Dijitalde hangi reklam alanları büyüyor?

11 Ekim 2016 | 17:45
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:57
IAB Türkiye, sektördeki gelişmelere paralel olarak bu yıl verilerin analizinde değişikliğe gitti ve mecrayı Reklamcılar Derneği'nden farklı kategorilere ayırarak açıkladı. Mobilin format olmaktan çıkarılarak Şardan ise 5-7 Ekim tarihinde yapılacak Kristal Elma’yla ilgili değişikliklerden de bahsetti.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Her yıl verilen İZ Ödülleri’nin bu yıl verilmeyeceğini söyleyen Şardan, şu bilgileri verdi: “Bu yılın iz bırakanları şüphesiz 15 Temmuz şehitleridir. Bu nedenle, Kristal Elma yarışmasına başvurulardan elde ettiğimiz gelirin yüzde 10’unu T.C Başbakanlık 15 Temmuz Şehitler Dayanışma Kampanyası’na bağışladık."

Demet İkiler platform olarak konumlandırılmasının yanı sıra AdEx-TR'de önemli bir değişiklik oldu. Arama motoru reklamları başlığı altında artık sadece ücretli sıralama yatırımları yer alırken, esasen display olan arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımlarının içine alındı.

Bu arada Reklamcılar Derneği'nin önümüzdeki yıldan itibaren dijitali IAB'nin veri analizine göre yapma kararı aldığını da ekleyelim.