ABD’ye tek kullanımlık zeytinyağı satıyor

İç pazarın yanı sıra ABD’ye tek kullanımlık zeytinyağı satan kadın girişimci Ece Er Aydın, bu yıl 18 ton olan satışını yüzde 30 artırmayı hedefliyor. Kadın girişimci ABD ve Japonya’dan sonra Birleşik Arap Emirlikleri ve Güney Kore’ye de ihracata başladı.

05 Mart 2025

Kadın girişimci Ece Er Aydın, kurduğu ‘Olizzi’ markasıyla ABD’ye tek kullanımlık zeytinyağı satıyor. 

Ekonomist’in 16 Şubat - 1 Mart 2025 tarihli sayısından

Olizzi Zeytinyağları’nın kurucusu Ece Er Aydın, ODTÜ Endüstri Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra Arçelik, Coca-Cola İçecek’te pazarlama bölümünde farklı görevlerde çalıştı. Malibu’da Pepperdine Üniversitesi’nde MBA yüksek lisansını yapan Aydın, Roaming Hunger isimli ABD’nin en büyük food truck rezervasyon platformunda CEO danışmanı olarak görev aldı.

Aydın, ABD’de yaşarken çeşitli zeytinyağı tadım dersleri aldı. İtalya’da ONAOO isimli zeytinyağı okulunun programını bitirdi ve profesyonel zeytinyağı tadım uzmanı oldu. Olizzi’yi 2018’de ABD’de yaşarken, Türkiye’deki şirketini ise 2020 yılında kuran Aydın, her iki ülkedeki satışlarına 2020 yılında başladı.

Yıllık 18 ton üretim gerçekleştirilen Olizzi’nin yeni yaptığı anlaşmalarla bu miktarın çok daha üzerine çıkarak yüzde 30 artacağını ifade eden Aydın, çalıştıkları bahçeler, sıkımhaneler ve dolum tesisleriyle hem yurt içi hem de yurt dışı satışlarını gerçekleştirdiklerini belirtiyor.

YENİ PAZARLAR

Türkiye’de olizzi.com.tr üzerinden, pazaryerlerinden, marketlerden ve Antalya Sabiha Gökçen ile Antalya Havalimanı Dış Hatlar’dan ürünün satışı gerçekleştiriliyor. ABD’de ise olizzi.com üzerinden, pazaryerlerinden, seçili marketlerden ve Erewhon market zincirinden satın alınabiliyor. ABD ve Japonya’dan sonra Birleşik Arap Emirlikleri ve Güney Kore’ye de ihracat gerçekleştirdiklerini vurgulayan Aydın, “ABD satışlarımızla bir önceki yıla göre cirosal olarak yüzde 40 büyüme sağlamak hedeflerimiz arasında. ABD’de adetsel satışlarımızla yüzde 45 büyüme sağlayarak tüketici ile buluşma oranımızı artırmak da hedeflerimizden biri. Küçük ambalajların satışımızdaki payını artırıyoruz” diyor. 2025 yılı için mevcut pazarları büyütmek istediklerini söyleyen Aydın, ABD’ye tek kullanımlık zeytinyağı gönderdiklerini, 10 ml’den 500 ml’ye kadar ambalajlarda ihraç yaptıklarını sözlerine ekliyor.

SÜPER BESİNLERİ EKLEYECEK

Ürün ve ambalaj AR-GE’lerine ağırlık vermek istediklerine dikkat çeken Aydın, şirket için uzun vadeli hedefleri arasında ürün portfolyosuna Türkiye’nin değerli süper besinlerini eklemeyi sayıyor. Aydın, İtalya’da bal tadımı eğitimlerine başladığını ifade ediyor. “Amacım zeytinyağı ile başladığım bu yolda Türkiye’nin değerli gıda ürünlerini hak ettiği şekilde global bir vizyon ile dünyaya tanıtmak” diyen Aydın, şöyle devam ediyor:

“Olizzi butik zeytinyağı kavramının dışında kalıyor. Tonlarca üretim yapan konvansiyonel bir üretici markası da değiliz. Olizzi ne yediğine dikkat eden insanlar için kaliteli, pratik ve yenilikçi gıda ürünleri sunan bir marka. En iyi Türk zeytinyağı ürünlerini dünya çapındaki tüketicimizle buluşturan, nitelikli zeytinyağının nasıl muhafaza edileceğinden hangi yemekle eşleştirileceğine, analizlerin ne anlama geldiğine kadar zeytinyağını tüketiciye anlatmayı benimsemiş bir markayız.”

“Bolluk yıllarını fırsata çevirmeliyiz”
“Bolluk yıllarını markalaşma yönünde fırsata çevirmeliyiz. Hedefimiz Türk zeytinyağı markasını güçlendirmek olmalı. Öncelikle çiftçinin zarar etmeden her yıl ürününü satabileceğini bilmesi gerekiyor. Ürünlerimizin dökme zeytinyağı olarak değil, Türk markalı zeytinyağı olarak katma değerli bir şekilde ihraç edilmesi zincirdeki herkesin uzun vadede avantajına olacaktır.”