Ziyaretler azaldı, aramalar 2 kat arttı

27 Mart 2020 | 13:50
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 14:29
Türkiye’yi de etkisi altına alan koronavirüs salgını şirketlerin büyük bölümünü uzaktan çalışmaya geçmek zorunda bıraktı. Uzaktan çalışma bazı sektörler için uygun olsa da sahadaki satış ekipleri için yeni bir dönem başlıyor.

Saha satış yönetimi süreçleri için Mobil CRM çözümü geliştiren Ekmob’a göre müşteri ziyaretleri yüzde 40 düştü, arama aktiviteleri yüzde 230 arttı.

Kurumların büyük kısmı süreçlerini tekrar kurgulama, uzaktan eğitim verme ve telefonla görüşmeye ağırlık verme kararı aldı.

- Müşteri ziyaret aktiviteleri yüzde 40 oranında düştü.
- Müşteri arama aktiviteleri yüzde 230 oranında arttı.
- Uzaktan çalışma kararı alan firmaların ekipleri Ekmob kullanmaya evlerinden devam etti.
- Daha önce hiç aktivite yapılmayan müşterilere aktivite yapılmaya başlandı.
- Takvim ve planlı ziyaret girişi arttı. Müşterilerin yüzde 80’inden fazlası 3 hafta sonrasına arama ve ziyaret aktiviteleri planlamaya başladılar.