Zorlu, 'düşlemekten vazgeçmeyin' diyor

17 Ocak 2016 | 21:02
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:14


Zorlu Holding, kurumsal imaj kampanyasıyla mecralarda yerini alıyor. Şirket, bir kontrbas sanatçısının hikayesinden yola çıkarak ‘Hayallerine hayat ver’ sloganıyla Zorlu’nun bakış açısını tüm Türkiye’ye anlatmaya çalışıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Hedef, günlük hayatlarında düşlerinin peşinde koşmaktan vazgeçmiş insanlara ilham vermek. Zorlu Holding, 61 şirketiyle beş sektörde faaliyet gösteren ve 27 bin kişiye istihdam sağlayan,

Türkiye’nin önde gelen gruplarından biri. Bugüne kadar hep marka iletişimi yapan şirket, kurumsal imaj filmiyle mecralarda yerini alıyor.

“Hayallerine hayat ver” marka sloganı çerçevesinde Düşün/Düşle imaj kampanyasıyla, “Biz başardık, siz de başarabilirsiniz” denilerek Türkiye’nin daha fazla düşlemesi gerektiğinin altı çiziliyor.

Zorlu Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Aslı Alemdaroğlu, bu kampanyayı hayata geçirmeden önce Zorlu markasını bugüne getiren anlayışı ve Zorlu DNA’sını araştırdıklarını söylüyor.

Alemdaroğlu, “Zorlu Holding’in DNA’sında, yüksek hayal gücü, bu hayalleri hayata geçirecek azim ve çalışkanlık ile Türkiye ve insanımıza olan güvenin yattığını gördük” diye konuşuyor.

Aslı Alemdaroğlu, Zorlu Holding’in kurulduğu ilk günden beri teknolojiye, yenilikçiliğe, girişimciliğe ve hayal gücünün değerine önem verildiğini belirtiyor. Alemdaroğlu, atılan her adımda sınırların biraz daha zorlandığını, her zaman yapılamaz denilenin yapıldığını ve daima zirvede yer almak için çalışıldığını gördüklerinin de üzerinde duruyor.

kurgulanırken işte bu özelliklerin altı çizildi. Ayrıca düşüncelerin sınırı olduğu ama düşlerin hiçbir sınırı olmayacağı gerçeğine de vurgu yapıldı. Aslı Alemdaroğlu, grubun fark yaratan bakış açısını tüm Türkiye’ye anlatmak ve günlük hayatlarında düşlerinin peşinde koşmaktan vazgeçmiş insanlara ilham vermek istediklerini belirtiyor.

Bana ilginç gelen ise bunun için bir kontrbas sanatçısının hikayesinden yola çıkılması oldu. Bir sanayi şirketi olarak ilk filmde mesajlarını neden sanatı kullanarak verdiklerini Aslı Alemdaroğlu’na sordum. Alemdaroğlu, holding olarak sadece yaptıkları işlerle değil toplumsal alanda yürüttükleri çalışmalarla da içinde bulundukları toplumun düşler kurmasına ve bu düşlerin arkasından gidilmesine öncülük ettiklerini belirtiyor.

Hem bu nedenle hem de duyguyu herkese geçirebilmek için sanatla konuyu anlatmayı seçtiklerini söylüyor. Reklamın bu kampanyanın ilk ayağı olduğunun da altını çizen Alemdaroğlu, bu kampanyanın etrafını farklı projelerle örecekleri bilgisini veriyor.

Reklamın yaratıcı ajansı Publicis Yorum’un Kreatif Direktörü Can Faga ise aldıkları brief doğrultusunda kuşakta fark yaratacak ve seyircinin aklından çıkmayacak bir reklam filmi hazırlamaya çalıştıklarını söylüyor. Reklamda oynayan oyuncunun gerçek bir kontrbas sanatçısı olduğunu söyleyen Faga, bu kampanyanın televizyon, basın ve dijitalde görüleceğini belirtiyor.