Amerika pazarına açılmaya hazırlanıyor

12 Haziran 2018
DİTAŞ, yeni dönemde geliştirdiği teknolojik ürünlerle ABD pazarına açılmayı hedefliyor. DİTAŞ İcra Kurulu Başkanı Selim Baybaş, "ABD'ye ihracatı hızla artırıyoruz. New Jersey'de bir ofis kurduk. ABD pazarında ticari ağımızı geliştireceğiz" diyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Yüzlerce gurbetçinin birikimleriyle 1972 yılında kurulan, 1990 yılında ise Doğan Holding bünyesine katılan Türkiye'nin ilk rot üreticisi DİTAŞ, aradan geçen 45 yılda 30 ülkeye ihracat yapan bir şirkete dönüştü.

Niğde'de 250 bin metrekarelik alandaki fabrikası içerisinde kurduğu AR-GE Merkezi ile otomotiv tedarik sanayii yanında savunma sanayiine yönelik de üretime başlayan DİTAŞ, önümüzdeki dönemde ABD pazarına açılmaya hazırlanıyor.

FARKLI SEKTÖRLERE YÖNELİYOR
Gelecek planlarını Ekonomist'e anlatan DİTAŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve İcra Kurulu Başkanı Selim Baybaş, "ABD, iki yıl içinde sıfırdan en çok ihracat yaptığımız ülkelerden biri haline geldi. New Jersey'de bir ofis kurduk. ABD pazarında hızla ticari ağımızı geliştireceğiz" diyor.

Bu yıl ilk kez ciroda 100 milyon TL'yi aşacaklarını dile getiren Baybaş, yakın gelecekte Türkiye dışında bir ülkede de üretim yapma niyetlerinin olduğunu kaydediyor. Baybaş, "Özellikle Doğu Avrupa ülkelerinde bu anlamda fırsatlar var" diye konuşuyor.

Doğan Yedek Parça ve İmalat A.Ş. yani kısa adıyla DİTAŞ, Anadolu'nun ortasındaki Niğde'de kent ekonomisinin itici gücü konumunda olan bir şirket. Yaklaşık 400 çalışanıyla ağır ve hafif araçlara yılda ortalama 1,5 milyon adet parça üretimi gerçekleştiren DİTAŞ, Türkiye'de ticari araç imalatçılarının rot talebinin yüzde 80'ini, binek araç imalatçılarının ise rot talebinin yüzde 15'ini karşılıyor.

Şirket, yenileme pazarında da yüzde 25 paya sahip. DİTAŞ'ın yüzde 72,6'sı Doğan Holding'e aitken, yüzde 27,4'lük hissesi ise Borsa İstanbul'da işlem görüyor.

Önümüzdeki dönemde otomotiv sektörünün yanı sıra başta savunma ve havacılık olmak üzere raylı sistemler ve endüstriyel tarım alanlarına yönelik de üretim yapmaya hazırlanan DİTAŞ, ilk kez bu yıl savunma sanayiine yönelik alüminyum malzemeden uçuş kontrol rotları üretti.

YÜZDE 30 BÜYÜME
2017 yılında cirosal bazda yüzde 34 büyüdüklerini ve gerçekleştirdikleri cironun yüzde 60'ını yurtdışı satışlarının oluşturduğunu anlatan Selim Baybaş, her yıl ortalama yüzde 30 büyüme hedefiyle yola devam ettiklerini belirtiyor.

Yeni dönemde özellikle ABD pazarına odaklanacaklarını anlatan Baybaş, "ABD'de 1000 kişiye yaklaşık 900 araba düşüyor. Yani çok büyük ve mutlaka olmamız gereken bir pazar" şeklinde konuşuyor.

Baybaş, bu amaçla ABD'nin New Jersey eyaletinde Ditaş America LLC unvanlı bir şirket kurduklarını belirterek, buradan tüm Kuzey Amerika pazarına ulaşabildiklerini ifade ediyor.