Arçelik dört alanda teknoloji geliştirecek

02 Şubat 2017
Arçelik, geçen yıl ITÜ Teknokent’te bir inovasyon merkezi kurmuştu. Bu merkezde, belirlediği dört alan olan ödeme sistemleri, medikal teknolojiler, akıllı ev ve video analitik sistemlerinde yeni ürünler geliştirmeyi hedefliyor.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Geliştirdiği yeni teknolojileri ise global pazarlara ihraç etmeyi planlıyor. AR-GE harcamalarını her yıl yüzde 15 artıran şirketin 13 adet de AR-GE Merkezi var.

Arçelik, global bir oyuncu olarak altı kıtada 130’dan fazla ülkede ürünlerini satıyor. Ürünlerin temelinde ise AR-GE’nin gücü yatıyor. Toplamda 13 AR-GE merkezi olan Arçelik, bu merkezlerde geliştirdiği ürün ve hizmetleri, Türkiye pazarının yanı sıra dünyaya da taşıyor.

İnovasyon geliştirmeyi strateji haline getiren şirket, geçen yılın sonunda İTÜ Teknokent’te kurduğu inovasyon merkezinde geleceğin teknolojilerine yatırım yapıyor. Burada AR-GE için dört yeni alan belirleyen Arçelik, geliştirdiği cihaz ve uygulamaları dünyaya ihraç etmeyi planlıyor.

DÖRT ALANA ODAKLANDI
Odaklanılan alanlardan ilki ödeme sistemleri. Diğerleri ise medikal teknolojiler, akıllı ev sistemleri ve video analitik sistemleri.

Burada esas iş alanı olan beyaz eşya ve tüketici elektroniği sektörünün dışına çıkıp yeni iş alanlarına yönelik geliştirmeler yapan şirket, böylece yakında tüketicilere farklı teknoloji hizmetleri de sunacak.

Arçelik’in yeni kurduğu inovasyon merkezine giderek 30 kişilik ekiple nelerin üzerinde çalıştıklarını ve gelecek planlarını konuştuk.

Arçelik İnovasyon Direktörü Erkan Duysal, gerçekleştirilen AR-GE ve teknoloji geliştirme çalışmaları sonucunda rekabette fark yaratacak ürünler tasarladıklarını söylüyor.

Duysal, “AR-GE çalışmalarımız, ileri teknoloji ve yüksek kaliteye sahip ürünleri daha uygun maliyetlerle tüketicilere sunmamıza olanak sağlıyor’’ diyor.

Belirledikleri alanların hem Koç Holding’in hem de Arçelik’in gelecekte büyümek istediği alanlar olduğunadikkat çeken Duysal, “Hep akıllı bir ürünle, verilen bilgileri işleyerek farklı servisler yaratıyoruz” şeklinde konuşuyor.

SİLİKON VADİSİ’NDE GİRİYOR
Arçelik, 5746 sayılı AR-GE ve tasarım merkezlerinin desteklenmesine ilişkin kanun kapsamında AR-GE merkezi olarak tescil edilmiş yedi merkezine 2016 yılında iki yeni AR-GE ve bir de tasarım merkezi ekleyerek toplamda 10 merkeze ulaştı.

Erkan Duysal, uluslararası AR-GE ağını genişletme çabaları kapsamında Tayvan ve İngiltere’deki AR-GE ofislerinin yanı sıra ABD’nin Boston bölgesinde de bir AR-GE ofisi açılmasına yönelik çalışmaların son aşamasına geldiğini söylüyor. Son olarak Silikon Vadisi’nde bir merkez açılması da gündemde.

Erkan Duysal, yurtdışı AR-GE ofisleriyle ilgili hedeflerini şöyle anlatıyor: “Arçelik’in dünya çapındaki AR-GE ekosisteminin güçlendirilmesi, dünyanın önde gelen üniversitelerindeki yeteneklere erişilmesi ve dünyanın farklı bölgelerinde gelişmekte olan teknolojileri erken aşamada yakalayarak yenilikçi ürünlerin tasarlanmasındaki rekabetçi avantajın daha da artırılması hedefliyoruz.”

HEDEF ABD PAZARI
Bugüne kadar 2 bin 500 patent başvurusu yapan Arçelik, son beş yılda AR-GE harcamalarını her yıl ortalama yüzde 15 oranında arttırarak Türkiye’nin en çok AR-GE harcaması yapan şirketleri arasında yer aldı. AR-GE’ye cirodan ayrılan pay yüzde 1,5 civarında.

Son beş yılda Arçelik AR-GE çalışanlarının sayısı ise yüzde 35 arttı. Halihazırda AR-GE’de bin 100’ün üzerinde kişiye istihdam sağlanıyor.

Esas amaç, yeni geliştirilen cihazlarla özellikle sağlık sektöründe ABD pazarına girebilmek. Burada 320 milyon nüfuslu bir pazardan söz ediliyor.

Bu pazarın inanılmaz fırsat yaratacağını söyleyen Erkan Duysal, “Medikal sistemlerde hedefte Amerika var. Ödeme sistemlerinde Türkiye’de çok iyiyiz. Video analitik çok daha yeni. Ama hedef hepsini yurtdışına taşımak’’ diyor.