BigChefs halka açılarak büyüyecek

2022 yılını yaklaşık 1 milyar TL ciro ile tamamlayan, NumNum ve Buselik markalarıyla birlikte toplam 100 şubeye ulaşan BigChefs, halka arz olmaya hazırlanıyor.

02 Mayıs 2023

2022 yılını yaklaşık 1 milyar TL ciro ile tamamlayan, NumNum ve Buselik markalarıyla birlikte toplam 100 şubeye ulaşan BigChefs, halka arz olmaya hazırlanıyor. Marka halka arz gelirinin yarısından fazlası ile yurtiçinde ve yurtdışında yeni şubeler ile büyüme stratejisi kuruyor. Türkiye'nin önde gelen zincir restoranlarından BigChefs, halka arz olmaya hazırlanıyor.

30 Nisan - 13 Mayıs 2023 tarihli sayıdan

BigChefs'in halka arzı sermaye artırımı ve ortak satışı yolu ile gerçekleştirilecek. Halka arz gelirinin yarısından fazlası ile yurtiçi ve yurtdışında yeni şubeler açılarak büyüme planlanıyor. Ek olarak kaynağın bir kısmı da yapılacak toplu alımlarda fiyat sabit-lemesi yapılarak maliyet avantajı elde etmeye ayrıldı. 

BigChefs Yönetim Kurulu Başkanı Gamze Cizreli, 2022 yılı sonu itibarıyla BigChefs, NumNum ve Buselik olmak üzere üç markası ve franchise işletmeleriyle birlikte yurtiçinde ve yurtdışında toplam 100 restoranı ile 12 milyonu aşkın kişiyi ağırladıklarını söylüyor.

LİDER ZİNCİR MARKASI

2022 sonunda 1 milyar TL'ye yakın ciro gerçekleştirdiklerini vurgulayan Cizreli, "Türkiye nüfusunun yüzde 60'ını, GSYİH'sinin yüzde 72'sini oluşturan 19 ilimizde varız. Ayrıca Türkiye dışında altı ülkeye de lezzetlerimizle girdik. Türkiye'nin 19 ilinde toplam 92; yurtdışında toplam Kıbrıs dahil altı ülkede toplam sekiz, genel toplamda da 100 restoranımızla faaliyet gösteriyoruz" diyor.

Delotte Nisan 2023 Türkiye Yemek Hizmeti Pazar Rapo-ru'na göre full servis restoranlar arasında Türkiye'nin şube sayısında lider zincir markası BigChefs, yemek hizmeti sektörünün en büyük bölümünü oluşturan full servis restoranlar kategorisinde ilk sırada yer aldı.

BigChefs'in bugün geldiği büyüklük, sektördeki lider konumu ve uluslararası yatırımlarıyla oluşturduğu kurumsal yapının sermaye piyasalarında olmasının önemli olduğuna dikkat çeken Cizreli, bu nedenle halka arza girdiklerini ifade ediyor.

YENİ ŞUBELER AÇACAK

Özellikle uluslararası iş birlikleri ve büyüyen şirket yapısı ile kurumsallaşma adımlarını sağlamlaştırmayı ve marka bilinirliğini daha ileriye taşımayı hedeflediklerini belirten Cizreli, şu bilgileri veriyor: "Halka arzda sermaye artırımı ile elde edeceğimiz gelirin yarısından fazlasını yurtiçi ve yurtdışında yeni şubeler açmak ve başarılı franchise işletmeleri satın almak için kullanmayı planlıyoruz. 

Ek olarak kaynağın bir kısmını da yapılacak toplu alımlarda fiyat sabitlemesi yaparak maliyet avantajı elde etmeye ayırdık. Özellikle turizm alanında kafe-restoran sektöründe Türkiye'de halka açık bir şirket olarak şeffaf ve hesap verebilir bir şirket olmayı, denetlenen şirket yapımız ile uluslararası bir Türk markası olmayı çok önemsiyoruz."

“PANDEMİDE BÜYÜMEYE DEVAM ETTİK”

“BigChefs'in büyüklüğü bize hem nakit gücünde hem de sektördeki tedarikçileri ile alımlarında önemli bir avantaj yaratıyor. Uzun dönemli satın alma anlaşmaları yapmak, fiyatı sabit tutmak, nakit akışında gücünüz varsa elinizi çok rahatlatıyor. 

BigChefs olarak etkin satın alma uygulamaları ile ve belirli ürünlerde gerekli fiyat artışlarıyla enflasyondan etkilenen maliyetlerindeki değişiklikleri kısmen dengeliyoruz. Doğru uygulamalar ile pandemi öncesi ve sonrası karşılaştırmasında aynı restorantta yani bire birde o dönem için müşteri sayımız yüzde 7 düzeyinde arttı. Pandemi sürecinden sonra büyümemize hızla devam ettik.”