İşleri büyütmek için dijital kimlik oluşturun

İşleri büyütmek için dijital kimlik oluşturun

İşleri büyütmede dijital kimlik oluşturmanın önemli olduğunu söyleyen GoDaddy Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi, “Türkiye’deki küçük işletmelere inanıyoruz ve yatırım yapıyoruz. Dijital yolculuklarında destek olacağız” diyor.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Internet sitelerindeki .com gibi alan adları hizmetleriyle bilinen GoDaddy, işletmelerin dijital kimliklerini oluşturmalarını destekleyen ürünler sunuyor. Alan adı cirosunun en büyük kısmını oluşturan şirketin, hosting ve iş uygulamaları hizmetleri de bulunuyor.

Globalde 18,5 milyonun üzerinde müşteriye hizmet sunan GoDaddy, 2016’da Türkiye’de 100 bin müşteri hedefine ulaştı ve şu anda 200 bin civarında bulunuyor. Tüm dünyada toplam 78 milyon alan adını yönetiyor. 2,7 milyar dolar ciroya sahip şirket, uzun dönemde 25 milyon kullanıcı ve 5 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyor.

Türkiye’de yatırımlarını devam ettirmeyi planlayan GoDaddy’nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi ile görüştük.

Stefano Maruzzi, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Alan adı pazarını ve sizin bu alandaki faaliyetlerinizi anlatabilir misiniz?
Dijital kimliğe sahip olma süreci alan adı kaydı ile başlıyor bu da alan adlarının önemini gösteriyor. Alan adı pazarında büyüme için hala yer var. Bu durum, hem sektör hem de bizim için iyi, .com alan adında hala talep görüyoruz. Türkiye pazarında da potansiyel bulunuyor. Bizim için kilit nokta, müşteri kazanımı. Burada büyüme var. Ekonomik olarak iniş çıkışlar olsa da şirketler dijital tarafta neler olduğunu bilmek ve dahil olmak istiyor.

Türkiye pazarına geldiğinizden bu yana nasıl performans gösterdiniz?
Dört yıl önce Türkiye pazarına geldik. Aslında Türkiye’deki web sitemizi 2014 yılında lanse ettik ancak faaliyetlerimize bir yıl sonra başladık. Bu zamandan itibaren iyi bir dönem geçirdik. Türkiye’deki operasyonlarımızı büyüttük.

İNTERNET DÜNYASINDA DÖNÜŞÜM NASIL?
“İnternet kullanımındaki cihazlar giderek çeşitleniyor. Ses ile kontrol sağlayan Alexa gibi internete bağlı ev robotları kullanımı giderek artıyor. Sorulan sorularla öğrenmeleri gelişiyor.

Örneğin, evdeki robotumuza restorandaki garsona söyler gibi seslenip ekstra soslu margarita pizza istediğimizi söyleyip onun sipariş vermesini göreceğiz. Şu an olmasa da 15-20 yıl sonra bu tarz teknolojilerin herkese erişimi olacağını düşünüyoruz. Herkes yeni teknolojilerin hemen bugün olmasını istiyor ama gerçekte öyle olmuyor. 3D televizyonlar çok popülerdi ama kullanıcı buna karşılık vermedi ve şimdi kimse bunları üretmiyor.

Sürücüsüz arabalar trendi vardı ama yıl 2019, pazarda hala sürücüsüz arabalar yok. Önümüzdeki dönemde de teknoloji hızla ilerleyecek. Ama her şey beklenen hızda gerçekleşmeyecek.”

Aktif müşteri sayınız ne kadar oldu?
Ben Beşiktaş taraftarı değilim ama Türkiye’de beş Beşiktaş stadyumuna (Stat kapasitesi 41 bin 903) sığacak kadar aktif müşterimiz var. Müşteri tabanımız ilk dönemden bu yana ikiye katlandı. Türkiye ekonomik açıdan birçok olayı yaşadı. Ancak tüm bu etkilere rağmen dijital ürünlere olan ilgi devam etti. Bizim açımızdan ekonomik faktörler etkili olmadı. Kur etkisi nedeniyle satışları TL üzerinden yapıyoruz. TL’yi burada destekliyoruz. Çünkü yerel olmak istiyorsanız bunu yapmak durumundasınız.

