Cep telefonunda da hedef liderlik

28 Şubat 2016 | 17:27
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:21


Ticari ve tüketici PC’lerinde dünyada olduğu gibi Türkiye’de de lider olan Lenovo, 2014 yılında Motorola’yı satın alarak akıllı telefon işinde de liderliğe oynamak üzere harekete geçti.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Geçen yıl Türkiye’deki cep telefonu pazarına ürünlerini sunan şirket, yaklaşık 15 ürünün satışına başladı. Ancak bu yılın başında cep telefonu pazarını kategorilere bölmenin ve doğru hedef kitleye doğru ürünü getirme stratejisiyle hareket etmenin daha iyi bir strateji olacağına karar verildi.

Lenovo Türkiye Pazarlama Müdürü Aysun Karabıyık, PC’de olduğu gibi cep telefonu pazarında da hedeflerinin liderlik olduğunu söylüyor. Karabıyık, cep telefonunda marka bilinirliğini sağlamak için iletişime ağırlık vereceklerini belirtiliyor. Bunun ilk adımları da atılmış durumda.

Survivor’a sponsor olan şirket, bu sponsorluğu haziran ayına kadar sürdürecek. İlk reklam filminin yurtdışından alındığını ancak yakın zamanda Türkiye’de reklam filmi çekmeye başlayacaklarını dile getiren Karabıyık, marka bilinirliğini artırmak için ne gerekiyorsa yapılacağını ifade ediyor.

Bugün FCBArtGroup ile çalışan şirket, farklı ajanslardan gelen fikirlere de açık. Aysun Karabıyık, iletişimde özellikle cep telefonlarındaki 3-4 günü bulan uzun batarya ömrünün altının çizileceğini söylüyor. Mecra olarak sadece televizyon da kullanılmayacak, dijitalde hedeflemeli özel işler planlanıyor.

Örneğin bataryası biten kişiler tespit edilip onların telefon reklamını görmeleri sağlanacak. Yeni logolarının da Lenovo’nun asla yerinde durmayan tutumunun ifadesi olduğunun üzerinde duran Karabıyık, “Biz bu tutumu paylaşan kişilerle çalışıyor, onlara yönelik ürünler ve hizmetler oluşturuyoruz. Çünkü bu tamamen bizim şirketimize özgü bir anlayış” diye konuşuyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş