Alışverişi sosyal ağ ile buluşturuyor

21 Şubat 2016
Burcu Tuvay
İTÜ’lü dört girişimcinin geliştirdiği Pointme@, markaların kampanya, ürün ve katalog bilgilerini kullanıcıya ulaştıran aracı bir platform. Kullanıcıların mağaza lokasyonlarını görüntüleyebildiği platform, yıl sonuna kadar 10 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Mayıs 2015’de devreye giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un kullanıcı izni olmadan SMS göndermeyi yasaklaması sonrası markalar müşterilerine ulaşmakta zorluk çekmeye başladı. İşte bu da yeni girişimleri beraberinde getirdi.

320Bu ihtiyacı gören İTÜ’lü dört girişimci Pointme@ adıyla, alışverişi içeren sosyal ağ platformunu kurdu. Pointme@ uygulaması, markaların kampanya, ürün ve katalog bilgilerini kullanıcıya ulaştıran bir aracı platform.

Bu platformda bireysel kullanıcılar, ünlü markaların yeni ürün ve kampanya bilgilerine zamanında ulaşabiliyor, mağaza lokasyonlarını görüntüleyebiliyor, arkadaş çevreleri ile sosyal ağ kurarak onların alışveriş davranışlarını izleyebiliyor ve onlarla etkileşim içinde bulunabiliyor.

Platformun kumcularından Alp Üstündağ, İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü, Cenk Üstündağ ise İTÜ Mimarlık Fakültesi öğretim üyesi. Diğer kumcular Sami Sivri ve Abdullah Sönmez de yine İTÜ’lü yazılım geliştimıe mühendisleri.

Girişimciler, İTÜ Arı Teknokent bünyesinde yer alan şirkette perakende, lojistik ve finans başta olmak üzere farklı sektörlere yönelik analitik modeller içeren yenilikçi mobil ve web uygulamaları geliştiriyor. Pointme@ platformu da işte bu projelerden biri.

10 BİN KULLANICI HEDEFLİYOR

Çok sayıda sektör ve markanın bu uygulamada yer aldığını söyleyen Alp Üstündağ, şu bilgileri veriyor:
“Pointme® ünlü markaların herkese açık genel indirimlerinin yanı sıra kendi kullanıcılarına özel indirimli ürünler de sunuyor.

Uygulamanın içindeki sosyal ağ yaklaşımı, kullanıcıların birbirleri ile etkileşim içine girmesine, markalar bazında birbirlerinin yorum ve paylaşımlarını, alışveriş davranışlarını izleyebilmesine imkan veriyor. Bunlara ek olarak kullanıcı yaptığı alışverişlerden hediye para kazanıp, bunu üye tüm markaların mağaza ve internet sitelerinde harcayabiliyor.”

Şu anda uygulamanın içinde 150’nin üzerinde markanın aktif kampanyaları ve ürün bilgileri bulunuyor. Uygulamanın henüz çok yeni olduğuna ve güncel versiyonun 2015’in son çeyreğinde çıktığına dikkat çeken Alp Üstündağ, üç ayda üye sayısının bin 500’e ulaştığını belirtiyor. Üstündağ, bu rakamı yıl sonunda 10 binin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini de sözlerine ekliyor.

BÜYÜK KURUMLARA HİZMET

İçinde analitik modellerin, akıllı algoritmaların çalıştığı mobil ve web uygulamaları geliştirdiklerini belirten Alp Üstündağ, Türkiye’nin önde gelen birçok büyük kurumuna özel yazılım ve uygulamalar gerçekleştirdiklerini anlatıyor. Perakende, lojistik ve finans sektörlerinin öncelikli müşterileri arasında olduğunu söyleyen Üs-tündağ, yeni projeleriyle ilgili olarak şunları ifade ediyor:

“Dinamik fiyatlama modelleri, opsiyon volatilite tahmin modelleri, ağ optimizasyonu için sofistike algoritmalar geliştiriyoruz. Üretim ve imalat sektörlerine yönelik ‘Endüstri 4.0’ uygulamaları da yine proje portföyümüz içinde yer alıyor, müşterilerimize RFID, sensör gibi yeni nesil teknolojileri kullanarak daha akıllı ve birbirleri ile konuşan sistemler tasarlıyoruz. Henüz melek yatırım almadık, girişim sermayesi aşamasındayız ve kendi kaynaklarımızla geliştirmeyi tamamladık.”