GoDaddy’nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesini yönetiyorsunuz. Türkiye’nin performansı nasıl?
Türkiye büyük genç nüfusa sahip, dijital burada çok popüler ve sosyal medya kullanımı çok iyi. Bunlar bu pazardaki çekici unsurlar. Dijitale adaptasyonun iyi olduğunu görüyoruz. Harcanan zaman da fazla.

Türkiye’deki şirketlere neler sunuyorsunuz?
Türkiye’deki küçük işletmeler için online varlıklarını oluşturmalarını sağlayacak, kolay kullanılabilir ve uygun maliyetli dijital araçlar sunuyoruz. Şirketlere dijital alanda kullanılacak bir araç kutusu veriyoruz. Burada şirketlerin dijital kimliğini gerçekleştireceği araçlar bulunuyor. Alan adı ile başlıyoruz. Bu işin temeli diye düşünüyorum. Web sitesi oluşturmada yardımcı oluyoruz. E-mail pazarlama da yapıyoruz. Tüm bu süreçler bu araçlarla yapılıyor. İşleri büyütmede de önemli bir araç. Bir şirket gelip buradan tüm hizmetlere ulaşabiliyor.

“KULLANIŞLI VE ULAŞILABİLİR OLMALI”
KOBİ’ler işinizin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Dijital dönüşümü gerçekleştirecek olanlara tavsiyeleriniz neler?
“Bunu yapın ve işiniz patlayıp gidecek” gibi bir şey söyleyemem. Buradaki başarı, arkasındaki fikirden geliyor. Dijital, işi geliştiren bir faktör olabilir ama tek başına başarıyı getirmez. Fikrin kalitesi de burada önemli. İnsanlar profesyonel görünen şeye inanmaya ve ilk görüşte etkilenmeye bayılır. Örneğin, online bir dil kursu ise ‘Bu dil kursu bana İtalyanca öğretebilir’ fikrini oturtmalı. Online kanalda kullanışlı ve ulaşılabilir olması önemli. İlk görüşte insanları etkilemesi gerek.”

Bu hizmetlerden en çok hangisi büyüyor?
Aslında hepsi büyüyor. Ama alan adı hala büyük bir paya sahip. Güvenlik, büyük şirketler için önemli. Güvenilir bir dijital araç sunmak öne çıkıyor. Dijital kimlik oluşturmak tüm dünyada önem kazanıyor. Bizim platformumuzda bunu olmak mümkün. Hangi alanda faaliyet gösterdiğini, özelliklerini, fotoğrafını tüm bilgileri kategorize edip dijital platformda yer almaya başlayabiliyor. Bu da çok kullanılmaya başlanan alanlardan. İşlerinin de profesyonel görünmesini sağlıyor.

Türkiye’de işlerini dijitalleştiren KOBİ’leri nasıl buluyorsunuz?
Avrupa’dakilerden daha iyi değil ama çok kötü de görmüyorum. Bu da büyüme potansiyeli olduğunu gösteriyor. Şirketler online olmaktan henüz yarar sağlamış değiller. Teknoloji adaptasyonu bazı zorlukları da içeriyor özellikle yaş ortalaması büyükse. Farklı özelliklerin online yolla öne çıkarılması rekabette kazanmayı da beraberinde getirebilir.

Türkiye pazarında hedef ve beklentileriniz neler?
Müşteri hizmetlerimize çok önem veriyoruz. Bunun için yerelleştirme yapıyoruz. Türkiye’deki şirketler bir telefonla müşteri hizmetlerini arayıp tüm sorularına Türkçe yanıt bulabiliyor.

Ayrıca sohbet uygulamasında da bu hizmeti veriyoruz. Bizim için ulaşılabilirlik önemli. İnsanları neyi nasıl yapacağını bilmesi gerekiyor. Bu nedenle müşterilerimizin kullanımlarını kolaylaştırıcı alanlara yatırım yapıyoruz. Türkiye’deki küçük işletmelere inanıyoruz ve yatırım yapıyoruz. Bu yüzden, dijital yolculuklarında onlara daha fazla destek olmak adına eğitim programları ve düzenli buluşmalar organize etmeye başladık.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap