40 Yaş Altı 40 genç CEO

İş dünyasının genç liderlerinin 2023 ajandasında maliyet yönetimi en önemli konulardan biri oldu.

20 Ağustos 2023

İş dünyasının genç liderlerinin 2023 ajandasında maliyet yönetimi en önemli konular dan biri oldu. Bu yıl sekizincisini gerçekleştirdiğimiz 40 Yaş Altı 40 CEO Araştırması’nın sonuçlarına göre; genç liderlerin yönettikleri şirketler cirosal anlamda hızlı bir çıkış elde etti.  

20 Ağustos - 02 Eylül 2023 tarihli sayıdan

40 Yaş Altı 40 CEO Araştırması’nın ciro ve istihdam verileri genç yöneticilerin verdikleri zorlu mücadeleyi gösterirken, CEO’lar zorlu dönemde büyük yatırım kararlarına imza attı.

Araştırmamızda yer alan 40 Yaş Altı 40 CEO, yatırım kararlarıyla büyümeye odaklanırken, yönettikleri ciro bu yılki verilere göre yüzde 62 arttı ve 228 milyar TL’yi aştı.  Bu yıl genç liderlerin yönettikleri toplam istihdam ise 42 bin 275 kişi oldu.

Türkiye ekonomisinin içinde bulunduğu zorlu koşullara rağmen, genç CEO'lar önemli yatırım kararlarıyla yönettikleri şirketleri büyütmeyi başardı. 2023 genelinde maliyet yönetimine odaklanan genç liderler, özellikle teknoloji ve sürdürülebilirlik alanında yatırımlarını hızlandırdı.

Bu yıl sekizincisi gerçekleşen ve 40 Yaş Altı 40 CEO'yu sıraladığımız araştırmamız iş dünyasında hızlanan gençlik rüzgârının, deneyimle daha güçlü estiğini gösteriyor. 40 genç CEO'nun sıralandığı araştırmamızda yer alan yöneticiler, Türkiye ekonomisinin içinde olduğu zorlu koşullara rağmen yönettikleri şirketleri iki kat büyütmeyi başardı. Listemizde yer alan 40 liderin yönettiği ciro bu yıl 228 milyar TL'yi aştı. Önceki yıla göre ciroda yüzde 62 yükseliş yaşanırken, 40 genç liderin yönettiği şirketlerin toplam istihdamı 42 bin 275 kişi oldu.

Küresel ekonomideki yavaşlamanın yanı sıra Türkiye ekonomisinin yaşadığı enflasyon, döviz kurlarındaki artış, alım gücündeki azalma, ham madde fiyatlarındaki seyir, sınırlı kredi imkanları gibi bir dizi zorluk genç liderleri de önemli bir deneyimle kuşattı. 

Böyle bir süreçte şirketlerini sürdürülebilir ekosistem içinde kârlı büyütme gayreti ise öne çıktı. Teknolojik gelişmelerin hızı, değişen yaşam tarzları, yeni neslin farklılaşan ihtiyaçları, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmet ihtiyacındaki yükseliş trendi iş dünyasında genç CEO'ların kendilerine daha fazla yer açmalarına imkan sağlıyor.

KENDİNİ YENİLEME METODU

Genç liderlerin iş ve sosyal hayatta kendilerini beslemek ve geliştirme konusunda izledikleri yol ise, sektörlere göre değişiklik gösterse de birbirine çok yakın başlıklar öne çıkıyor. Teknoloji ve inovasyonun yarattığı sürekli değişim liderlerin, iş hayatında yenilenmek için ana motivasyon kaynağı oluyor.

Yapay zeka alanındaki hızlı gelişmeleri yakından takip eden liderler, bu gelişmeleri iş modellerine nasıl entegre edeceklerine odaklanmış dürümdalar. Tüm endüstrileri dönüştürebilecek bir potansiyele sahip bu alan, genç liderlerin sıkı takip ettiği alanlar arasında ilk sıralarda yer alıyor.

Genç liderlerin dikkat çeken bir diğer ortak özelliği ise; güçlü sosyal hayatlarını kendi gelişimlerinin önünde bir engel değil, tam tersine ana kaynak olarak görüyor olmaları... 

Başta aile, arkadaşlık ve çeşitli hobileri sosyal hayatının merkezine alan genç yöneticiler, buradaki deneyimlerin, iş dünyasındaki kararlarını şekillendirmeye ve geniş bir perspektiften bakmaya yardımcı olarak görüyorlar.

Genç liderlerin iş yaşamındaki ana gündemlerinden biri de sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konuları olurken, sürekli öğrenmeyi ve yenilikleri benimsemeyi liderlik felsefesinin temel taşlarından biri olarak ifade ediyorlar.

LİSTENİN İLK ÜÇÜNDEKİ İSİMLER

Bu yılki 40 Yaş Altı 40 CEO araştırmamızın zirvesine Eksim Holding CEO'su Ebubekir Tivnikli oturdu. Babası Abdullah Tivnikli'nin vefatının ardından 2019 yılından bu yana holdingin başına geçen 35 yaşındaki Tivnikli, 9 bin 300 çalışanı ve 80 milyar TL'lik ciroyu yönetiyor. Son 20 yılda yaptıkları yatırımın daha fazlasını önümüzdeki üç yılda yapmaya hazırlanan Ebubekir Tivnikli, yeni nesil girişimlere yaptığı yatırımlarla da dikkat çekiyor.

Holding, üç yıl içerisinde 3 milyar dolarlık yeni yatırım ajandası açıkladı. Gıda ve dış ticaretle başladığı ticari hayatında asıl sıçramayı enerji sektörüne yaptığı yatırımlarla yakalayan grup, 2000'li yıllarda rüzgar santralleriyle enerji sektörüne adım attı ve 2013 yılında özelleştirmeden aldığı Dicle Elektrik ile dağıtım işiyle bu alanda etkinliğini artırdı.

DEĞİŞİME LİDERLİK YAPIYORLAR

İş dünyasında teknoloji tabanlı girişimler bugün ekonominin en hızlı büyüyen aktörleri olarak öne çıkıyorlar. Bu isimlerden biri de Yemeksepeti. 20 yılı aşkın bir süredir online hizmette deneyim elde eden şirket, iki yıl önce önemli bir değişim sürecine girdi. CEO'luk görevini şirketin kurucusu Nevzat Aydın'dan yaklaşık iki yıl önce devralan ve bu yıl araştırmamızda ikinci sıraya oturan Mert Baki, liderlik koltuğuna oturur oturmaz topyekun dönüşümü de peşi sıra getirdi.

2022 yılı, Yemeksepeti için inovasyonun ve yenilikçiliğin yılı oldu. Bu süreçte teknolojik altyapısını önemli ölçüde güçlendiren şirket, Delivery Hero'nun 20'yi aşkın ülkede kullanılan Pandora adlı altyapısına geçti.

Bu değişim sürecinin hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini artırma hedefleri doğrultusunda atılmış büyük bir adım olduğunu söyleyen Yemeksepeti CEO'su Mert Baki, "Bu yıl Yemeksepeti olarak hem hizmetlerimize hem de teknolojiye yönelik kapsamlı bir yatırım programını hayata geçiriyoruz.

Yemeksepeti Express, bu yatırım programında önemli bir yer tutuyor. Çevreci ve verimli teslimat modellerini yaygınlaştırmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz ve bu hedefe ulaşmak için önemli yatırımlar gerçekleştiriyoruz" diyor.

Yemeksepeti'nin organizasyonel yapısını güçlendirmek amacıyla, yönetici kadrosunda da stratejik transferler yaptıklarını söyleyen Mert Baki, işi daha ileriye götürmek ve hizmetleri geliştirmek için bunun da önemli bir adım olduğunu kaydediyor.

DÜNYADA İLK 10 HEDEFİ KOYDU

Birçoğu kariyer basamaklarına öğrencilik yıllarında atılan ve bugün şirketlerin CEO'luk görevi üstlenen genç yöneticilerin bu yıl hızlı değil, sürdürülebilir büyümeye odaklandıklarını görüyoruz. Sürdürülebilir yatırımlar odağında büyümeye çalışan gruplardan biri Oba Makarna.

Bir gıda şirketi olarak hızlı büyüme yaşayan Oba Makarna'nın CEO'su Alpaslan Özgüçlü, araştırmamızın üçüncü sırasında yer almayı başardı. Özgüçlü, 16 milyar TL cirolu devin bu yıl 20 milyar TL ciroya ulaşacağını öngörüyor.

Şirketin yurtiçi ve uluslararası pazarlardaki konumunun kendisine pek çok alanda dönüşüm ve değişime liderlik etme misyonunu yüklediğini söyleyen Özgüçlü, ekonomide yeni kurallara uyum sağlayacak şekilde şirketi düzenlediklerini aktarıyor.

Hedeflerini dünyada sürdürebilir ve sağlıklı gıda şirketleri arasında ilk 10'a taşımak olarak ifade eden Alpaslan Özgüçlü, yatırım programını bu iddialı amaca ulaşmak için düzenlediklerini anlatıyor.

Özgüçlü kısa vadeli zorlukları ise şöyle anlatıyor: "Hepimiz zorlu süreçlerden geçiyoruz. Bu süreçte en önemli gündem maddemiz finansal yönetim olmuştur. Nakit, alacak ve stok yönetiminin doğru planlanması işletme faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesinde anahtar başlıklar olarak gündemimizde yer alıyor."

DEPREM FELAKETİ İLE MÜCADELE

Listemizin dördüncü sırasında yer alan Altın Ateş Kimya'nın CEO'su Burak Ateş ise farklı bir yoldan giderek aile şirketine entegre olmuş. Herkesin gittiği yolun aksine, kendi şirketini kurup sonrasında şirketini aile şirketi çatısına almayı başaran Ateş, bu yıl 1 milyar dolar ciro hedeflediklerini söylüyor. 

Şu anda Kahramanmaraş'ta beton santrali yatırımının sürdüğünü, önümüzdeki aylarda ise Hatay'da beton santrali yatırımına başlamayı planladıklarını kaydeden Ateş, 2024'te de gıda güvenliğiyle alakalı büyük bir yatırım planladıklarını iletiyor.

Şubat ayında yaşadığımız Kahramanmaraş merkezli deprem felaketi, tüm ülkeyi yasa boğarken, depremin etkilediği 11 ilde faaliyette olan şirketler için de tarihi bir süreç oldu. Deprem felaketi, genç liderler için çok acı ama derslerle dolu bir deneyim oldu. Bu bir daha yaşanmak istenmeyen deneyim, genç bir lider olan Kipaş Kağıt CEO'su Sinem Öksüz Dedebayraktar için belki de yönetmesi en zor dönem oldu.

Listemizin beşinci sırasında yer alan Sinem Öksüz Dedebayraktar, deprem felaketinde önemli kararlara yön verdi. Şirketin Kahramanmaraş merkezli depremden oldukça etkilendiğini söyleyen Dedebayraktar, "Kahramanmaraş'taki fabrikamızın yeniden üretime başlaması üç ayı aşkın bir süre aldı. Bu anlamda yılbaşındaki cirosal büyüme hedeflerimizi 2023 yılında gerçekleştiremedik" diyor.  

Öte yandan Aydın Söke'deki Batı Kipaş Kağıt fabrikasının üretime geçişinin ikinci yılını tamamladıklarını ve bu fabrikada cirosal anlamda ciddi bir büyüme yakaladıklarını kaydeden Dedebayraktar, "Ama yine de hedeflerimiz çok daha iyi rakamlar. Depremden etkilenen Kahramanmaraş'taki fabrikamızın ürün grubundaki müşterilerine destek vermek durumunda kaldığı için bu yatırımımızda da istediğimiz hedefleri tam olarak yakalayamadık" diye konuşuyor.

SEKİZ YIL SONRA CEO OLDU

Aile şirketinde çekirdekten yetişen Şölen CEO'su Erdoğan Çoban ise Yeditepe Üniversitesinde Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans eğitiminin ardından Amerika'da Proje Yönetimi Programı'na devam ederken aile şirketinde çalışmaya başlamış. 

Eğitim hayatıyla eş zamanlı olarak Şölen'de tedarik zinciri ağırlıklı olmak üzere birçok pozisyonda tecrübe edindiğini söyleyen Erdoğan Çoban, 2014 yılında Şölen'de Proje ve Yatırımlar Müdürü olarak göreve başlayıp, ardından AR-GE, Uluslararası İş birimi ve Kalite Genel Müdürlüğü görevleriyle devam etmiş.

Geçen yıl da Şölen'de icranın başına geçen Çoban, şirkette önemli iki yatırımı devreye almaya hazırlanıyor. 2026 yılına kadar Şölen'i iki katı büyütme hedefiyle ilerleyen Erdoğan Çoban, bu doğrultuda Gaziantep'te yeni bir tesis kurma kararı aldıklarını söylüyor. 

2023'te kısmen ve 2024 yılında tamamen faaliyete geçmesini planladıkları bu tesisin 100 milyon Euro'luk yatırımla hayata geçeceğini aktaran Çoban, yaklaşık 500 kişilik yeni istihdam planladıklarını iletiyor.

İç motivasyonu yüksek, değişimler karşısında esnek, dinamik, inovatif yöneticilere çağın gereklerine uygun olarak daha fazla ihtiyaç duyulduğunu aktaran Erdoğan Çoban kendisinin gelişimine katkı sağlayan unsurları ise şöyle aktarıyor: "Dünyadaki ve Türkiye'deki gündemi ve trendleri takip etmek, sektörümüzdeki farklı tatları deneyimlemek, Z kuşağına ulaşmak üzere onların takip ettiği alanların içinde kalmaya çalışmak kendimi yenilemek üzere her an gündemimde olan maddeler.

Daha önce ihracat üzerine de çalışmış biri olarak dünyanın farklı yerlerini gezmek, yeni deneyimler edinmekten büyük keyif alıyorum. Eşim, çocuğum ve dostlarımla vakit geçirmek sosyal hayatımda beni en çok dinlendiren, hem de mutluluk veren anlar oluyor."

TARIMDA GLOBALE OYUNUYOR

Listemizde en hızlı büyümeyi yakalayanlar tarım ve gıda şirketleri oldu. Bu yıl 10'uncu sırada yer alan Memişoğlu Tarım CEO'su Veysel Memiş, hedefinin global lig olduğunu söylüyor. Aynı zamanda Akdeniz Hububat İhracatçıları Birliği Başkanı olan Veysel Memiş, bakliyat sektöründe üretici bir şirket olarak hizmet verdiklerini ve Türkiye'de yetişen ürünleri yurtdışına ihraç etmenin gururunu yaşadıklarını ifade ediyor.

Türk tarımının iyileştirilmesi ve verimlilik konusunda önem verdiğini anlatan Veysel Memiş, teknoloji ve altyapı yatırımlarıyla büyümeye devam etiklerini söylüyor. 100 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini anlatan Memiş, "Türkiye'de üretici olmak ve ticaret yapmak zor. Ama hedeflere sabırla ilerlemek gerekir. Gençler tez canlı maalesef. Genç yöneticilere tavsiyem sabır ve inatla işlerinde büyümeye odaklı olsunlar" diyor.

KARDEŞLER GÖREV BAŞINDA

Türkiye'nin kakao işleme, çikolata ve kahve alanında en büyük şirketlerinden biri olan ve 13 milyar TL'yi aşan ciroya sahip Altınmarka Grubu, genç liderlerin yönetiminde büyümesini sürdürüyor. Grup bünyesindeki Detay Gıda Dilara Altınkılıç Kutmangil, Kahve Dünyası ise kardeşi Kaan Altınkılıç tarafından yönetiliyor. 

Dilara Altınkılıç Kutmangil, Pierre Lotti Lisesi mezunu, üniversiteye ABD'de Bentley'de başladı ve akabinde Tufts ve Harvard Üniversitesi'nde devam etti.

Okul hayatına atıldığı andan itibaren bir şekilde hep aile şirketlerinde görev aldı. Detay Gıda'nın kuruluş aşamasında da yer alan Kutmangil, "Babam Birol Altınkılıç'tan iş hayatına dair çok şey öğrendim ve öğrenmeye de devam ediyorum. 

Kariyerinde üst pozisyonları hedefleyen genç arkadaşlara en önemli önerim; üniversite hayatından başlayarak hedeflerini belirlemeleri ve hedeflerine odaklı adımları atmaları, azimli olmaları olacaktır" diyor. Kutmangil'e göre, yapılan işe yönelik dünya trendlerini ve rakipleri takip etmek, yenilikçi ve fark yaratacak bakış açısına sahip olmak adına yaşam boyu öğrenmeye açık olmak gerekiyor.

