçi operasyonlarda önceki yıla oranla yüzde 30 büyüyerek 450 milyon TL satış cirosu hedefliyoruz.

"YANGINDAN SONRA 17 FABRİKAYA DAĞILDIK"
“2012’deki yangın sırasında İstanbul’da yer alan tüm üretim tesislerimizi kaybetmiştik. Toparlanma süreci yaklaşık iki yılımızı aldı. Yangın olur olmaz yaptığımız en önemli iş pazar kaybetmemek ve müşterilerimize sevkiyatı kesmemek amacıyla üretimimizi sağlayacak tesisler bulmak oldu. Yaklaşık 17 fabrikaya dağıldık ve hem Türkiye’ye hem de ihracat yaptığımız 60 ülkeye sevkiyatı kesmedik. Burada en önemli unsur hiçbir personeli işten çıkarmamamız ve bu personelde 17 ayrı lokasyonda çalışacak adaptasyonu sağlamamız oldu. Bu zorlu dönemde gelen başarı, hammadde sevkiyat planlamalarından üretim planlamalarına ve bu ürünlerin piyasaya dağılım planlamalarına kadar çok doğru strateji izlenmesi ve bütün personelin özveriyle çalışmaları sayesinde kazanıldı.”
0


  • ALTIN GRAM - TL 2326,96 0,22%
  • ALTIN ONS 2233,04 1,74%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,436 0,039%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35405 0,00148%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5745 0,2664%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4118 0,2326%
  • EURO/DOLAR 1,0789 -0,019%
  • EURO/TURK LIRASI 35,1573 0,1656%
  • STERLIN/DOLAR 1,26246 0,00911%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL