İlk kez yerli ünlüyle anlaştı

02 Mayıs 2019





Sürdürülebilir moda üzerine yatırım yaparak sektörde fark yaratan H&M, 2020’de Türkiye’deki 10’uncu yılını kutlamaya hazırlanıyor.





ÖZLEM BAY YILMAZ 
obay@ekonomist.com.tr





Bugün 22 şehirde, 62 mağaza ve 3 bin 200 kişiye istihdam sağlayan şirket, toplam satışının yüzde 10 ile 15’ini ‘en büyük mağazamız’ dediği online mağazasından karşılıyor.





Geçen yıl 1 milyar 656 milyon TL ciroya ulaşan şirket, önümüzdeki 7 - 8 yılda pazar payını iki katına çıkarmayı hedefliyor. Dünyada 72 ülke arasında, 4 yıl üst üste satış birincisi olan Türkiye, mağazalarında ve online satışında her yıl toplam yüzde 10 büyüme öngörüyor.





2018 Sürdürülebilirlik Raporu’nu açıklayan şirket, 2013 yılından beri Türkiye’deki tüm mağazalarında kullanılmayan ürünleri topluyor. Öyle ki geçen yıl yaklaşık 470 ton yani 2,5 milyon tişörte eş değer ürün toplanmış durumda. Marka, Türkiye’deki reklam faaliyetlerine yönelik de yeni bir adım attı.





Müşterilerinin markayla bağ kurmasına ve kendilerine yakın hissetmelerine büyük önem verdiklerine değinen H&M’nin yeni ülke müdürü Müge Arpacıoğlu, marka yüzü olarak Kerem Bürsin ile anlaştıklarını söylüyor.





Kerem Bürsin’in markanın bu zamana kadar seçtiği ilk yerli ismi olduğuna dikkat çeken Arpacıoğlu, “Ünlü isimler ile yapılan çalışmalar tüketiciye daha hızlı ulaşıyor. Bu nedenle yaz koleksiyonu için Kerem Bürsin ile anlaştık. Ünlülerle işbirliklerimiz önümüzdeki dönemde de sürecek” diyor.