Kahve Dünyası CEO'su Kaan Altınkılıç da ablasını eğitim yolculuğunu takip etti. Lise eğitimimi Pierre Loti Fransız Lisesi'nde tamamladıktan sonra ABD'de Bentley Üniversitesi'nde lisans eğitimi alan Altınkılıç, kariyer yolculuğunu şöyle anlatıyor: "20 yaşımda üniversiteyi erken bitirmiş olmanın verdiği avantajla, İsviçre'de 200 yıllık bir çikolata fabrikasında çalışma imkânım oldu. Bu süre zarfında okuduğum üniversitemden başarı bursu ile davet edildim ve yüksek lisansımı yaptım. 

Aynı zamanda, girişimcilik üzerine kitap yazmakta olan üniversite profesörüne asistanlık görevini gerçekleştirdim ve eş zamanlı olarak da Harvard Business School'da yüksek lisans dersleri aldım. Eğitim hayatımı tamamlayıp, 2016 yılında İstanbul'a dönerek Kahve Dünyası Genel Müdürlüğü'nü üstlendim."

MÜCEVHER İŞİNDE DÖRDÜNCÜ KUŞAK

Mücevher perakendeciliğinin önde gelen ismi Kamer ailesinde dördüncü kuşağı temsil eden Atasay CEO'su Atasay Kamer, İngiltere'de yer alan London School of Economics and Political Science'da Yönetim Ekonomisi alanında lisans eğitimini tamamladıktan hemen sonra bir yıl boyunca Goldman Sachs çatısı altında görev aldı.

Daha sonra Amerika'da Pace Üniversitesi'nde Ekonomi ve İşletme üzerine yüksek lisans eğitimimi tamamladıktan sonra Pace Association for Collegiate Entrep-reneurs'da koordinatörlük görevini üstlenen Kamer, kariyer yolculuğunun devamında Asgold markası çatısı altında üç yıl boyunca Genel Müdür olarak görev yaptı. 

2015 yılında ise Atasay'da CEO pozisyonuna getirilen Atasay Kamer, sekiz yıldır burada yeni nesil tüketicileri anlamak ve talebe uygun takılar sunmak üzere çalıştığını söylüyor. İş yaşamına daha çocukluk yıllarındaki aile sohbetleriyle hazırlandığını anlatan Kamer, "Evde, ofiste ve hatta tatillerde bile, üç farklı neslin bir araya gelerek iş konuştuğu bir ortamda bulunmam sebebiyle ticaret dünyasının içinde büyüme fırsatı yakaladım.

Bu ticaret kültürü içerisinde büyüme deneyimi benim adıma büyük bir şanstı" diyor. Gençlere verebileceği en önemli tavsiyenin her daim büyüklerinin deneyimlerinden faydalanmaları olduğunu vurgulayan Kamer, "Farklı deneyimleri dinlemek ve bunlardan çıkarımlar yapmak yolun başında olan gençler için oldukça kıymetli" diye konuşuyor.

Listemizde bu yıl ilk kez yer alan isimlerden biri olan Köklü Zeytincilik CEO'su Mustafa Kürlek de aile mesleğinde dördüncü kuşağı temsil ediyor. Ailesinin Ayvalık'taki zeytin işini büyüyen Mustafa Kürlek, yeni yatırımlarla zeytinyağında ihracat şampiyonu olmayı hedefiyle çalıştığını söylüyor. 

Yıl sonuna kadar hayata geçirmek üzere dolum kapasitesini genişletmek üzere Ayvalık'ta 45 milyon TL tutarında yatırım yaptıklarını anlatan Külek, "2024 yılı planları dahilinde üretim ve lojistik kapasitesini artırıcı yatırımlar da planladıklarını söylüyor. 

Kürlek, "Şu anda Türkiye'nin en çok zeytinyağı ihracatı yapan beş firmasından biriyiz. Aynı zamanda Edremit Körfez bölgesinin ihracat lideriyiz. 2024 yılı sonunda Türkiye zeytinyağı ihracat şampiyonu olmayı hedefliyoruz" şeklinde konuşuyor.

"HATA YAPMAKTAN KORKMAYIN"

Tekstil sektöründe aile şirketini ikinci kuşak temsilci olarak önemli bir noktaya taşıyan Nova Fashion CEO'su Umut Boz, tecrübenin hatalarla kazanıldığını söylüyor. Üsküdar Amerikan Lisesi'nin ardından Koç Üniversitesi'nde Endüstri Mühendisliği ve ardından Boğaziçi Üniversitesi'ni okuyan Umut Boz şunları aktarıyor:

"Grubun tüm işlerinde bilfiil çalıştım her bir departmanın ne yaptığını, nasıl işlediğini en ince ayrıntısına kadar öğrendim. Bu bir sabır ve azim işidir. Öğrenirken çok hata yaptım, sonuçta tecrübe dediğimiz şey hatalarımızın toplamı değil midir? Üst düzey yönetici olmak isteyen gençlere kendilerine 'büyük ama ulaşılabilir' hedefler koymalarını tavsiye ederim. Hedeflerine ulaşma yolunda hata yapmaktan korkmamalılar ve her olası hatalarının nedenlerini iyi hesaplamalılar. Her hatalarından ders çıkartmalılar."

SU İŞİNE DE GİRECEK

İçecek sektöründe Juss markasıyla faaliyet gösteren Oğuz İçecek ise genç ekiple hızlı büyüme yolculuğu başlattı. Yeni ürün yatırımlarıyla büyüyen Oğuz Holding'e liderlik yapan Enes Örer, önemli yatırımları devreye aldı. Bu yılda toplam 10 milyon doları aşan bir yatırım ile soğuk kahve üretimine başladıklarını söyleyen Örer, 2024 yılında ise gazlı içecek kategorisinde Sarıyer markasının ardından su kategorisine de yatırım yapacaklarını anlatıyor.

Üniversite eğitimini yurtdışında tamamlayan isimlerden biri de CVS'nin genç yöneticisi Erkut Çavuş. Kanada da ekonomi ve ticaret eğitimi alan Erkut Çavuş, yurt dışında zaman geçirmenin çokça faydasını gördüğünü söylüyor. Eğitimin biten bir şey olmadığını ve hiç durmadan ilgi alanlarının peşinden ısrarla gitmenin önemine işaret eden Çavuş, "Kader gayrete aşıktır derler, gayret etmek en mühim taraftır" diyor.

110 YILLIK ÇINAR HEDEF BÜYÜTTÜ

Pandemi süreci ve devamında yaşanan enflas-yonist ortamda en büyük sınav veren sektörlerden biri de yeme içme oldu. Sektörün 110 yıllık çınarı Develi de bu zorlu süreçte Nuri Develi liderliğinde önemli adımlar attı. "Bu zorlu süreçte, ajandamızın en önemli gündem maddesi, işletmemizin sürdürülebilirliğini sağlamak, maliyetleri kontrol etmek ve müşterilerimize en iyi deneyimi sunabilmek için stratejiler geliştirmek oldu" diyen Nuri Develi, bu süreçte tedarik zinciri yönetimi, maliyet analizleri ve operasyonel verimliliği odaklandığını anlatıyor.

Aynı zamanda, müşteri sadakatini korumak ve yeni pazarlama yaklaşımları geliştirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Develi, 2023 yılında büyüme odaklı ilerlediklerini de söylüyor. 

Ciro anlamında, hedefimiz 650 milyon TL ciro öngördüklerini belirten Develi, "Bu hedefi gerçekleştirmek için yatırımlarımızı, pazarlama stratejilerimizi ve operasyonel verimliliğimizi iyileştirmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diyor.

ROBOT ÜRETİMİNDE SERİ İMALAT

Bundan 15 yıl önce yaklaşık 40 kişilik bir kadroyla çalışmalarına başlayan Kontrolmatik de genç yöneticisi Osman Şahin Köşker liderliğinde bu yıl hızlı büyüme gösteren şirketlerden biri oldu. 

Teknoloji, enerji, mühendislik ve bilişim alanında gerçekleştirdi yatırımlarla birlikte bin kişiye istihdam sağladıklarını ileten Kontrolmatik Teknoloji Genel Müdürü Osman Şahin Köşker hedeflerini şöyle aktarıyor: "2023 yılında yatırımlarımız tamamlandıkça sunduğumuz çözüm ve ürünlerle gelirlerimizin de buna paralel artacağını planlıyoruz. 

Bu yıl daha fazla ülkede daha geniş alanlarda çözümler üretecek, müşterilerimizi geleceğe ve dijital çağa hazırlayacak yatırım planları üzerinde duruyoruz. Yatırımlarımızın odak noktası olarak da enerji depolama, robotik ve loT konuları üzerinde yoğunlaştığımızı söyleyebilirim."

10 YILDA HIZLI YOL KATETTİ

Bu yıl listemizde kendine yer açan isimlerden biri de Selen Yorgun Tavit. Son yıllarda kişisel bakım ürünlerine olan ilginin artması 10 yıl önce kurulan Selen Kozmetik'i de büyüttü. Marka 350 milyon TL ciroya ulaştı. Markanın lideri Selen Yorgun Tavit, bu yıl markayı üç kat büyütmeyi hedeflediğini söylüyor. 

Bunun için ilk yatırımı ekibe yaptığını söyleyen Tavit, markanın tüketiciyle buluşturacak pazarlama yatırımlarını önemli bir pay aldığını anlatıyor. Bu yıl ilk altı ayda parfümeride kategori birincisi olduklarını söyleyen Tavit, saç bakım ürünlerinde de aynı hedefle ilerlediğini anlatıyor.

LİDERLİKTE BAŞARI YOLU

  • Hedeflerinizi çok genç yaşta belirleyin. Bu hedeflerinizin ışığında yürürken çok daha hızlı yol alırsınız.
  • Sizden önceki nesle, yaşanmışlıklara kulak verin. Aynı hatayı iki kere yaşamak yerine yaşamışçasına davranın. Böylece hızlı tecrübe sahibi olun.
  • Siz en iyi yaptığınız şeyi yapın, diğer her şey için etrafınızda yardım alabileceğiniz, sizden daha iyi insanlarla kendinizi çevreleyin. Bu, başarıya ulaşmanın temel bileşenlerinden biri.
  • Herkesin belirli bir alanda uzmanlaşmasına ve bu alanda en iyi olmasına izin vererek, tüm ekibin genel başarısını artırabilirsiniz.
  • Paylaşılan liderlik anlayışını benimseyerek ekiplerinizi güçlendirin. Son yıllarda öne çıkan paylaşılan liderlik yaklaşımı; liderlik rollerini, sorumluluklarını ve işlevlerini ekip üyeleri arasında paylaşmayı öngörür.
  • Ekip üyelerinin karşılıklı olarak birbirlerini etkileyebildiği ve herkesin kendi liderlik becerilerini geliştirebildiği bir yaklaşım olan bu model, ekip çalışmasını güçlendiriyor ve daha fazla sahiplenme ve motivasyon yaratıyor.
  • İnsanlar ancak ve ancak işlerini severek başarılı olabilirler. Bu, her sabah uyanıp işe gelme sevinci, yeni bir projeyi başlatma heyecanı ve zorlukları aşma kararlılığı anlamına geliyor. Bir CEO işini sevdiğinde, bu sadece bir görev olmaktan çıkıyor ve yaşamının bir parçası haline geliyor.
  • İstişareye açık olun, eleştiriye açık olun. İş hayatında yapılan hatalara çok takılmayıp, bunun aslında sonunda gelişiminize fayda sağlayan bir tecrübeye dönüşeceğine inanıp, yolunuza odaklanın.
  • Gelecek hep gündeminiz olsun. Gelecekte sektörünüzü neler bekliyorsa şirketinizin dümenini doğru yere yönlendirin.
  • Bugünün işini yarına bırakmayın. Sorunları bekletmeyin, görmezden gelmeyin. Masanızda bekleyen konular bir anda çoğalabilir, ve atladığınız o iş başınızı sonrasında ağrıtabilir.

MERT BAKİ / YEMEKSEPETİ CEO'SU "2024 BİZİM İÇİN HEYECAN VERİCİ OLACAK"

YENİ YATIRIMLAR

2024'ün, Yemeksepeti için heyecan verici ve önemli bir yıl olmasını bekliyoruz. İlk olarak, bu yıl kullanıcılarımızın deneyimini iyileştirmeye yönelik bir dizi yatırımlar planladık. Yemeksepeti Express ve Yaya Kurye gibi büyük lojistik yatırımlarımızı genişletmeyi ve kullanıcı deneyimimizi iyileştirmeyi içeren bu projelerle amacımız, sipariş sürecini daha hızlı ve daha verimli hale getirmek ve böylece kullanıcılarımıza daha iyi bir hizmet sunmak. "Gel Al" hizmetimizi genişletmek ve böylece müşterilerimize daha fazla seçenek ve esneklik sunmak da 2024 planlarımız arasında.

