Hintli motor üreticileri Türkiye'yi sevdi

21 Şubat 2016 | 12:52
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:19
Türkiye motosiklet pazarında son beş yıla bakıldığında, 170-190 bin adet aralığında yıllık satış rakamları söz konusu. 2000'li yıllarda Çin menşeili ucuz motosikletlerin piyasaya hakim olduğunu gördük.

2010 yılına gelindiğinde Çin menşeili motosikletler pazarın yüzde 75'ine hakimdi. Ancak son yıllarda pazarda bir değişim yaşanıyor. Daha kaliteli ve fiyat açısından da rekabet edebilen motosikletlerin pazara girmesiyle birlikte Çin menşeili ürünlerin payı 2015 itibariyle yüzde 47 seviyelerine kadar geriledi. Tahminler, 2020 yılında bu oranın yüzde 30'lara kadar ineceği yönünde.

Yüz kişiye düşen motosiklet sayısının 3 gibi çok düşük bir rakam olduğu, önemli bir potansiyeli barındıran Türkiye pazarına son yıllarda Hintli motor üreticilerinin ilgi gösterdiğini görüyoruz. Hatta bu ilgi üretime kadar gelmiş durumda. Bajaj firması, Kuralkan Holding işbirliği ile İstanbul'da ortak üretim yapmaya başladı bile. 2015 yılında 2 bin 500 adet üretim yapıldı. 2016 hedefi ise 4 bin.

Geçen hafta ise Asya Motor'un sahibi Soysal Grup ile 2014 yılında Türkiye pazarına giriş yapan Hintli motor üreticisi Hero'dan Türkiye pazarı için yatırım sinyali geldi. Hero Türkiye Direktörü Sait Orhan'ın verdiği bilgiye göre, Aydın Nazilli'de Soysal Grup'un tesislerinde gerçekleştirilmesi düşünülen yatırım 2017'de hayata geçecek.

Yatırım miktarı ve kapasite konusu henüz belli değil. Ortaklık ise büyük ihtimal eşit ortaklık şeklinde gerçekleşecek. Türkiye pazarında iddialı olan Hero, Türkiye'de ilk defa motosikletlerde beş yıl veya 50 bin kilometre garantisi veriyor.