Çağrı merkezi işini Avrupa'ya taşıyor

12 Aralık 2017
Çağrı merkezi sektörünün önemli oyuncularından yerli sermayeli Procat, faaliyetlerini Avrupa’ya taşıyor. Ağırlıklı olarak gurbetçi ailelerin çocuklarından oluşan bir ekip kuran şirket, Almanya’ya çağrı merkezi hizmeti vermeye başladı. Kuruluş, Birleşik Krallık’ta kurduğu Procat International ile de Avrupa’ya girdi.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Procat, 2018’de Polonya ve Romanya ofisleriyle birlikte dört ülkede faaliyet gösterecek. Anahtar teslim çağrı merkezi kurulumu ve çağrı merkezlerine özel uygulama geliştirme hizmetleriyle çağrı merkezi oteli hizmetleri sunan Procat, yıllık 50 milyon TL cirosuyla sektörün önemli oyuncuları arasında yer alıyor.

Türkiye’de çağrı merkezleri yabancı sermaye tarafından satın alınmasına rağmen Procat, yerli sermayeli bir şirket olarak yoluna devam ediyor. Şirketin sahibi ve CEO’su ise Tarkan Ersubaşı.

Yabancı şirketler Türkiye pazarındaki ağırlığını artırırken Procat ise Birleşik Krallık’ta açtığı ilk yurtdışı ofisiyle Avrupa’ya açıldı. Tarkan Ersubaşı’nın verdiği bilgiye göre, Türkiye’deki mevcut müşterilerine halihazırda proje bazlı olarak Avrupa ülkelerine yönelik hizmetler veren Procat, 2018 yılında Avrupa’da Polonya ve Romanya’da iki farklı ofis daha açmayı planlıyor.

ALMANCA HİZMET
Procat, Avrupa’da ofis açmanın yanında Türkiye’deki ofisleri üzerinden yurtdışına hizmet vermeye de başladı. Tarkan Ersubaşı, “Bir Türk şirketi olarak Avrupa’ya açıldık ve oradaki uluslararası şirketler ile iş yapar konuma geldik” diyor.

Ersubaşı, bu kapsamda Almanya’da bir şirkete hizmet vermeye başladıklarını, bunun için ağırlıklı olarak gurbetçi ailelerin çocuklarından bir ekip oluşturduklarını anlatıyor. Almanca operasyonunun ardından hedefte ise Yunanca, İspanyolca, İtalyanca, Fransızca ve Arapça var.

Avrupa’da beş dille hizmet verebilecek yeni bir yapılanma içinde olduklarını söyleyen Tarkan Ersu-başı, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bugüne kadar hep yabancı uluslararası şirketler Türkiye’ye gelip buradaki şirketleri satın aldılar.

Biz ise tam tersini yapıyoruz. Bir Türk şirketi olarak Avrupa’ya açıldık ve oradaki uluslararası şirketler ile iş yapar konuma geldik. Avrupa’da bir operasyon merkezi kurduk. Bu yeni yapı ile hem Türkiye’de hem de yurt-dışında büyümemizi sürdüreceğiz.”

İSTİHDAMI ARTIRACAK
Procat’ın İzmir’de yer alan iki lokasyonu ve İstanbul’daki merkez ofisinin agent kapasitesi 2 bin 100. Grup şirketleriyle beraber önümüzdeki yıllarda agent koltuk kapasitesinin toplamda 2 bin 500’e çıkarılması hedefleniyor.

Şu anda kendi bordrolarında 600 kişi olduğunu anlatan Tarkan Ersubaşı, “Bu sayıyı 4-5 kat arttırmayı planlıyoruz. Bundan sonra yurtdışı operasyonlara ağırlık vereceğiz. Özetle Türkiye operasyonları ile değil, yurtdışı operasyonlarıyla büyüyeceğiz” diyor.

“ORTAKLIK TEKLİFLERİ ALIYORUZ”
Birçok yerel ve global şirketten teklifler aldıklarını, bunları değerlendirme sürecinde olduklarını söyleyen Tarkan Ersubaşı, sözlerine şöyle devam ediyor: "Türkiye'deki daha küçük ölçekli çağrı merkezlerini Procat bünyesine katabiliriz.

Görüşmelerimiz sürüyor. Nihai hedefimiz uluslararası stratejik ortaklıkla yurtdışında büyümek. Çağrı merkezi sektöründe global bir oyuncu olmak hedefiyle yola çıktık. Ekip olarak hayallerimizi gerçeğe dönüştürmek ve değer üretmek için çalışıyoruz”