Annemin Mutfağı”na 20 milyon TL harcayacak

06 Kasım 2018
Dardanel şirketler grubuna bağlı Niyazi Önen Gıda Sanayi A.Ş., Annemin Mutfağı konsepti ile üç kategoride 11 çeşit hazır yemeği tüketicilere ulaştırıyor. Şirket, ürünlerini tüm Türkiye'de yaygınlaştırmak üzere ülke çapında 20 milyon TL'lik lojistik yatırımı yapacak.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

İnsanların yaşam standartlarındaki değişim ve kadınların iş hayatında daha çok yer almaları pratik yemeklere olan talebi artırıyor. Bu talebi değerlendirmek isteyen Dardanel Şirketler Grubu'na bağlı Niyazi Önen Gıda, "Annemin Mutfağı" konseptini geliştirdi.

Bu konsept ile marketten alınıp mikrodalgada ısıtılarak sofraya konulan deniz ürünleri, Türk mutfağı ve zeytinyağlı kategorilerinde toplam 11 çeşit hazır yemek tüketicilere ulaştırılıyor. Ürünlerini tüm Türkiye'de yaygınlaştırmayı hedefleyen şirket, 2019 yılı içinde Türkiye çapında 20 milyon TL'lik lojistik yatırımı yapacak.

TÜRKİYE ÇAPINDA OLACAK
Niyazi Önen Gıda Sanayi Genel Müdürü Ferit Gökmen, ürünlerini tüm Türkiye'ye ulaştırabilmek üzere büyükşehirlerde kendi lojistik kanallarıyla, küçük şehirlerde de bayilikler kanalıyla ilerleyeceklerini, bunun için de toplamda yaklaşık 20 milyon TL'lik yatırım yapılacağını söylüyor.

Edirne'den Kars'a hazır yemeklerini tüm Türkiye'ye yaygınlaştırmayı planladıklarını belirten Ferit Gökmen, "Kendi lojistik ağımızı kurarak bu segmette Türkiye'deki potansiyeli, pazarın büyüklüğünü de görmüş olacağız. Hem yatırım yapmış hem de 230 kişilik istihdamımıza ek yeni istihdam yaratmış olacağız" diyor.

Dört yıl içinde İSO 500 listesine girecek bir şirket yaratmaya çalıştıklarını belirten Ferit Gökmen, askeri birlik ihalelerinin de katkısıyla geçen yıl 52 milyon TL olan cirolarının bu yılın sonunda 100 milyon TL'yi aşmasını beklediklerini de vurguluyor.

YURTDIŞINA DA SATIYOR
Niyazi Önen Gıda, MR No, Baricci markalı sandviçler, humus, fava mezeleri üretip yurtdışına ihraç ediyor. Bugüne kadar balık ve deniz ürünlerine yoğunlaşan grup, şimdi de yeni konsepti ile hazır yemek kategorisine de girdi. Grup daha çok yeni olan hazır yemek konsepti için 500 bin Euro'luk yatırım yaptı.

Özellikle çalışan kadınların ve beyaz yakalıların kurtarıcısı olacak bu konseptte, karnıyarıktan sarmaya ve zeytinyağlı yemeklere kadar çok sayıda yemek çeşidi bulunuyor. 13 ila 22 TL arasında fiyatlardan satılan bu yemeklere önümüzdeki dönemde işkembe çorbası da eklenecek.

Grup, Walmart ile yaptığı anlaşma uyarınca bu zincire 500 bin adetlik ürün ihraç etti. Orta vadede Avrupa'da Türklerin yoğun olarak yaşadıkları Almanya, İngiltere, Fransa gibi ülkelere yönelik çalışmalar yapacaklarını belirten Ferit Gökmen, bu pazarlara 10 milyon dolarlık ihracat yapmayı planladıklarını vurguluyor.