Atasun'un satışı iki yılı bulabilir

06 Ağustos 2019

Geçen hafta yayınladığımız Atasun Optik’in satışı haberimiz yankı buldu. Şirketten Ekonomist’e yapılan açıklamaya göre, Hollandalı GrandVision’un tüm ülkelerdeki operasyonları satılacak. Satışın 12-24 ay arasında tamamlanması öngörülüyor.





ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr





Her geçen yıl büyüyen Türkiye gözlük pazarı yıllık 2 milyar TL'lik ciroya ulaşmış durumda. Sektördeki bu büyümede göz hastalıklarına ilişkin oluşan farkındalık ve sayıları hızla artan göz hastaneleri etkili oluyor.





Ancak 82 milyon nüfuslu Türkiye'de satılan gözlük sayısı hala AB ortalamasının çok gerisinde. Bu nedenle son yıllarda küresel optik cam üreticilerinin gözde pazarlarından biri haline gelen Türkiye pazarında, yeni bir satın alma gündemde.





YÜZDE 76,72'Sİ SATILACAK
Geçen hafta 'iş Dünyasından' sayfalarımızda, Türkiye'de 50 ilde 239 noktada hizmet veren Atasun Optik'in satış sürecinde olduğuna dair elimize ulaşan bilgileri paylaşmıştık. Hafta içinde yer verdiğimiz habere ilişkin Atasun Optik'ten Ekonomist'e bir açıklama ulaştı.





Atasun Optik'in sahibi olan Hollanda merkezli GrandVision'dan yapılan açıklamaya göre, şirketin ana hissedarı HAL Holding'in GrandVision'daki tüm hisselerinin satışı konusunda dünyanın en büyük optik cam üreticisi olan EssilorLuxottica ile görüşmelere başladığı doğrulandı.





Yapılan açıklamada, Atasun Optik'in de aralarında bulunduğu 40'tan fazla ülkede faaliyet gösteren GrandVision şirketinin yüzde 76,72'sinin satış kapsamında olduğu kaydedildi. Açıklamada, taraflar arasında bir anlaşmaya varılıp varılamayacağının kesin olmadığı ve görüşmelerin 12-24 ay arasında sürmesinin öngörüldüğü de belirtildi.





TÜRKİYE'DE 239 MAĞAZASI VAR
2007 yılında Türkiye'nin köklü optik markalarından Fahri Kuz Optik'in yüzde 60'ını satın alarak Türkiye pazarına giriş yapan Hollandalı GrandVision'ın Türkiye iştiraki olan Atasun Optik, o günden beri istikrarlı şekilde büyüdü. 2010'da Fahri Kuz Optik'in tamamını alan şirket, 2014'te ise Ankara'nın ünlü optik markalarından Özel Optik'in mağazalarını devraldı.





Atasun Optik; bugün itibariyle Türkiye'de 50 ilde 239 noktada hizmet veriyor. Atasun Optik, 2014'te 100 bin selfie toplayarak 'Dünyanın En Büyük Online Selfie Fotoğraf Albümü' kategorisinde Guinness VVorld Records'a adını yazdırmıştı.





Atasun Optik ile birlikte 44 ülkedeki iştiraklerini Essilor Luxottica'a satmak üzere masaya oturan GrandVision ise Avrupa, Latin Amerika, Ortadoğu ve Asya'da 44 ülkede 6 bin 500'den fazla mağaza ve 31 binden fazla çalışanıyla hizmet veriyor.





OPTİK İMPARATORLUĞU KURDULAR
2017 yılında dünya optik cam pazarının lideri olan ve Ray-Ban, Oakley, Persol gibi markaların sahibi olan Fransız Essilor ile bir diğer dünya devi İtalyan Luxottica'nın birleşmesiyle ortaya çıkan Essilor Luxottica, bu birleşmeyle yaklaşık 50 milyar Euro'luk değere ulaştı.





Toplamda küresel optik pazarının yaklaşık 100 milyar Euro olduğu hesaplanıyor. Dolayısıyla, Essilor Luxottica, dünya pazarının neredeyse yarısına tek başına hakim hale gelmiş durumda. Şirket, Türkiye'de Atasun Optik adıyla faaliyet gösteren küresel rakibi GrandVision'u satın alırsa, kendi sektöründe dünya çapında tek söz sahibi olacak.