30 milyon TL’ye süt fabrikası açacak

05 Kasım 2019

Türkiye'nin önemli içecek üreticilerinden Oğuz Gıda, süt işine giriyor. Ocak 2020'de Konya Ereğli'de süt fabrikası açmaya hazırlanan şirket, 30 milyon TL'lik yatirım yapacak.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr





Günde 250 bin litrelik süt dolumu yapılacak tesiste ilk etapta 100 kişi istihdam edilecek. Yaklaşık 22 yıl önce Ada-na'da temelleri atılan Oğuz Gıda, bugün Türkiye'nin önemli içecek üreticilerinden biri haline geldi.





Gazlı ve meyveli içecekler, enerji içecekleri, gazoz ve soda gibi pek çok farklı içecek grubunun üretimini yapan şirket, şimdi de süt üretimine girmeye hazırlanıyor.





Konya Ereğli'de yapımı devam eden süt fabrikasını Ocak 2020'de devreye almayı planlayan şirket, bu tesis için 30 milyon TL'lik yatırım yapacak.





Günlük 250 bin litrelik süt dolumu yapılacak tesiste ilk etapta 100 kişiye istihdam sağlanacak.





Oğuz Gıda CEO'su Enes Örer, fabrika için iki yıl önce yatırım yapmaya başladıklarını söylüyor. Örer, "Bir yandan organize sanayi bölgesi içinde satın aldığımız 100 dönüm içinde fabrikamızın inşaatı sürerken diğer yandan bölgede çiftlikler kurduk ve edindiğimiz büyükbaş hayvanlar ile AR-GE çalışmaları sürdürdük" diyor.





DÖRT FABRİKASI VAR





Oğuz Gıda'nın halihazırda iki tane Adana'da ve birer tane de Bolu ve Sakarya'da olmak üzere dört fabrikası bulunuyor. Mart 2020'de Sakarya fabrikasında bir ek binayı devreye almaya hazırlanıyor. Şirket, 5 milyon Euro yatırımla hayata geçirilecek yeni cam hattını bu fabrikada üretime alacak.





Tüm ulusal marka ve zincirlere kendi markaları için private label üretim yapan Oğuz Gıda, ayrıca kendi yarattığı Juss, Black Bruin ve Sarıyer Gazoz markalarıyla büyüyor.





Şirket 2017 sonu ve 2018 yılının tamamında yeni fabrika ve yeni hat yatırımlarına 10 milyon Euro'luk yatırım gerçekleştirdi. 2019 yılında yüzde 45 büyüme hedefi koyan şirket, 2020 sonuna kadar cirosunu

100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.





İHRACATTA ATAK YAPTI
Oğuz Gıda, son dönemde ihracatta da atak yapmış durumda. Asya, Ortadoğu, Balkanlar, Afrika, Avrupa ve Amerika'da bulunan farklı market zincirlerinde ürünleri bulunan şirket, son üç yıldır ihracatını önceki yıla göre üçe katlıyor.





Enes Örer, "Son üç yıldır, bir önceki yıl kapanış rakamlarına göre ihracatımız her yıl üç kat büyüdü ve her yıl yeni rekorlar kırmaya devam ediyor. 2019 yılında da üçüncü çeyrek verileri 2018 yılı aynı dönem verilerine göre yine ihracatta katlanarak büyüdüğümüzü gösteriyor" diyor. Bugün şirketin iş hacminin yüzde 15'ini ihracat oluşturuyor.





2020'de bu oranın yüzde 30'a çıkarılması hedefleniyor.



Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları