'Çin'den pazar kaptık'

11 Haziran 2020 | 09:35
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 15:38
Seramik sektörü pandemi döneminde yüzde 22 daraldı. Ancak ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 oranında arttı. Seramik ihracatındaki artışta, daha önceki yıllarda hedef pazarlar olarak gösterilen ABD ve Orta Avrupa’ya yapılan satıştaki yükseliş etkili oldu.

ÖZLEM BAY YILMAZ 

obay@ekonomist.com.tr

Türkiye seramik sektörü açısından bunun büyük bir gelişme olduğunu vurgulayan NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, dünyada Çin mallarına karşı oluşan olumsuz algının, siparişlerin Türkiye’ye kaymasında etkili olduğunu söylüyor. Erkan Güral,”Virüsün Çin’den çıkması, ‘Made in China’ ürünlerine olan güven düşüklüğü ve nakliye süresinin uzunluğu gibi etkenler sektörümüzde Türkiye’yi öne çıkardı. Sektör olarak bunu çok iyi değerlendirdik. İhracat metrekarelerimizi artırdık. Bu önemli bir gelişme” diyor.

KAPASİTE ARTIRIMI

Günlük 90 bin üretim kapasitesine sahip olan Kütahya Seramik, katma değerli üretime odaklanmış durumda. Korana sürecinde üretim ve sevkiyata ara vermediklerini söyleyen Erkan Güral, “Kapıların kapanmasıyla birlikte yavaşlayan pazarlarımız oldu. Bunların başında Irak geliyor. Ancak şu anda ihracatta sorun yaşamıyoruz. Geçen yıl 79 ülkeye ihracat yapmıştık. Ancak korona sürecinde birçok yeni siparişle birlikte portföyümüze yeni ülkeler de katıldı. Bu yıl ihracat yaptığımız ülke sayısı 100’e çıkacak. Çin’e sipariş vermekten vazgeçen ülkeler bize yöneldiler. Bir anlamda onlardan Pazar kapmış olduk.Yüzde 15- 20’lik kapasite artırımı yatırımlarımız olacak” diye anlatıyor.
Geçen yıl 800 milyon TL ciroya ulaşan Kütahya Seramik’in bu yılki ciro hedefi ise 1 milyar TL.

Öte yandan korona sürecinde pek çok sektörde olduğu gibi seramik sektöründe de doğadan ilham alan ürünlere yöneliş olduğuna dikkat çeken Erkan Güral, “Seramik sektöründe dijital baskı kullanıyoruz. Bu sayede seramiğe ahşap ya da doğal taş gibi görünümler verebiliyoruz. Bu materyallerin birebir aynısını üretiyoruz, ayırt edilemiyor” diyor.

1 MİLYAR TL’LİK YATIRIM

Bilindiği üzere NG Holding, Sapanca ve Afyon’daki wellness otelleriyle turizm sektöründe de faaliyet gösteriyor. Grup ilk resort otelini ise Antalya’da açacak. Korona sürecinde turizm yatırımlarına ara vermediklerini belirten Erkan Güral, "Sapanca’da mevcut otelimizin yanındaki yeni otelimizi temmuz sonu, ağustos başı gibi açacağız. Otelin yüzde 95’i bitti. Antalya Göynük’teki 500 odalı sahil otelimizin ise 2021’de açmayı planlıyoruz. Şu anda elimizdeki yatırımların toplam bedeli 1 milyar TL."
Etiketler
çin Koronavirüs