Sevgililer Günü'ne özel reklam yapan kazanıyor

07 Şubat 2016 | 14:28
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:16


Markaların Sevgililer Günü’ne özel reklamları mecralarda yerini alıyor. Peki en çok reklam yapan sektörler hangileri? Ya da hediye seçenekleri arasında sevgililerin seçimi hangi üründen yana oluyor? Nielsen Genel Müdürü Erdem Tolon, 2013-2015 yılları arasında Sevgililer Günü haftasındaki reklam ve perakende verilerini karşılaştırdı.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Sevgililer Günü yaklaştıkça pek çok marka, bu güne özel kampanyalarıyla mecralarda yerini almaya başladı. Nasıl almasınlar ki? BKM verilerine göre, Sevgililer Günü’nde yapılan harcamalar Anneler Günü’yle yarışıyor. 2015 yılında Sevgililer Günü için harcanan para nakit alımlar hariç 5 milyar 626 milyon TL civarındaydı.

Peki Sevgililer Günü’nde reklam yatırımını en çok hangi sektörler gerçekleştiriyor? Dahası bu yatırımların geri dönüşünü en çok hangi sektörler alıyor?

Nielsen’in Genel Müdürü Erdem Tolon, 2013-2015 verilerini değerlendirdi ve en çok reklam harcaması yapan sektörleri sıraladı. Tolon, özellikle Sevgililer Günü öncesinde optik ve saat, perakende, kozmetik ve kişisel bakım sektörlerinin daha çok reklam yaptığını söylüyor.

Her yıl Sevgililer Günü temalı reklamlarda ciddi artışlar olduğunu da belirten Tolon, finanstan teknolojiye pek çok sektördeki markanın bu güne özel reklamlar yapmaya başladığının üzerinde duruyor. Tolon, geçen yıl Sevgililer Günü’ne özel en çok reklam harcaması yapan markaların ise sırasıyla, Odeabank, Vestel, Şölen, Media Markt ve Atasay olduğunun da altını çiziyor.

Bu reklamlarda ağırlıklı olarak kırmızı renge ağırlık verildiğini, mavi ve beyaz renklerinin de kullanıldığının söyleyen Tolon, perakende verilerine bakıldığında ise bu dönemde en fazla tüketim olan kategoriler şöyle sıralıyor:

“Bu dönemde en çok tüketimi artan ürünler içinde kadın parfümünün öne çıktığı görülüyor. Bu dönemde tüketim altı kat artıyor. Sonra erkek parfümü geliyor. Onda tüketim ise bu dönemde üç katına çıkıyor. Ardından kozmetik ürünleri ve cilt bakım ürünleri satışında artış görülüyor. Çikolata satışlarının da bu dönemde arttığını söylemeliyim.”

Mecra seçiminde ise özellikle televizyonun öne çıktığına değinen Tolon, bu yıl ise videoların içine yerleştirilen ‘native advertising’ olarak anılan doğal reklamlarda artış gözlemlediğini belirtiyor. Tolon,

Sevgililer Günü planlarının bir hafta önceden yapıldığına da dikkati çekerek markaların Sevgililer Günü iletişimine 7 Şubat civarında başlaması gerektiğini hatırlatıyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş