E-spor markalar için fırsatlarla dolu

11 Nisan 2019





Günümüzde dünyanın en popüler ikinci spor dalı olarak konumlanan e-sporun, taraftar sayısındaki artış göz önüne alındığında kısa sürede birinciliğe yükseleceğini tahmin etmek zor değil.





ÖZLEM BAY YILMAZ 
obay@ekonomist.com.tr





Artık gençler, daha hızlı, daha heyecanlı karşılaşmaları tercih ediyor. E-spor ekosistemi de büyümesini sürdürüyor.





2015'te e-spor gelirleri, medya hakları, reklam, sponsorluk gibi gelirlerin toplamı tüm dünyada 325 milyon dolardı.





Bu rakam 2017'de 696 milyon dolara ulaştı. 2018 yılında ise gelirlerin ve partnerliklerin oluşturduğu havuz 1 milyar doları gördü.





2020 öngörüsü sektör gelirlerinin 1,5 milyar doları bulacağı şeklinde. Önümüzdeki üç yılda da e-spor ekonomisinin 5 milyar dolara yaklaşacağını tahmin ediyor. Dünya genelinde e-spor izleyici sayısının ise 2020 yılında 300 milyona ulaşacağı öngörülüyor.





Dünyadaki e-spor pastasının bir yarısı Güney Kore, Çin ve Kuzey Amerika, diğer yarısı da kalan ülkeler arasında paylaşılıyor. InGame Group, bu alanda faaliyet gösteren şirketlerden biri. Grubun yarattığı yüzde 100 yerli oyun Zula, yurtdışında 6 milyon, toplamda 21 milyon kişi tarafından oynanıyor.





Sadece Türkiye'de değil, üç farklı kıtada, 10 bölgede, 11 farklı dilde oyunlar ürettiklerini belirten InGame Group CEO'su Alpay Alptekin, "Gelecek üç yıl içinde 100 milyon oyuncuya ulaşarak bölgenin en büyüğü olmayı hedefliyoruz" diyor.





Alpay Alptekin, pazarlama alanı için bakıldığında, e-sporun, markalar için fırsatlarla dolu, etkisi günden güne artan yepyeni bir mecra olarak konumlandığına vurgu yapıyor.





Alptekin, "Markalar farklı kategorilerde takım, e-sporcu ve turnuva sponsorlukları, oyun içi yerleştirmeler, e-sporcuların reklamlarda yer alması gibi alternatif yöntemlerle pazarlama bütçelerinde e-spora yer veriyorlar" diye ekliyor.





InGame Group, Zula oyununda, Nonstop Zula Espor Merkezi'nde ve Zula liginde sponsorlara pek çok farklı hedefe yönelik çözümler sunuyor.