İki haneli büyüme hedefi sürüyor

11 Ekim 2016 | 20:00
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:57
2016’nın başında, Reklamcılar Derneği, bu yılın önceki iki yıldan daha iyi geçmesi ve iki haneli büyümeye ulaşılması yönünde bir hedef açıklamıştı.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

İlk altı ayda bu hedef yakalandı ve yüzde 14’lük büyüme yaşandı. Sektör, ikinci yarıyılda yaşanan sıkıntılara rağmen hala 2016’nın yüzde 10’un üzerinde büyümeyle kapanmasını bekliyor.

PAZARLAMA İLETİŞİMİ
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2016’nın ilk yarısındaki reklam yatırımları açıklandı. Sonuçlara göre sektör 2016’nın ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 büyüdü.

Bu dönemde reklam yatırımlarının toplamı ise 3 milyar 662 milyon TL’yi buldu. Bu yılın ilk yarısında mecralar arasında en çok büyüyeni radyo oldu. Radyo reklamlarına yapılan yatırım geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,5 büyüdü.

Bu açıdan radyoyu yüzde 16’lık büyümeyle sinema ve yüzde 10’luk büyümeyle açıkhava takip etti. Ancak yatırımların yüzde 53,2’sini alan televizyon en çok reklam yatırımı yapılan mecra olarak yine ilk sırada yer aldı. Bu açıdan televizyonu yüzde 22 ile dijital takip etti.

2016 yılı sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının yüzde 6,5 büyümesinin beklendiğini söyleyen Reklamcılar Derneği As Başkanı Demet İkiler, Türkiye’de ise reklam sektörünün yıl sonunda yüzde 10’un üzerinde büyümesini beklediklerinin altını çiziyor.

Rakamların açıklandığı toplantıda konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan ise 5-7 Ekim tarihinde yapılacak Kristal Elma’yla ilgili değişikliklerden de bahsetti. Her yıl verilen İZ Ödülleri’nin bu yıl verilmeyeceğini söyleyen Şardan, şu bilgileri verdi: “Bu yılın iz bırakanları şüphesiz 15 Temmuz şehitleridir.

Bu nedenle, Kristal Elma yarışmasına başvurulardan elde ettiğimiz gelirin yüzde 10’unu T.C Başbakanlık 15 Temmuz Şehitler Dayanışma Kampanyası’na bağışladık."