YEBO DAHA ÇOK ÇALIŞACAK

Alışveriş robotumuz YEBO'nun mekan içi versiyonunun daha çok alışveriş merkezinde çalışır hale getirilmesi de gündemimizde. Bu, teknolojiyi kullanarak işimizi nasıl dönüştürebileceğimizin mükemmel bir örneği ve bu alandaki yatırımlarımızı artırmaya, inovatif teslimat modellerini hayata geçirmeye devam edeceğiz.

Bunların yanı sıra, sürdürülebilirlik konusunda büyük bir odaklanma içerisindeyiz ve bu alandaki projelerimize yenilerini eklemeyi planlıyoruz. Geleceğimizi korumak için sürdürülebilir iş uygulamalarına yatırım yapmayı ve çevresel etkimizi azaltmayı hedefliyoruz.

NURİ DEVELİ / DEVELİ CEO'SU "BÜYÜMEK İÇİN YATIRIMLARA DEVAM EDİYORUZ"

OPERASYONEL VERİMLİLİK

2023 yılı için hedeflerimiz oldukça büyüme odaklıdır. Ciro anlamında, hedefimiz 650 milyon TL'ye ulaşmak.
Bu hedefi gerçekleştirmek için yatırımlarımızı, pazarlama stratejilerimizi ve operasyonel verimliliğimizi iyileştirmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Aynı zamanda istihdam konusunda da büyüme hedeflerimiz bulunmaktadır. 

İş gücü büyüklüğümüzü artırarak daha fazla yetenekli profesyoneli ekibimize katmayı ve böylece hem şirketimizin büyümesine hem de istihdamın artmasına katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Tüm bu hedeflerimiz, vizyonumuz doğrultusunda, sürdürülebilir büyüme ve sektördeki lider konumumuzu pekiştirme amacımızı yansıtıyor.

DEĞİŞİMİ YAKINDAN TAKİP EDİN

Genç liderlere tavsiyem, günümüzde çok hızlı ve rekabetçi bir iş dünyasına girdiğimizi unutmamalarıdır. Artık fark yaratmayan, sıradanlaşan veya değişime ayak uyduramayan şirketler rekabet edemez hale geliyor. Rekabetçi bir ortamda ayakta kalmak ve öne çıkmak için sürekli olarak fark yaratma ve inovasyon çabası içinde olmak gerekiyor.

OSMAN ŞAHİN KÖŞKER / KONTROLMATİK TEKNOLOJİ GM. "FARKLI PAZARLARDA BÜYÜYORUZ"

YENİ İŞ BİRLİKLERİ YAPTI
2022 yılı içerisinde stratejik açıdan büyük öneme sahip birçok ulusal ve uluslararası şirketle iş birliği gerçekleştirdik. Türkiye ve dünyanın gündem maddelerinden olan enerji konusunda yatırımlarımızı kesintisiz sürdürdük. Tüm bu çalışmalarımız yıl sonu finansal verilerimize olumlu yansıdı. 

Geçen yıl ile kıyasladığımızda 2021 yılında 130,6 milyon TL olan dönem kârımızı 2022 yılında yüzde 259 oranında artırarak 469,1 milyon TL'ye yükselttik. Net satışlarımızı da önceki yılın satış rakamlarına göre yüzde 193 oranında artarak 1,79 milyar TL'ye ulaştık.

FARKLI PAZARLARA GİRECEK 

Öncelikle var olan kurumsal yapımızı daha da güçlendirerek müşteri memnuniyetini ve ihtiyacını ön plana çıkararak var olduğumuz coğrafyalardaki hakimiyetimizi sürdürmek ve yeni pazar ve coğrafyalar eklemek istiyoruz. Pazar payı yüksek olan Avrupa, Türki Cumhuriyetler ve Afrika kıtasında faaliyetlerimizi, birlikte çalıştığımız partner sayısını ve bulunduğumuz sektörlerdeki etkinliğimizi artırıyoruz. 

Yeni teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve hızlıca iş yapış sürecimize entegre ediyoruz. Geleceğin dünyasını şekillendirecek enerji depolama, nesnelerin interneti, robotik sistemler gibi teknoloji yatırımları yaparak pazardaki payımızı da yükseltiyoruz. Hedefimiz geliştirdiğimiz teknolojik tabanlı çözümleri her bir kıta ve ülkede hizmete sunmak.