Deneyim tasarımının önemi artıyor

27 Temmuz 2016 | 11:36
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:41
Londra'da 1997 yılında üç İngiliz tarafından kurulan tasarım ajansı I-Am, 2008 yılında Türkiye'de de ofis açtı. İki Türk ortakla birlikte açılan bu ofis zamanla o kadar büyüdü ki Londra ofisinin hacmini katladı.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

2011 yılında ise Londra'daki ofise de iki Türk ortak oldu. Ardından beş ortak Hindistan Mumbai ve Dubai ofislerini de açtılar.

I-Am'in Türk ortaklarından olan ve bugün Türkiye ofisinin genel müdürlüğünü yürüten Emre Kuzlu ile geçen hafta sohbet etme fırsatımız oldu. Kuzlu, müşterileri memnun eden, marka elçileri yaratan ve iş performansını artıran 360 derece marka deneyimleri yaratan bir ajans olduklarını söylüyor.

Mimarlar, endüstriyel tasarımcılar, iletişimciler ve grafik tasarımcılardan oluşan multi disipliner bir tasarım ve marka deneyim ajansı olduklarının da altını çiziyor. Kuzlu, araştırmadan marka kimliği ve stratejiye, iç mimariden dijitale ve hatta deneysel pazarlamaya kadar çok geniş bir hizmet verdiklerini belirtiyor.

Emre Kuzlu, yedi yıldır Garanti'ye farklı alanlarda hizmet verdiklerini anlatıyor. Odeabank'ın Türkiye'deki şubelerinin mimari ve iç mimarı kurgusunu hayata geçiren şirket, farklı ülkeler için de çalışmaya başlamış durumda. Şirket, Garenta'ya isim, marka kimliği ve mağaza tasarımlarının yanı sıra servis senaryosunun oluşturulması konusunda da hizmet veriyor.

THY'den Turkcell'e, Mey Diageo'dan Kale Kilit'e kadar pek çok şirketle çalışıyor. Otel ve restoranlar için de tasarım ve marka deneyimi hizmeti veriyor. Örneğin FerahFeza ve The House Hotel hizmet verilen müşteriler arasında yer alıyor.

Emre Kuzlu, Y kuşağıyla birlikte tüketici taleplerinin değişmeye başladığını söylüyor. Kuzlu, markaya bağlılığın azaldığı bu dönemde deneyim tasarımının daha da öne çıktığını ve her ölçekte şirketin bu hizmeti almak istediğini anlatıyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş