Bu kampanya pek çok ilki kapsıyor

09 Kasım 2016 | 19:30
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 09:04
İlk olarak 2014 yılında 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için bir reklam kampanyası yapan Sabancı Holding, bu yıl ikinci kampanyasıyla mecralara çıktı.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Reklamın metni, merhum Sakıp Sabancı’nın kitaplarında gençlere verdiği öğütlerden yola çıkılarak yazıldı. Hümeyra’nın seslendirdiği reklam filmi engelli dostu prodüksiyonuyla da dikkatleri çekti.

Sabancı Holding, 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasından iki yıl sonra temelleri atılmış bir kurum. Pamuk ticaretiyle başlayan faaliyetler bugün finansal hizmetler, enerji, çimento, perakende ve sanayi ile devam ediyor.

29 Ekim’i sahiplenen kurum ilk olarak 2014 yılında TBWA İstanbul’un hazırladığı ve İstiklal Marşı’nın yer aldığı reklam filmiyle bunu mecralara taşımıştı. Bu yıl ise ikinci reklam filmi mecralara çıktı.

Bu ikinci filmin ajansı Puck Global oldu. Üç ajansın katıldığı konkur sonrasında holding bu ajansla çalışma kararı aldı. Konkura katılmadan önce Sakıp Sabancı’nın kitaplarını okuyan ajans başkanı ve kreatif direktörü Haluk Erkmen’in, bayrağın pamuktan başlayan ve dalgalanmasına kadar giden sürecini Sabancı’nın gençlere öğütleriyle verme fikri, konkurun kazanılmasında etkili oldu.

Reklamı mecrada farklılaştıracak birkaç önemli özelliği var. Örneğin bu tarz büyük kampanyalarda genellikle erkek sesi kullanılırken, kadına yönelik projeleriyle dikkati çeken Sabancı Holding’in yönetimi reklamı bir kadının seslendirmesinin doğru olacağını düşündü. Seçilen isim ise ilk defa reklam seslendiren Hümeyra oldu. Engelli dostu prodüksiyonuyla da dikkati çeken reklam kampanyası ilk olarak 26 Ekim’de dijital mecraya ardında da diğer mecralara çıktı.

Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü Filiz Karagül Tüzün, 29 Ekim’i kurum olarak sahiplenip önemsediklerini, geniş kitlelere ulaşması için ise ellerinden geleni yaptıklarını söylüyor. Tüzün, 2017 iletişim kampanyası için ise şimdiden çalışmalara başlayacakları bilgisini veriyor.