2019’da yurtdışında 40 mağaza açacak

25 Eylül 2018
Halen 550 mağazası bulunan Flo Mağazacılık yatırımlarında hız kesmiyor. Bu yılın yedi ayında yüzde 30 büyüme yakalayan şirket, önümüzdeki dönemde rotasını yurtdışına kıracak. Şirket, 2019'da yurtdışında 40 mağaza açmayı planlıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Son dönemde Hotiç ve Yeşil Kundura gibi markaları, konkordato haberleriyle gündeme gelirken, sektörün ulaşılabilir fiyatlara ayakkabı satan markası Flo Mağazacılık büyümesini sürdürüyor. Geçen yıl 2,6 milyar TL ciroya ulaşan Flo, bu yılın yedi ayında yüzde 30 büyüdü.

Şirket, 2018'i ve 2019'u benzer büyüme oranlarıyla kapatmayı hedefliyor. Halen 83'ü yurtdışında olmak üzere toplam 550 mağazası olan Flo Mağazacılık, 2019'da yurtdışında büyüme konusuna hız verecek. Şirket, 2019 yılında yurtdışında 40 mağaza açmayı planlıyor.

YURTDIŞINA YÖNELDİ
Flo Mağazacılık CEO'su Burak Övünç, döviz kurlarının yükselmesinden önce aldıkları bir kararla önümüzdeki dönemde yurtdışında büyümeye odaklandıklarını söylüyor. Şirket, buna paralel olarak bulunduğu coğrafyalarda büyümesini hızlanarak sürdürmeyi hedefliyor. Övünç, "2019'da yurtdışında 40 yeni mağaza açacağız" diye konuşuyor.

Türkiye ayakkabı sektörü Avrupa'ya ciddi bir ihracat yapmıyor. Flo, bu pazar için Almanya'da bir şirkete ortak oldu. İtalya'da da bir şirketi bulunuyor. Bu pazara ciddi şekilde ihracata başlanmış durumda.

Burak Övünç'ün verdiği bilgiye göre, şu anda Rusya'da da Yandex'in kurduğu bir pazar yeri var. Burada Yandex'le işbirliğine gidildi. Övünç, "Rusya'da sadece kendi mallarımızı değil, Türkiye ayakkabı sanayiinin mallarını satmak istiyoruz" diyor.

Flo Mağazacılık, Türkiye'de hemen her AVM'de bulunuyor. İç pazarda yaşanan konjonktürle birlikte yeni mağaza açmak için çok iyi fırsatlar olduğunu düşünen şirket, yurtiçinde de büyümesini sürdürecek. Özellikle caddelerde kiraların daha makul hale geldiğini belirten Burak Övünç, bu fırsatı değerlendireceklerini söylüyor.

ULAŞILABİLİR FİYAT
Sektörde yaşanan sorunları hatırlattığımız Burak Övünç, şirketlerinin finansman yapısının kuvvetli olduğuna vurgu yapıyor. Övünç, ulaşılabilir fiyatlı olmanın, akıllı alışveriş imkanı sunmanın müşteri tarafından daha da değerli bulunduğu bir dönemden geçtiğimizi ifade ediyor.

Ulaşılabilir fiyata ürün satmanın avantajını yaşadıklarını belirten Övünç, sözlerine şöyle devam ediyor: "Enteresan bir dönem yaşıyoruz. Satışlarımız çok kuvvetli. İşlerimiz mevcut durumdan etkilenmedi, etkileneceğini de düşünmüyoruz. Yavaşlama yoluna da gitmedik.

Bu ay dört mağaza açtık, önümüzdeki ay dört tane daha açacağız. Hesabımızı kitabımızı yeni parametrelere göre yapıyoruz. Yeni mağazalar açmayı sürdürüyoruz. Özellikle yurtdışında büyüme hedefliyoruz."

GENÇLERE YÖNELİK KSS PROJESİ
Flo Mağazacılık'ın markası Kinetix, yeni başlattığı 'Adımın Ses Getirsin' kampanyasıyla gençliğe sesleniyor. Kampanyanın müziğini rap sanatçısı Gazapizm yaptı. Kinetix, Gazapizm'in 'Adımın Ses Getirsin' şarkısının klip sponsorluğunu üstlenmenin yanı sıra Gazapizm imzalı bir de kapsül koleksiyon çıkardı.

Kampanya kapsamında, Gazapizm Kapsül Koleksiyonu'ndan elde edilecek gelirin bir bölümü Umut Çocukları Derneği'ne bağışlanacak. FLO Mağazacılık Pazarlama Müdürü Pelin Şeker, Kinetix'in daha önce kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projesi olmadığını ama önümüzdeki günlerde gençlere yönelik projeler yapmayı sürdüreceklerini söylüyor.