Turkcell, 2006'daki söylemine geri döndü

27 Mart 2016 | 11:55
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:25


FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Yaptığı araştırmada 10 yıl önce kullandığı ‘Turkcell’le Bağlan Hayata’ söyleminin tüm Türkiye tarafından marka ile özdeşleştirildiğini gören Turkcell, bu sloganı ‘Bağlıyız biz’ kampanyası ile yeniden canlandırdı. Stratejiyi Crispin Porter+Bogusky ile birlikte geliştiren Turkcell, reklam için ise Manajans JWT ile çalıştı.

20 yıl önce sadece konuşmak ve mesajlaşmak içi kullandığımız cep telefonlarıyla artık yalnız insanlara değil nesnelere de bağlanabilir hale geldik. 4,5G teknolojisi ile bağlantı imkanları daha da artacak. Turkcell, 1 Nisan’da geçilecek 4,5G teknolojisini anlatmak için yeni bir reklam kampanyası hazırladı.

Üstelik de 2006’da kullanılan ‘Turkcell’le Bağlan Hayata’ sloganına geri dönerek. Yeni iletişim kampanyalarında nasıl bir söylem kullanmaları gerektiğiyle ilgili pazar araştırması yaptıklarını anlatan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, markayla en çok özdeşleşen sloganın ‘Turkcell’le Bağlan Hayata’ söylemi olduğunu gördüklerini söylüyor.

Yeni bir söylem bulmaktansa bu söylemi yeniden kullanmaya karar verdiklerini belirten Terzioğlu, iletişim stratejisini ise Crispin Porter+Bogusky ile birlikte geliştirdiklerini ifade ediyor.

Kaan Terzioğlu, yeni iletişim stratejileri hakkında şöyle konuşuyor: “Yeni strateji üzerine 4,5 ay çalıştık. Varlık nedenimizi yeniden hatırlatmak istedik. Vaadimizin altında yatan stratejide bazı değerler var.

Bunlardan en önemlisi bağlanmanın yeni tanımı. 4,5G teknolojisiyle bağlantının tanımının tamamen değiştiği zamanlardayız. Artık iyi bir bağlantı lüks değil, temel ihtiyaç. Sadece insanlara değil, nesnelere bağlanabiliyoruz. Akıllı telefon yerini akıllı şehirlere bırakıyor.

Bilmek için çok okumanın veya çok gezmenin değil, çok bağlanmanın peşindeyiz. Bağlandıkça özgürleştiğimiz, bağlantımız kadar var olduğumuz bir dünyada yaşıyoruz. Ayrıca Türkiye olarak birbirimize bağlı olmaya daha çok ihtiyacımızın olduğu bir dönemdeyiz. Bu yüzden ‘Bağlıyız biz’ reklam kampanyasını yaptık.”