Eğitim odaklı iki proje geliştirdi

09 Nisan 2020
Dünyanın en büyük kimyasal boya şirketlerinden biri olan AkzoNobel, endüstri ve tüketicilere yenilikçi ürünler sunmaya çalışıyor. Şirketin portföyünde, Dulux, Sikkens, International ve Eka gibi bilinen markalar var.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

AkzoNobel, Türkiye'de de Marshall markasıyla faaliyet gösteriyor. 'Renklendir Hayatı' sloganıyla faaliyet gösteren Marshall, bu yıl eğitimle ilgili farklı projelere ağırlık veriyor.

İlk projede, MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü (MTEGM) arasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında,

Marshall, 100 okulun boyanması için boya hibe edecek. Öğretmenlere yönelik olarak ise son teknoloji boya ve renklerle ilgili olarak eğitim düzenleyecek.

Marshall, ikinci projesi çerçevesinde de her yıl kutladığı 'Marshall Usta Günü'nde boya ustaları için hazırladığı 'ustamburada.com' platformunu açtı.

Şirket, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından zorunlu hale getirilen Meslek Yeterlilik Belgelendirmesi (MYK) sağladığı ustalar ile müşterileri bu platformda bir araya getiriyor. Bu sayede sisteme üye olan ustalara iş olanağı yaratılması hedefleniyor.

AkzoNobel Marshall Pazarlama Müdürü Pınar Adabağ, her iki çalışmadan da anlaşılacağı gibi eğitim konusunu odaklarına aldıklarının altını çiziyor. Adabağ, "Usta ve işvereni bir araya getirdiğimiz ustamburada.com platformumuzu hayata geçirdik. 2020 yılını usta yılı olarak görüyoruz. Bu bağlamda yıl boyunca etkinliklerimiz devam edecek" diyor.

Marshall'ın MTEGM ile imzaladığı protokol üç yıl süreli olacak. İlk yıl 50 olmak üzere, ilgili okullarda eğitim veren toplam 150 öğretmen Marshall'ın üretim tesisinde boya ve bileşenleri, boya üretimi, boya ve boyama malzemeleri, boya uygulama teknikleri ve renk bilgisi başlıklarında eğitimler alacak ve bu bilgileri öğrencilerine aktaracak. Marshall, bu eğitimler için bünyesinde uzman üç çalışanını görevlendirecek. Bu kişiler imkanlar dahilinde özellik arz eden derslere girerek uzmanlıklarını katılımcılarla paylaşacak.